Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Mina har fått utslag av jordgubbar och ont i magen av potatis och sparris. Den sista som är född i juli var inte så farligt men de andra som är födda i maj har haft ont och utslag

• gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-05-09 20:09:49 följande:
    Jag har ätit hur mycket jordgubbar som helst, köper alltid ett par askar när jag jag handlar.. Å mina barn har inte reagerat nåt heller på jordgubbar så jag hoppas inte denna heller gör det

Vad härligt, när är dina andra barn födda?
  • gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-05-09 21:26:34 följande:
    Gammelmamma- Wilda är född 07 och tuva är född 09..

jag tänkte mer på årstid;) Min dotter som är född i mars var det inte så farligt med, hon var ju några månader när jordgubbarna och färskpotatisen kom, dottern född ijuli så var ju potatisen inte så färsk längre. Vet inte om det har betydelse, bara att prova sig fram som någon sa:)
    Ensortsmamma skrev 2012-05-09 21:32:31 följande:
    Är det bara jag som ska bli igångsatt här? Någon som blivit det innan? Börjar bli nervös, blev ju igångsatt sist med, dock hade de ju ingen bebis att ta hänsyn till då. Undrar hur allt kommer att fortlöpa nu..

Jag har blivit igångsatt två gånger. Jag har haft bra förlossningar med båda dom men det är så olika, både hur det är och hur man upplever och vilka förväntningar man har. Det kommer säkert gå bra:)
  • gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-05-09 22:02:55 följande:
    Gammelmamma- aha.. Ja Wilda är ju född i okt men tuvan är född i juni..

okej, ja som sagt det är nog väldigt olika:)
  • gammelmamma

Det låter som de flesta av oss är redo för att ta emot våra små älsklingar:)
    Är det någon som vet hur det har gått för henne som fick tvillingar? 

• gammelmamma

Skönt att det verkar ha gått bra för Agnes, tack för uppdateringen.
    JAg står nog inte ens med på listan, hur gör man?
    Idag blir mitt första barnbarn 3 månader och min första dotter 22 år! Kalas i kväll:)  

• gammelmamma

Nu har jag skrivit in mig, hoppas det blev rätt. På onsdag vet jag när det blir på riktigt,13 e är BF 

• gammelmamma

Jag har en stor svart teutonia men tycker det stora facket är för stort, det är lätt att man inte hittar det man söker. Den finns däremot en värmare med, men den har jag aldrig använt. Har köpt en mindre till denna bebisen, får se vilket jag tycker är bäst:)

• gammelmamma

En unge i minuten,.... är det repriser eller nya avsnitt? Älskar att titta på förlossningsfilmer.

Svar på tråden Juni-barn