Juni-barn
Å vad jag blir sugen på bakat när man läser om alla goda kakor och bullar :). Tyvärr orkar jag inte baka något alls trots att jag bara går hemma nu när jag är sjukskriven. Men det hade varit grymt gott med massor med goda kakor att ta fram när man är sugen :).
Efter förlossningen kommer jag be gästerna ta med sig lite fika så står vi för kaffe och the. Låter smart att fylla frysen med matlådor också. Både med första och andra barnet blev det en hel del mc donalds och pizza första tiden och det är jag inte ett dugg pigg på att behöva göra igen :(. Kanske ska fjäska för mannen så han kan laga lite rätter och frysa in då han ändå står för den största delen av matlagningen nu :). Sen blir det kanske en hel del Grillat då det också går lätt och smidigt :).
Jag har redan packat bebisens bb-väska och har tänkt packa förlossningsväskan snart också som ska innehålla mina och sambons kläder, kamera, tilltugg, hygienartiklar o.s.v. har iaf kommit så långt att jag köpt tandborstar och tandkräm som ska ligga där :). Ska även lägga in lite filmer på mini pc:n och packa ner den också.
Kan förkylningar göra foglossningssmärtorna värre? Jag har haft en dryg förkylning i kroppen länge men igår bröt den ut lite mer och jag har extremt ont i halsen och är mer öm i kroppen än vanligt. Jag har börjat få en riktigt jobbig molvärk längst ner i ryggen och ovanför blygdbenet vid magen och jag har upptäckt att den molvärken är starkt kopplad till foglossningen. Undrar om det är just förkylningen som gjort det så mycket värre?