Tre Flickor skrev 2012-05-22 09:05:20 följande:
Jag minns din dotter och tänkte mycket på henne när hon var dålig. Jag är glad för att det slutade bra för både dottern och barnbarnet. Havandeskapsförgiftning är så förrädiskt att ha, man kan må okej för att bara några timmar senare vara fruktansvärt dålig. Första gången jag hade hf så var det precis det som hände, trycket sköt i höjden på bara några timmar och jag blev jättedålig fort. Än så länge ligger undertrycket "bara" på 110 i vila och jag är tacksam så länge det håller sig så pass lågt. Jag har bf om 8 dagar, den 30 maj. Jag hoppas slippa "ligga" över tiden en endaste dag men så länge bebisen mår bra och får den näring hon behöver och jag är stabil så tänker de inte sätta igång förlossningen. Jag försökte tjata när jag var på förlossningen och gjorde CTG igår men det var lönlöst. För att få en igångsättning så måste antingen bebis vara påverkad av min hf eller jag må sämre än jag gör nu.
Blir det inte på torsdag för dig så kanske fredag?
Nära är det iaf och snart har du din bebis hos dig, ljuvlig tanke va?
Ja det verkar vara en förädisk sjukdom, har klarat mig från det, tack och lov. Ja nu är det nära oavsett när det blir. Jag känner mig som en helt ny människa, känner mig helt plötsligt glad igen. Jag har inga andra problem än fogarna, plus att det blir extra för att jaghar en sjukdom som drabbar ryggen i vanliga fall också. Att jag är lite äldre och fem graviditeter gör väl inte saken bättre heller, men jag är så glad att jag aldrig har haft problem med något som drabbar barnet.Önskar dig all lycka till och hoppas du slipper ligga för länge
PÅ tal om det, visst försvinner sån där carpal------ vad det nu heter, dom´ningarna i händer och fötter, efter förlossningen. Hade inte det med mina tre första och bara lite med fyran, nu är det ganska mycket. Men det är ju bara obehagligt, gör inte ont. Lite jobbigt att tappa saker hela tiden bara;)