Inlägg från: bebisgalen |Visa alla inlägg
  • bebisgalen

Juni-barn

Enligt min egen erfarenhet så när min magen blir sten hård som en fotboll kallar jag det SD.

När jag får "mensvärk" liknande smärtor i rygg och mage med eller utan SD så kallar jag det förvärk.  

• bebisgalen
    Stumpilumpan skrev 2012-05-25 20:33:58 följande:

Tycker det är hemskt att dom lagt ner egenvårdsrummen/patienthotellet. Kul att du också är från hbg :)

Jag fråga Eva om det Emelie och hon sa att det är pga av ekonomin. :(

Så det får bli Lund denna gången oxå. 
  • bebisgalen
    LillSnurr82 skrev 2012-05-27 11:32:19 följande:
    Nu har jag utmanat ödet och gått en power walk på 60 min med hund, barnvagn och magen runt stångån. Gick så fort att hunden knappt hann kissa, haha!
    Får se om det sätter fart påt så alla förvärkar snart blir riktiga värkar.. Eller om det gör motsatt verkan.. Återstår att se!

Ha en fin mors dag alla söta mammor där ute!!

Hoppas det kommer igång, men har för mig jag läste ditt vatten hade gått? Eller har jag helt fel?
  • bebisgalen
    Havsjungfrun skrev 2012-06-01 10:12:18 följande:
    Låter konstigt om den kan "backa"...

Japp, samma sak här, från ruckbart till rörligt, Enligt BM beror det lite på hur stort bäcken man har. Iaf vanligt hos omföderskor.
  • bebisgalen

Idag är det dagen min dotter kom på. 4 dagar innan BF. Men denna bebisen verkar inte vilja följa hennes fotspår. Ganska lungt i magen. Lite slempropp som lossnar från dag till dag och förvärkar som är borta idag.

• bebisgalen

BF+4 idag. Imorgon ska jag få akupunktur så jag håller hoppet uppe. Sak bli spännande och se om det kan fungera.

• bebisgalen
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-12 15:56:23 följande:
    Gick loss lite på blocket tidigare idag och hoppas få hem babyvakt och en jätte fin vagga från BabyBjörn för riktigt bra pris.
    Var sugen på ett jättefint babygym också men det var redan sålt Rynkar på näsan .

Är det babybjörn Harmony? Jag har köpt den vaggan och längtar efter att den ska bli använd. :)
  • bebisgalen
    BF+7 idag. Vart inne på förlossningen nu ikväll pga av minskade fosterrörelser. BM erbjöd hinnsvepning och jädrans vad ont det gör. Var öppen drygt 2cm så hoppas detta kan trigga igång det nu.
  • bebisgalen

Hinnsvepningen igår har satt igång något iaf. Värkar drygt var 7:e minut men inte riktig kraft i dom...shit, är det försent att ångra sig?

• bebisgalen
    Uddabus skrev 2012-06-15 20:08:25 följande:
    Hur många har gjort hinnsvepning här inne? O har det hjälpt?

Har sammandragningar med lite typ mensvärk nu... Kommer lite oftare o har fortfarande rosablodiga flytningar efter svepningen vid 12-13 tiden idag...

Tror ni det är på g?

jag fick hinnsvepning, slemmproppen börja gå direkt och värkarna börja bara några timmar senare.

Drygt 24 timmar senare var han ute. 
  • bebisgalen
    Uddabus skrev 2012-06-16 17:57:44 följande:
    Hur många har fått hinnsvepning där det verkligen fungerat för?

Jag fick en nu med pojken, han var ute drygt 24 timmar senare.
  • bebisgalen

Ä nog

Väldigt från person till person. Fick min andra nu efter 8 dagars övertid på 4530 och 56 lång. En fantastisk förlossning!

MissFörstånd skrev 2012-06-17 16:16:09 följande:
    Hennes förlossning blev en katastrof för att bebisen var alldeles för stor för en vaginal förlossning. 56cm 5500 gram. De hade aldrig sett någon gå sönder så mycket någon gång innan, de kunde inte räkna till hur många stygn de hade sytt. Med andra barnet blev hon beviljad snitt på en gång.

• bebisgalen
    Bumman79 skrev 2012-06-18 18:14:38 följande:
    Jag var hos Barnmorskan idag BF+1 detta var sista besöket sedan går hon på semester i några veckor.
    Däremot har jag fått en tid den 27:e för att diskutera igångsättning och ev boka tid för det om bebben inte har kommit förräns då. (Blir väl 2 juli isåfall när man gått över i 2v.)

Hon hade svårt att känna bebisens huvud fick tom hjälp av en annan Bm som inte heller kunde svära på att den låg med huvudet ner (hon trodde att den låg så långt in) så jag fick tid för ett ultraljud tidigt imorgon bitti då passar de även på att kolla tillväxten.
    Det ska bli VÄLDIGT intressant för jag är lite orolig för att bebisen är väldigt stor då min mage är det...men ultraljud är ju inte 100% tillförlitliga men ett hum om hur stor den är kanske man kan få ändå....

Jaa nu är jag oxå med i gänget vi som går på övertid då ;). Även om det än så länge bara är en dag...men jag VISSTE att inte skulle få tidigare pga att jag inte känt av ngt. :P.

Enligt mitt TUL skulle bebis väga 3500-3600 och han var 4530 g. Så jag litar inte alls på TUL resultaten.
  • bebisgalen
    Uddabus skrev 2012-06-20 10:47:40 följande:
    Tog hinnorna 15.50 o han var ute 01.25

Stort grattis

tyckte min lilla grabb var stor :)  
  • bebisgalen
    Bumman79 skrev 2012-06-28 14:51:10 följande:
    Min väger säkert oxå över 5 :P. Men det återstår att se...gjorde en hinnsvepning idag shit vad ont det gjorde...tårarna började tom rinna av smärtan...hoppas att det hjälper iaf :).

min påg vägde 4530 och var 56 lång o kom på BF+8

Jag fick mensvärk liknande efter min hinnsvepning. Drygt 24 timmar senare var han ute. Håller tummarna för dig.
Svar på tråden Juni-barn