Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-05-20 19:09:10 följandeFlört

Idag har jag suttit ute i solen och lagat kläder, gott att få gjort lite nytta i alla fall. Bakade en långpanna med kärleksmums också att stoppa i frysen.  

Japp. Nu blir det kärleksmums att baka i morgon. Så sugen jag blev. Mums.
  • Pluttan
    LillaGrynet skrev 2012-05-20 19:35:02 följande:
    Uddabus:! Ursäkta men om någon undrar nåt om bloggande och vill ha lite tips så vad gör det om det blir lite inlägg om det?! Nu överreagerar du lite kan jag tycka Lite mer allmänt snack än bara graviditets o bebis snack stör inte mig i vilket fall
    Kanske kan det väl vara så att Uddabus känner sig väldigt ledsen som hon reagerade så.
    Jag är inte heller så intresserad av bloggar så mycket. Men kan ju för den saken skull tycka att det dock är okey att prata lite om det i tråden.

Det är väl bara så att de flesta av oss här är höggravida och då blir man därmed också trötta och känslomässigt laddade.
  • Pluttan

Jag kan också hålla med om att det är retfullt att få den frågan.
    Fick den mycket när jag väntade sonen.
    Man hade nästan god lust att svara dom att "jo det har jag men jag bara älskar att vara så här stoooor."

• Pluttan
    Sweet life skrev 2012-05-21 12:59:48 följande:
    Haha eller som i solsidan... "Jo, barnet har kommit för länge sen. Det är bara moderkakan kvar här inne, men om du hämtar ett rostfritt kärl så kanske den kommer ut...."
    Ja precis.
  • Pluttan
    Havsjungfrun skrev 2012-05-21 14:33:41 följande:
    Det har min ganska så ofta och det hade sonen med. Känns så mysigt!
    Min bebis hickar också ofta och mycket. Så mysigt när man ser att hela magen hoppar.
  • Pluttan

Phu....VIlket varmt sommarväder det är 22 grader. Och här går man höggravid och otymplig. Hihi.Solig

• Pluttan

Grattis till sonen Tessi.

Välkommen till vår tråd Tullamulla.

Idag har jag nästan smällt bort. Jag klarar inte denna hettan så stor som man är nu. Idag har vi haft upp mot ungefär 24 grader. Jag som älskar värmen i vanliga fall.

• Pluttan

Bumman: vad mysigt att fått se en liten glimt av prinsessan Estelle.
    Ja hon är verkligen söt. Tittade på dopet igår.Baby

Jag vet precis hur du menar att man blir akut kissnödig och att det trycker på när man rör på sig. Så är det för mig med.
    Jag för min del gör faktiskt inte så mycket om dagarna nu. Bara småplockar lite hemma. Kanske baka lite om jag känner för det. Ta en liten promenad i närområdet ifall det skulle trycka på....nära hem ialla fall.Rynkar på näsan

Dancia skrev 2012-05-22 23:45:06 följande:
    Här har det varit 28 grader i skuggan idag. Jag verkligen älskar värme i vanliga fall men nu är det ingen höjdare, speciellt inte när jag får så mycket hjärtklappningar av alla förvärkar och känner mig alldeles svimfärdig. Värst är dock nätterna då det är så svårt att få ner temperaturen i huset. Det är 19 grader ute nu strax före midnatt och 24 grader här inne. Vrider och vänder på mig och blir irriterad över att det strålar stark värme från min man som ligger närmast fönstret :P. Han är som ett element och då får jag inte något av den knappt svalkande luften utifrån :P.
    Jag känner likadant. Var uppe till strax efter klockan 23.30 och det var ca 18 grader.
    Min man har legat i feber dessutom ett par dagar så han har också varit som ett hett element i denna värmen.
    Jag älskar värmen i vanliga fall med. Klagar aldrig i stort sett annars. Bara nu.Skrattande
  • Pluttan
    Sweet life skrev 2012-05-23 14:29:21 följande:
    Jag vill bara strypa min handläggare på försäkringskassan!!! Efter 6 veckor ringer hon idag och meddelar att beslutet för min FP är klar och det blir 180kr/dag. Enligt henne finns det ett glapp mellan studier och arbete, jag har dock papper på att jag då var inskriven på AMS.. Så nu ska det överklagas och bråkas!!

Kan man inte bara få njuta sista tiden?
    Jag hoppas att du får rätt. Bara kämpa. Fk ÄR mycket tröga ibland. 180 kr / dag låter ju mer än futtigt. Förstår din reaktion. Jag hade också blivit flytokig om man VET att man har rätt till mycket mer.
Svar på tråden Juni-barn