Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Oj, det märks inte bara att det var veckor sen sist men även hur många inlägg som har skrivits sen sist jag var inne här! :)

Idag är vi inne i ca 18+5 om jag ska gå efter senaste informationen från min BM och det är 12 dagar kvar till RUL för våran del, känns fortfarande som en evighet... Jag tror fortfarande att det bara kommer vara en massa luftbubblor där inne. :P Men jag har sedan ca två veckor tillbaka känt bebisen puffa och rumla omkring där inne, så något måste det vara där. ;)
    På juldagsmorgonen vaknade jag av att jag tyckte det kändes himla konstigt att ligga på magen och när jag vände mig på rygg så hade jag en stenhård kula från naveln och neråt - jag blev så himla uppspelt! Dock har den försvunnit nu och jag känner mig återigen väldigt plufsig, osmidig och... fläskig?  

Jag tycker den här tiden är den värsta... Allt går i slow motion innan man gjort RUL, besöken på MVC blivit mer jämna och magen har börjat forma sig så allt i överlag blir mer verklighet.

Har åkt på en redig förkylning också så nu ska jag återigen bädda ner mig i sängen framför tv'n med en bunt halstabletter och en kopp te. Hoppas allt är bra med er andra! :)

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster maj/juni 2012 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    RocketQueen skrev 2011-12-28 21:20:55 följande:
    Lina007: När har du bf om du är i v.19? Jag är i v.18 nu (17+4) och har bf 1/6. Först sa dom 2/6 men nu på mitt moderskapsintyg står det 1/6. Och jag håller med dig! Det känns som en evighet tills rul! Vi har vårt på onsdag och tiden bara kryper fram. Och det är typ det enda jag väntar på, räknar dagarna Sen i nästa sekund så tänker på hur nära man är v.20 och då är man halvvägs! Hur kan det gå så långsamt och så snabbt samtidigt?

Välkommen tillbaka ni som haft lite paus härifrån

Jag har BF 25/5, men jag är inställd på att det kommer skjutas fram vid RUL, för det har varit så många turer. :-P När jag plussade så trodde vi att jag var i bara vecka 5-6 men någon vecka efter så var jag in på VUL då jag har blött mycket den första tiden och då flyttade de fram oss 3 veckor. BM säger ett BF, familjeliv slår ut det till ett annat och läkaren ett tredje. Så vi går efter det vi får den 9/1, känns säkrast så.
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Idag så har vi ÄNTLIGEN varit på det efterlängtade RUL'et, gissa om arbetsdagen fram till kl 15 gick sakta!?
    När alla mått var tagna så fick vi veta att det med 90% säkerhet är en lillasyster som tumlar omkring inne i magen! :) Så, nu har vi provat på både och; med sonen fick könet bli en överraskning till förlossningen och denna gång ville vi ta reda på könet dels för att veta om vi behöver köpa lite andra kläder.

Jag har alltid "önskat" mig en son som första barn och en dotter som andra, men kan lova att en lillebror hade varit minst lika välkommet (pojkar kan jag ju ;) )

Så, det verkar som att jag blir kvar i denna tråd ändå. :)

Nu vill jag ju bara att veckorna fram till åtminstone v.25 ska rusa fram, den här tiden går såå sakta tycker jag... När RUL'et är gjort är ju det mest spännande, under denna period av graviditeten, avklarat. :P

Hoppas allt är bra med er andra!

• Lina007

Är det fler med rejäl molvärk och sammandragningar? De tre senaste dagarna så har jag haft det, magen blir stenhård som en boll och det strålar ut längs benen. Inte det minsta skönt faktiskt och inte när det hjälper föga med het vetekudde och Alvedon. :P

Trodde först det var lillasyster som levde rövare men då det är så ihållande så var jag tvungen att söka fram det på nätet igår. :P

• Lina007
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-27 12:36:08 följande:
    Får lite samandragningar kvällstid, ett par tre stycken kanske. Annars e det ganska lugnt med det nu. Molvärk har jag inte längre. Hade sist i v 17-18. Vilken vecka är du i nu?

