Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-03-18 09:42:00 följande:
    Vi är påväg in till förlossningen nu. Har fortfarande inte känt något. Men de är säkert som du säger att man jagar upp sig så och då känner bebis de. Både jag och sambon har hjärtat i halsgropen nu, detta kan inte hända oss två gånger!
    Alla skriver att de blir så oroliga när de inte känt bebisen på några timmar och då börjar jag undra om jag är konstig för jag kan känna rörelser några ggr på eftermiddagen å sen brukar den börja sparka mer på kvällarna när jag ligger i soffan...men det kan gå många timmar varje dag när jag inte känner något.

Känner ni alla bebisen rulla runt å sparka i princip jämt? För mig är det som sagt några ggr på dagen ibland bara på kvällarna. Nu när jag är i v 27 (28 imorrn) börjar jag känna bebisen oftare men för bara några veckor sedan var det kanske bara på kvällarna jag kände bebisen kraftigt.

Hoppas att det är bra med bebisen iaf Ensortsmamma!
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-18 12:57:53 följande:
    Jag känner inte bebisen hela tiden heller. Alla bebisar har ju nu sin egna dygnsrytm. Min lilla Harry är ofta vaken på natten/tidig morgon och sover oftast på förmiddagen-lunchen och vaknar till nån gång på eftermiddagen och sover sen vidare för att hålla igång på kvällen igen! Jag skulle dock bli orolig om jag inte kände honom nån gång under dagen, men ett par timmar kan vara normalt!
    Det är väl så jag har tänkt oxå....skulle jag inte känna bebisen på ett helt dygn så skulle jag nog börja oroa mig...men jag brukar tänka att den kommer igång till kvällen när jag ligger still. Inte om jag stressar runt å städar eller så utan när jag tar det lugnt då blir det liv i magen :).
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-03-18 13:21:43 följande:
    Men skickade du inte med ett intyg från din arbetsgivare om att de inte kunde omplacera dig?
    Jo fast det var en tjej på kontoret som skrev i de pappren...hon har hand om det administrativa.
    Fast min chef borde ju veta ändå för jag snackade lite med henne om att söka gravidpenning osv och då hänvisade hon ju mig till den där andra tjejen..
  • Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-03-20 18:31:52 följande:
    Någon mer som känner en tendens att svimma? Sista tiden känner jag mig svimfärdig vid alla möjliga tillfällen. Kanske ska ta upp det på ante i morgon?
    Ja visst känns det hopplöst att vara hjälplös och inget kunna göra.  
    Jag känner mig svimfärdig ibland speciellt om jag ska gå en bit och går fort i uppförsbackar och jag har märkt att det blir värre när jag är väldigt trött och har sovit dåligt. Jag höll ju på att svimma mitt på T-centralen för bara 2-3 v sen såfort jag kom upp ur t banan och jag letade efter någonstans att sätta mig men det finns ju inga bänkar eller något någonstans panik! Läskigt det där jag pratade med barnmorskan om det idag men hon hade inga tips för det det verkar vara lite en gravidåkomma...kanske blodsockerfall att man ska äta ngt snabbt då med energi...
  • Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-03-20 21:03:12 följande:
    okej jag har inte ansträngt mig, jag kan inte pga fogarna men skönt att veta att man inte är ensam:)
    Oki men det kanske är blodsockerfall då eller ngt....men det är nog inget farligt iaf...
  • Bumman79

Oj vad många det verkar vara som riskerar att föda för tidigt..hoppas att det går bra!
    Man blir ju lite orolig att det ska hända en själv...

• Bumman79
    Jag har börjat fundera över vilket BB man ska föda på och har 2 ställen jag känner för men vet inte vilket som är bäst så jag tänkte gå på föreläsningar om båda ställena.
    Danderyds BB och BB Stockholm (oxå i Danderyd). Har ni andra varit på såna föreläsningar och valt BB osv?

Någon som vet för och nackdelar med BB Stockholm resp. Danderyds BB?
  • Bumman79
    snuppis skrev 2012-03-23 21:25:31 följande:
    tog det en månad för er för att få svar om en gravidpeng gått igenom? 
    Jag sökte för över en månad sen men har inte hört ett knyst från f-kassan. Men jag känner på mig att det blir avslag :(.
  • Bumman79
    snuppis skrev 2012-03-24 08:25:41 följande:
    oki tack för era svar. Jag skicka in mina förra veckan eller min chef skulle göra det. Ska gå  de maj om de blir som jag vill =) elelr ja som min kropp vill, min plånbok vill inte ha ha
    Precis man blir ju inte rik av att gå sjukskriven el på gravidpenning :P
  • Bumman79

Ibland får jag väldigt ont i ryggen långt ner (korsryggen?) och det kan stråla mot sidorna samtidigt som jag känner håll på sidan av magen. Det har hänt när jag jobbar (sitter i kassan) och några ggr när jag varit ledig oxå.
    Kan man göra något åt detta? För någon dag sedan blev jag helt svettig och fick svårt att andas när det gjorde så jäkla ont i ryggen så jag tog en alvedon och det verkade hjälpa för den värsta smärtan gav sig iaf.

Svar på tråden Juni-barn