Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

V. 38 idag!!! Vill ha bebis nu! Maken trodde på att det skulle sätta igång i natt eftersom jag mådde så dåligt hela dagen igår men icke...

UnderbaraPojke skrev 2012-05-14 22:57:20 följande:
     Usch,håller på att dööö av nervositet !! ska in på TUL i morgon pga misstankar om för mkt fostervatten då mitt sf mått ökat tre cm på tio dagar ;/ hon sa åt mig att packa väskan för om deras misstankar stämmer sätter dem igång mig i morgon .... Knappt nervös man e juuuuuh. 
    Håller tummarna!!!
    Baby1112 skrev 2012-05-14 23:05:21 följande:
    Varit på förlossningen igen eftersom bebisen vägrat röra på sig idag. Öppen två cm och så gott som ingen tapp. Men bebisen har vänt sig och ligger numer i tvärläge.. Fick tid för vändning på onsdag. Känns sådär... Den låg ju så fint nedåt i fredags. Skulle det sötta igång innan så skulle jag tänka på att komma in i tid... Haha!!! :)
    Hoppas att din bebis är lika lättvänd som min och att förlossningen inte sätter igång innan vändningsförsöket! Håller tummarna!
  • Havsjungfrun

Har så jäkla ont i magen på höger sida igen. Ligger med TNS:n på men tycker inte att det hjälpt efter 40 min. I torsdags var den jättebra. Tog dock ett varmt bad först då men nu vet jag inte om vi har något varmvatten och jag vågar mig nog ändå inte på något bad när maken inte är hemma, inte säkert att jag tar mig ur Obestämd. En dusch kanske jag ska testa när sonen kommit med skolbussen om en liten stund.

• Havsjungfrun
    Elskling123 skrev 2012-05-15 16:39:54 följande:
    Är det någon som vet hur lång tid efter bebisen fixerat sig som den bestämmer sig för att komma ut? Eller finns det ingen speciell tid för det? Ska på UL imorn och se om bebisen växer som den ska eftersom ja inte går riktigt upp i min kurva o har tappat kg istället för att gå upp..känner mig så orolig! Ber till gud att bebis mår bra!!! Trycker en himla massa neråt idag o känns som bebis vill komma ut..hur länge brukar man gå o vänta med det här trycket innan bebisen faktiskt kommer ut? Någon med erfarenhet?
    Kan den vara minst en månad innan det är dax...
  • Havsjungfrun
    Memso skrev 2012-05-15 20:28:26 följande:
    Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??
    Gjorde ett för två veckor sedan. Hade tur för det gick jättelätt, på mindre än en minut var den runt och så ligger h*n fortfarande. Hoppas att det går bra för dig också!
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-15 21:11:51 följande:
    Samma som mig då. Har också råkat ut för det. Var hos BM i onsdags och då låg den nedåt och var ruckbar. Igår var jag på förlossningen och då hade den lagt sig på tvären... Dock inte säte just... 
    Har fått tid för vändningsförsök imon... Är lagom nervös...  
    Lycka till! Mitt gick jätteenkelt så jag håller tummarna för dig med. Min läkare (det är ingen bm som vänder) sa att hälften av försöken lyckas. Helt klart värt att test tycker jag...
  • Havsjungfrun

Hade molvärk hela eftermiddagen och kvällen igår. Tog Alvedon inför natten och nu har det lagt sig. Trodde nog nästan att det var på gång. Maken har frågat mig tusen gånger i natt hur det känns... Nu ska jag strax åka iväg på TUL.

• Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-16 14:26:25 följande:
    Memso: var inte alls orolig för själva vändning, mer att det skulle misslyckas. :) Dock fick magen sig en ordentlig omgång, men det klart jobbigaste var att behöva ligga på rygg. Blir svimfärdig direkt. Jag ligger liksom ner på sidan när de gör ctg för jag blir yr av att ens halvsitta när det pressar mot ryggen... :/

RocketQueen: är inte säker på att säte är det bästa. Men blir helt skakis bara jag tänker på snitt... :/ Men hade en väldigt lätt förlossning med dottern, fast hon låg ju iofs rätt...

En sån krångelbebis... Den låg ju rätt förra veckan!!! Blä...
    Synd att den inte var villig att vända på sig! Borde vara stor chans att den vänder sig tillbaka eftersom den vände sig så nyss. Var din första förlossning enkel?
  • Havsjungfrun

TreFlickor: Usch då! Ta det lugnt och håll koll.

Välkomna ni nya som fortfarande hittar hit, kul {#emotions_dlg.flower} 

• Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-16 20:03:41 följande:
    Man hoppas ju. Men läkaren som skulle vända sa att det här blir nog inga problem, för den ligger inte så långt ner plus att det ska tydligen vara lättare att vända på omföderskor. Men det gick ju sådär... Så jag har inga stora förhoppningar om att den vänder sig, ställer in mig på det värsta! :)

Dottern var en jättelätt förlossning, tog tre timmar från att vattnet gick. Värkarna kom någon timme innan vattnet. Fick sy två stygn på yttre blygläpparna för att hon hade rispat emot. Annars var jag pigg och glad och på benen på nolltid eftråt... :)

Bådar ju för att en sätesförlossning kan gå lätt i alla fall.
  • Havsjungfrun
    snuppis skrev 2012-05-16 20:47:28 följande:
    jag dricker massor med vatten, alltid törstig typ. Eller massor kanske jag inte ska säga men mycket för att vara mig, förr drack jag aldrig vatten, jag va stolt om jag fick i mig ett glas! Men nu kan de bli 1,5 liter om dagen 2 liter om man räknar med andra vätskor men de har jag alltid druckit. Tänkte på gravdiabetes. Men jag kissar inte oftare behöver tex inte gå upp på nätterna 
    Fast då är det ju snarare så att du druckit för lite innan och dricker mer lagom nu.
Svar på tråden Juni-barn