Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Ja nu är det nära:) Apoteket har jag köpt mina. Det finns både lite mindre i ull och stora "grytlock" med nåt folieaktigt i. När jag fick mitt tredje barn hade jag jättemycket svåra mjölkstockningar så nu när jag fick fjärde köpte jag på mig men jag behövde aldrig använda dem så de finns kvar.
     Jag har 3 veckor kvar på torsdag:) 

• gammelmamma

Jag och mannen har hamnat i en diskussion, någon som kan hjälpa till?
    För 22 år sedan när vi fick vårt första barn fick man automatiskt lavemang när man kom till förlossningen. Numer få rman ju inte det, någon som vet varför? Har för mig att bm har sagt att det är för att det är nyttigt för barnet att få bajs på sig för immunförsvaret och mannen tycker att det låter helknäppt. Mycket tacksam för svar;) 

• gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-05-21 22:04:38 följande:
    Första fixerad andra ruckar o denna fixerad sedan 34 typ
    Jaha där ser man;)
  • gammelmamma
    tomisamat skrev 2012-05-21 22:18:08 följande:
    Nu har jag fått ett bestämt datum. Den 8 juni är sista dagen för mig. Då blir det igång sättning om inte barnet har kommit innan. Magen är jätte låg nu och jag har sammandragningar som är riktigt kraftiga, så i lördags var vi in. Var då i vecka 34+3.Läkarna beslöt då att de inte kommer försöka stanna av mig mer nu, att vill bebis komma nu så får den det. Men super skönt att ha fått ett sista datum.

Vad skönt att ha ett datum
  • gammelmamma
    Tre Flickor skrev 2012-05-22 07:36:42 följande:
    Det är verkligen tråkigt. Jag hade så mycket planerat för den sista tiden innan BF men nu får jag bara ligga. Jag är inte inlagd utan är kvar hemma. Jag är akutsjukvårdsutbildad och fick välja själv om jag ville bli inlagd eller inte. Då jag inte riktigt kan med att ligga på sjukhus så sköter jag mina dagliga bt och urinkontroller hemma + hos bm 3 ggr i veckan fram tills jag föder.

Jag håller också tummarna för dig.
    Alla andra kan väl passa på att föda på onsdag eller fredag tycker jag hihi Skrattande  

Vad skönt att du har utbildning så att du slipper ligga inne. Det är verkligen min fasa. Nu har jag ju klarat mig även denna gången:) Hoppas allt går bra så jag kan åka hem tidigt. Jag vet inte om du kommer i håg men min dotter blev ju jättedålig av sin havandeskapsförgiftning och därför är jag jätteorolig när någon pratar om det. Förut har jag liksom bara konstaterat att stackart henne och bara ligga och må dåligt men det fick en ny innebörd för mig när hon och flickan höll på att stryka med. Jag vet att jag var inne hos henne innan när hon låg inlagd, JAg köpte lite tidningar och så men det fick hon inte läsa, inte lyssna på radio eller titta på tv, bara ligga och titta i taket:( Allt gick bra, det är huvudsaken. Lycka till, hoppas du slipper ligga för länge, när hade du bf? ( ursäkta mitt dåliga minne)
    Tack för tummhållningarna, jag kommer bli jättebesviken om det inte blir då men i så fall är det ju i alla fall nära:) 
  • gammelmamma

Jag är också lite fundersam på det där med vattnet. När jag fick min fjärde så fick jag inte vara uppe och gå för då kunde navelsträngen klämmas åt. Är du fixerad? Det var inte jag.

• gammelmamma

Det är nog just om man inte är fixerad och vattnet har gått som man´inte får vara uppe och gå. JAg fick inte ens gå på toa

• gammelmamma

Idag ska jag försöka samla lite kraft för att städa och stryka, det vore skönt att ha sånt gjort så man inte behöver ta tag i det det första man gör i alla fall. Vi är ju så många så det står sig inte så länge men om jag gjort det ordentligt nu så kan de stora barnen ta det värsta sen. I morgon ska jag följa med min äldsta dotter till frisörskolan där mitt tredje barn går, jag ska ha mitt lilla barnbarn medans mamman friserar sig. Sen blir det lite shopping och lunchmys med tjejerna. På kvällen kommer jag vara däckad och mannen har brandövning, han är deltidsbrandman. Behöver packa min, bebisens och dotterns väska, på torsdag hoppas jag att det smäller:)

• gammelmamma
    Tre Flickor skrev 2012-05-22 09:05:20 följande:

Jag minns din dotter och tänkte mycket på henne när hon var dålig. Jag är glad för att det slutade bra för både dottern och barnbarnet. Havandeskapsförgiftning är så förrädiskt att ha, man kan må okej för att bara några timmar senare vara fruktansvärt dålig. Första gången jag hade hf så var det precis det som hände, trycket sköt i höjden på bara några timmar och jag blev jättedålig fort. Än så länge ligger undertrycket "bara" på 110 i vila och jag är tacksam så länge det håller sig så pass lågt. Jag har bf om 8 dagar, den 30 maj. Jag hoppas slippa "ligga" över tiden en endaste dag men så länge bebisen mår bra och får den näring hon behöver och jag är stabil så tänker de inte sätta igång förlossningen. Jag försökte tjata när jag var på förlossningen och gjorde CTG igår men det var lönlöst. För att få en igångsättning så måste antingen bebis vara påverkad av min hf eller jag må sämre än jag gör nu.

Blir det inte på torsdag för dig så kanske fredag?
    Nära är det iaf och snart har du din bebis hos dig, ljuvlig tanke va? Glad  
    Ja det verkar vara en förädisk sjukdom, har klarat mig från det, tack och lov. Ja nu är det nära oavsett när det blir. Jag känner mig som en helt ny människa, känner mig helt plötsligt glad igen. Jag har inga andra problem än fogarna, plus att det blir extra för att jaghar en sjukdom som drabbar ryggen i vanliga fall också. Att jag är lite äldre och fem graviditeter gör väl inte saken bättre heller, men jag är så glad att jag aldrig har haft problem med något som drabbar barnet.Önskar dig all lycka till och hoppas du slipper ligga för länge

PÅ tal om det, visst försvinner sån där carpal------ vad det nu heter, dom´ningarna i händer och fötter, efter förlossningen. Hade inte det med mina tre första och bara lite med fyran, nu är det ganska mycket. Men det är ju bara obehagligt, gör inte ont. Lite jobbigt att tappa saker hela tiden bara;)  
Svar på tråden Juni-barn