Jag är i v 22 (21+4).
  • Lina007

Vi är också i valet och kvalet gällande om vi ska köpa en ny vagn eller inte till lillasyster.

Vi hade en Crescen kombivagn -08 till sonen men den har vi varit så missnöjda med. Låg i liggdelen, otymplig, stel (ingen som man kan vyssja). Den kändes betydligt bättre när vi provkörde den i affären än när vi fick hem den några månader senare och sonen till slut föddes. :-P Kan vara vi som är fjompiga också. :-P

Men för några veckor sedan när jag var in på Barnens Hus så såg jag en Brio Sing som jag föll för och som säljs för drygt 2000-3000 kr begagnat på Blocket. Vi får se om vi ändå behåller Crescenten eller om vi införskaffar en bättre begagnad ändå. :-P

• Lina007

Ni ska bara veta hur mycket en annan önskar att brösten kunde växa på sig liiite grann i alla fall när man åtminstone är gravid och därefter vill kunna amma. Men här står man och stampar med samma storlek som när de började "växa" i tonåren, 75A. Har jag tur så blir de åtminstone en storlek större. :-P

Tycker dock att amningsbehån var det mest osköna plagg jag någonsin burit, helt formlös. :-P

Amningen fungerade inte alls med sonen, jag var så slutkörd fjärde dagen vi var hemma så de fick komma på hembesök från BVC efter avslutad arbetsdag. Och hon kunde ju direkt se när Odin bara låg och sög luft efter tio minuter vid bröstet, så det var helt lönlöst.

Har dock bestämt mig för att ge det en chans denna gång så får vi se hur det slutar som.

• Lina007

Så där ja, efter flera dagars hemska smärtor av foglossning så har natten varit hemsk och sambon fick hjälpa mig ur sängen i morse för att jag ens skulle kunna ta mig upp. Tog mig till jobbet dock men har så ont så jag skulle vilja lägga mig raklång.

Känner mig som en gammal kärring!

Gör inget annat än knaprar värktabletter känns det som och det spelar ingen roll om jag har bältet på mig eller inte.

Nu börjar det gå så långt att jag funderar på att antingen ordna med att kunna nyttja föräldradagar för att antingen korta ner arbetsdagarna , alt ordna med en viss del sjukskrivning för att kunna ta hand om det här. Dock vet jag inte alls om det är skäl nog men jag är så kräk-le på det här nu.

• Lina007

Ringde till vårdcentralen det första jag gjorde i morse för att få boka läkartid. Enda tiden de hade var en akut-tid en timme senare som jag gladeligen roffade åt mig och i hets fick ringa till min arb.givare och be om ledigt den stunden.

Kommer till vc, blir inledd till ett undersökningsrum och sedan kommer läkaren in och säger: du har gått alldeles för kort tid för att jag ska kunna sjukskriva dig och du går heller inte med kryckor, vilket försäkringskassan kräver så här tidigt. Du kan ju ringa till dem och höra om de kan göra något undantag så kan du ringa mig sen i så fall. Annars finns det risk att de drar in din sjukpenning.

Sen gick hon, det hela var avklarat på bara någon minut.

Tack för den! Jag kan gladeligen gå med denna hemska värk tiden ut och få hjälp av sambon att komma i och ur sängen och klä på mig.

• Lina007

Tack för peppandet, Rocket Queen och Dancia!

Jag ska till BM den 15/2 så jag avvaktar nog tills dess för att få det "prövat" igen. BM har jag betydligt större förtroende för och känner att jag kan lita på.

Jag känner detsamma att en nedsättning om 50% skulle göra att jag kan jobba tiden ut. Jag har nog inte det mest krävande jobbet av oss (jobbar som skadereglerare och sitter i telefon), men det är antingen sitta eller stå, men tillräckligt "ostimulerande" för att detta bara blir värre och värre.

Om jag inte missminner mig så har jag för mig att någon för ett tag sen skrev att det verkar som att bebisen har "vänt" på sig, att den nu sparkar utåt istället för inåt. Och nu är det samma här!

Svar på tråden Juni-barn