Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Alkohol går inte ut i bröstmjölken, det man snarare ska tänka på är om man vill vara med sin bebis när man druckit alkohol, men själva alkoholen i sig har inget med amningen att göra. Gammal myt som är svår att avliva. Och vad gäller mat så får man ju prova sig fram, vissa saker funkar för nån men inte för nån annan.

• RocketQueen

Oj oj vad det händer grejer här! Man lämnar er ensamma i en dag och helt plötsligt så kommer det ungar överallt! Förvånad Spännande! Jag har bf imorgon men inga känningar alls... Ang igångsättningen som vi diskuterade så blir det antagligen så att jag får gå en vecka till för att se om det startar själv, annars sätts jag igång nästa vecka. Så senast nästa vecka kommer lillen

• RocketQueen

Jag har ett konstant enormt tryck neråt, hela underlivet ömmar :-/ Bm sa att det var huvudet som trycker på, bebisen ligger så långt ner att jag hela tiden känner huvudet tydligen. Ett mycket bra tecken sa hon Hon trodde att jag kanske har sparat mig ett par centimeter till förlossningen när bebisen ska ner

• RocketQueen
    inarosegarden skrev 2012-06-07 10:47:43 följande:
    skrev här om att åka in eller inte i måndags natt... åkte iaf in till bb, lite tveksamt, eftersom jag tyckte att värkarna var ok att ha plus att dom kom med olika intervaller. väl inne sa jag till min sambo att fan, nu känns det som det stannar av helt, typ tre sekunder senare kom värsting värk, på värsting värk... kom in vid kvart i sex på morgonen, och bebis föddes 8.45... snacka om att det kan vända suuuperfort!! jag försökte duscha för badet var upptaget, men det hjälpte inte ett skit. fick akupunktur, sen lustgas. väl dags för krystningen hade jag ingen bedövning alls då jag blev så borta i skallen. stod på huk, vilket var bra men tungt för armarna-aj, träningsvärk! snacka om två totalt olika förlossnningar! min första som tog 24 tim från etablerade värkar, sugklocka, massiv blodförlust o massa annat hemskt, till denna-snabb, ont som fan men ändå, jättepigg efteråt, duschade o en natt på hotell o sen hemgång. är så glad!!

på tal om  stora magar, alla har sagt till mig attmin mage var enorm, jättebebis mm bm sa att denna bebis skulle ligga runt 4kg kanske större. med 4 dagar över tiden kom en kille ut på 3490g o 49 cm... kram alla 

födde på danderyd o märkte inte av nåt ev kaos som vi pratade om tidigare, det var lugnt o skönt.. 
    Grattis till bebisen och vad skönt att allt gick bra
  • RocketQueen

Nu är man inne på övertid. Känns faktiskt inte alls så jobbigt som jag trodde. Har visserligen varit ganska så beredd på det hela tiden. Det blir ju eventuellt igångsättning för mig nästa vecka så det är dit jag räknar ner nu istället, skulle det starta själv så är det bara bonus men det blir genast mindre jobbigt om jag räknar med att bebisen kommer nästa helg istället.

• RocketQueen
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:42:04 följande:
    Tog en dusch för ett tag sen och läste ju om att nån kännt på sin tapp så tänkte att jag skulle prova. Vet inte riktigt vad jag letade efter eller hur det känns om man är öppen. Men huvudet kände jag i alla fall. Satan va långt ner han ligger Tungan ute typ 5 cm upp känner man huvudet bukta.
    Jag har så himla ont i underlivet hela tiden, det trycker på så fort jag reser mig upp. Och barnmorskan sa att det var för att bebisen låg så himla långt ner nu, hon sa även att det var ett mycket bra tecken och att man antagligen har sparat ett par centimeters "resväg" för bebisen under förlossningen Haha det känns som att man har ett bowlingklot mellan blygdläpparna!
  • RocketQueen
    Lucian Caesar skrev 2012-06-07 12:08:57 följande:
    Rocketqueen jag kan inte heller känna min tapp, har aldrig kunnat det. Antar att jag har för korta fingrar kanske el att den sitter högt upp
    Jag har faktiskt aldrig försökt, tanken har aldrig slagit mig, har aldrig hört talas om att man gör sånt på sig själv innan jag började hänga på familjeliv
Svar på tråden Juni-barn