Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Haha ja hormonerna svämmar verkligen över.. efter sexet idag när vi låg i sängen och kramades började jag gråta hejdlöst från ingenstans....

Kanske har de med hans åsikt att göra, men det kom verkligen från ingenstans!

• Sweet life
    smultron87 skrev 2011-10-24 21:01:07 följande:
    man ökar risken för missfall vid VUL, det är därför man helst inte gör VUL
    För att man är där och petar? Isåfall borde ju missfallsrisken öka även vid sex eller lek med en sexleksak?
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-10-24 21:05:04 följande:
    Förstår att känslorna svämmade över. Förstår inte hur han kan låtsas som ingenting...hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga snart. Håller tummarna för dig <3
    Ja, jag fattar inte heller.. Men imorgon när ungjäveln (ursäkta språket) åkt till stallet kommer jag kräva att vi pratar om det och gör det en gång för alla!

Hade hoppats på att få med honom på inskrivningen om en vecka, men det kan jag väl glömma!
  • Sweet life

I stockholm får alla göra, men man blir inte erbjuden om man ä under 35 utan måste själv be om det då...

Nyss kom första spyan för den här graviditeten.... Trodde jag skulle klara mig med illamående som kommer och går utan att spy, men icke!

• Sweet life

Hur f*n ska jag klara av att skriva tenta i fyra timmar imorgon är den är under den tiden på dygnet då jag mår som mest illa?

• Sweet life
    gizmolarson skrev 2011-10-25 13:48:57 följande:
    var å gjirde vul igår eftersom jag hade fått "missfall" förra tisdagen kom det massa blod å två stoooora klumpar..men vad såg vi..jo ett levande foster..så då är väl man gravid igen då??!!
     fast nu blir jag nojig att bebis kanske var för lite..en vecka hit å dit..kan man mäta så fel?

jag som är en riktigt lattemorsa som dricker ca 5-7 latten om dan kan nu inte dricka en..suck..
    Enligt SLV kan man dricka 2 koppar kaffe om dagen, så varför skulle du inte kunna dricka en latte?
  • Sweet life
    gizmolarson skrev 2011-10-25 13:48:57 följande:
    var å gjirde vul igår eftersom jag hade fått "missfall" förra tisdagen kom det massa blod å två stoooora klumpar..men vad såg vi..jo ett levande foster..så då är väl man gravid igen då??!!
     fast nu blir jag nojig att bebis kanske var för lite..en vecka hit å dit..kan man mäta så fel?

jag som är en riktigt lattemorsa som dricker ca 5-7 latten om dan kan nu inte dricka en..suck..
    Grattis till räkan förresten!
  • Sweet life

Så bra gick den tentan, spydde i min medhavda påse efter 25 minuter och lämnade in en nästan blank skrivning. Satte mig utanför och grät floder...

Men, det finns alltid omtentor!

• Sweet life
    Gullgrodan skrev 2011-10-26 11:14:06 följande:
     stor cysta på 6cm, som antagligen spricker eller förtvinas, ev akut operation, men hinnsäcken hade vuxit. Blev tillbaka flyttad från 9+1 till 6+2, lite tråkigt. Återbesök om 2v.
    Va trist! Men positivt att hinnsäcken vuxit!

Det där med cysta har jag fått höra inte är ovanligt. Den kallas gulkroppscysta och ska försvinna av sig själv vid vecka 12 när moderkakan tar över.. Det var iaf så läkaren förklarade för mig när jag var in akut med smärta..
  • Sweet life
    Gullgrodan skrev 2011-10-26 12:56:15 följande:
    Sweet life: Så den kommer gå över av sig själv? Kommer man ej märka det? Hon sa att det kunde göra ont eller väääldigt ont, inget positivt alltså... Bara jag slipper akutopereras bara så är jag nöjd...
    OM det är en gulkroppscysta så ska den tillbakabildas när moderkakan tagit över allt. Alla får en sån cysta efter ägglossning, men inte alla märker av den. Nej, jag märker av min och kan ha jäääävligt ont ibland på höger sida där den sitter, alltså den äggstock jag haft ägglossning från när det blev befruktat...
Svar på tråden Juni-barn