Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Gammelmamma: Hoppas att ni fick en fin dag trots allt {#emotions_dlg.flower}

Baby1112: Lycka till!!

Zvartaliljan: Härligt!!!!   

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-12 08:41:19 följande:
    Jag är i vecka 35, går in i vecka 36 på måndag.
    Tack för peppningen :) ska nog gå bra. Min dotter är ett väldigt lätt barn så blir inte nästa barn det så är i alla fall hon det :)

Tror jag kommer föda innan bf men ett par veckor till stannar nog liten tror jag . Dottern kom dagen innan bf!
    Vi har 21 månader mellan våra stora och det gick jättebra men det var en otroligt hektisk tid. Man fick passa på att sova på dagen när båda sov och inte ha för stora krav på sig själv. Nu är de snart 6,5 och drygt 4,5 år gamla så det kommer bli stor skillnad den här gången.

Idag ska jag mest vila mig i form inför kvällens 2*30-årskalas som vi ska på. Sedan kan bebisen få komma! Är v. 36+4 nu Glad. Min guddotter konfirmerar sig om två veckor så nu vore eg. perfekt!
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-12 05:23:44 följande:
    Suck för att inte kunna sova, sammandragningar och pollen besvär, ska gå och ställs mig i duschen nu..
    Har du tsesta Blox4 eller Renässans protect (tror jag att den heter nu, den har bytt namn). De lägger sig som en oljig hinna på slemhinnan och förhindrar pollenet att komma in i kroppen. Tas inte upp av kroppen utan snyts ut. Jag tar mina vanliga allergimediciner också men detta hjälper till tycker jag i alla fall. Har använt det de senaste 2-3 säsongerna. Finns på Apoteket men inte det vanliga utan typ Apoteket hjärtat och så.
  • Havsjungfrun
    Tre Flickor skrev 2012-05-13 09:27
    Har ni något tecken som ni med säkerhet vet är ett tecken på att förlossningen börjat?
    Att vattnet går är ju ofta ett ganska så säkert tecken men det kan ju ta tid även då.

Igår var vi på 30-årskalas. Kul att vi kom iväg även om man känner sig lite trött och tråkigt. Idag har vi haft sista barnfria sovmorgonen på ganska så länge misstänker jag. Har varit på en, med mina mått mätt just nu, en ganska så lång skogspromenad i kuperad terräng. Sedan blev det grillning och snart ska årets första rabarberpaj avnjutas :)

Tror inte att sex funkar som en start, ska ju till ca. 6 utlösningar för att få någon nytta av dem. Har inte påverkat de andra två barnens förlossningsstarter för mig i alla fall men testa kan man ju alltid Flört
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-05-14 08:39:25 följande:
    Jag är helt slut!!!!

Haft en allt för intensiv helg som bestått av att lägg golv, sätta lister och måla klart i bebis rum. Vart på 25 årsfest och kaklat i köket...

Jag har sååååååå ont nu! fingrarna är svullna, fötterna ser ut som ballonger. Jag har verkligen inga anklar kvar och för att inte tala om hur ont trampdynorna gör! På det har jag börjat sova uselt och känner av någon form av mensvärk/magknip långt ner i magen som kommer och går och jag är superfisig och lös i magen...

Varför kan man aldrig lära sig att ta det lugnt och inte hugga i för kung och fosterland för att man envist måste hjälpa till och inte känna sig som en latmask?
    Något på gång kanske?! Vila dig nu ordentligt idag!
  • Havsjungfrun

Åh, har en riktigt må illa-dag Kräks Tänk vad underbart när bebisen är ute och illamåendet försvinner!!!

• Havsjungfrun

Har nog fixat med allt bebisrelaterat men skulle vilja städa hela huset och sådant men det lär ju knappast inträffa. Har dock storstädat badrummen och försöker att ta något in emellan...

• Havsjungfrun
    Pepita skrev 2012-05-14 18:56:19 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit in här på ett tag nu. Vi har ju flyttat till hus å haft massor att göra och inatt kl 2 gick mitt vatten och 9.39 kom det ut en liten Melissa :) vi mår alla bra men är helt slut!

Kämpa på nu tjejer snart är det er tur!

Kram
    Åh, grattis till er tjej Baby! När hade du bf?
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-14 19:08:16 följande:
    Lycka 4: mer av min slemmis gick förut också.

Denna väntan... Fastän man börjar bli rätt så färdig med det här nu så kan jag stundtals bli lite sentimental över det faktum att nu är det verkligen slutspurten, nu håller hon verkligen på att jäsa klart!
    Så känner jag också! Det här är sista bebisen för vår del och det är en helt fantastisk känsla att känna bebisen växa inom sig. Är sååå mysigt när man känner den ena eller den andra kroppsdelens rörelser och det får man ju aldrig vara med om igen...
  • Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-05-14 20:51:11 följande:
    Min halsbränna är också hemsk. Dom säger ju att halsbränna är ett tecken på att barnet har mkt hår :) mina tre barn har sett ut som schimpans ungar med massor av kolsvart hår ;) ska bli såå spännande å se hur denna tös kommer se ut
    Ha ha, har fött två barn med lite hår trots redig halsbränna varje graviditet...
Svar på tråden Juni-barn