Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Ja det var precis det jag var mest bekymrad över sist:) Med mina tre första fick man lavemang men det är borttaget här så det var det enda jag tjatade om. Jag älskar förlossningsprogram, och jag hann allt med att gråta lite också;)

• gammelmamma

JAg har haft foglossning alla gånger, och tidigt med. Denna gången pluggade jag på distans första tiden och fogarna har varit mycket bättre fram till nu. Nu blir det kryckor, TENS och bälte. Det brukar hjälpa ett tag i alla fall. Och för första gången har jag bestämt mig för att det är bäst för mig att inte jobba. De andra gångerna har jag försökt att jobba så länge som möjligt, vilket som sagt har resulterat i sjukskrivnig tidigt. Det känns jättemärkligt att säga att man inte klarar att jobba, men tänk på digsjälv.

• gammelmamma

Conda Vi var också på u.ljud i går. Det var så härligt. Kan man få reda på könet i Jönköping. Vi är sugna på det men jag tycker det är långt till Göteborg. JAg har så svårt med rygg och höfter och kan inte sitta så länge. Vad ska ni köpa för vagn?

• gammelmamma

Skruttens mamma: Jag har också min dotter på förskolan, det är hemskt. Vi har löst det att jag lämnar (på morgonen är jag fortfarande ok) och mannen hämtar när han slutar. Jag hämtar tidigare de dagar jag känner att jag klarar det. För oss funkar det bra. Dessutom har vår barnomsorgssamordnare lovat att det bara är att utöka tiden om det skulle behövas. Skönt, vi kan ta det lugnt på morgonen och hon slipper lägga sig så tidigt. Jag har även köpt lite pallar på IKEA som hon kan klättra upp på själv, typ på skötbort och så, hon får även klättra ini bilen själv. (tålamodsprövande och tidskrävande) Lycka till och hoppas ni får till det.

Conda: vad konstigt att du har mått så olika. Mina tre första graviditeter var jag sjukskriven i fjärde månaden och fjärde jobbade jag halvtid fram till tredje, nu har jag som sagt inte jobbat alls. Jag ligger eller sitter eller står, huvudsaken är att jag kan variera mig när det behövs. JAg kan inte gå och brukar sluta med kryckor. Egentligen skulle jag nog behöva rullstol men jag har valt att vara hemma i stället. Det blir jobbigt för familjen, min stackars man får ju göra nästan allt. Handla, dammsuga, köra barn, alla lyft osv. Vi har också funderat på TAKO men nu har jag börjat kolla på Crescent diva också. JAg tycker det är lite jobbigt att det inte finns någonstans att titta på Takovagnen i närheten av oss. Det är samma här, detta är absolut sista barnet, det blir sterilisering här;) 

• gammelmamma

Idag har jag varit och hämtat bälte, kryckor och TENS apparat.I em åker mannen och hämtar vagnen. Det börjar bli verkligt.:)

• gammelmamma

Dancia: skönt att du kommer iväg.

Vi har inte pratat speciellt myclet om namn  mina tankar går till Nils, Olle och Sven. Jag har inga flicknamn trots att jag känner på mig att det är en tjej, konstigt.

2,5 åringen sa i dag att hon tyckte den skulle heta Judit eller coca cola. 

• gammelmamma

JAg var också jättenojig innan RUL. Lycka till alla ni som har det kvar.

Jag fick en annan sorts bälte denna gången, fungerade mycket bättre. TENS apparaten har varit på nästan hela dagen i dag. Promenader är inte att tänka på men det visste jag innan så nu är det bara att vänta dessa 20 veckor. JAg är ingen gravidmamma jag är en förlossningsmamma så jag hoppas på en liknande förlossning som med de andra.

• gammelmamma

Kände precis fjärilsfladdret för första gången:) Jag har varit så nervös eftersoså många av er andra har kännt så länge. Är i 18+4 med femte barnet så jag tycker att jag borde kännt tidigare. Men nu så:) JIPPI

Tecknade försäkring i går också, det blev Trygg Hansa eftersom vi har det till de andra 

Svar på tråden Juni-barn