Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2011-10-26 12:47:44 följande:
    Åh, din stackare! Du sår sikta in dig på omtentan och hoppas på att du mår mycket bättre då.
    Ja, det får jag göra.. Nu är det bara två hemtentor kvar den här terminen och omtentamen är i början av januari, så jag hoppas verkligen jag mår bättre då!
  • Sweet life
    virvel skrev 2011-10-28 11:42:35 följande:
    Tillbaka efter besök på specmvc, där den lille bara mätte 8 mm vilket var på tok för litet för 6+5 sa läkaren, så jag fick en tid för skrapnig på tisdag=(((( Kommer att begära att de gör ett vul innan för at bekräfta detta, litar inte på nån dr längre.
    Men FY!

När jag vart inne så har man alltid fått vänta en-två veckor för att se om det hänt nått mer innan man ens får förslaget skrapning!
  • Sweet life
    virvel skrev 2011-10-28 11:57:03 följande:
    Ja, det låter ju som en bra idé men hon var pessimistisk. men jag var på gyn i söndags och då mäte den 5 mm.
    Men då växer den ju?!
  • Sweet life

Alla mina symptom är som bortblåsta... Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Förra missfallet började såhär och efter 7(!) veckor kom det ut. Alla sa ju att det är helt normalt att inte må illa, inte ha ömma bröst osv... Men ja vete fan alltså!! Har inskrivning imorgon, ska prata med min BM då och förklara min oro...

• Sweet life
    Dancia skrev 2011-10-31 13:25:31 följande:
    www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-ki...

Här kan ni se om ni väntar pojke eller flicka :). Stämmer inte i alla fall, men väldigt många faktiskt, mina 2 barn har stämt med den kalendern iallafall :)  
    Det skulle betyda en flicka... Ja, isåfall kan vi konstatera att min karl bara kan göra flickor verkar det som.... Men den som lever får se!
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2011-10-31 13:57:19 följande:
    Flådd i munnen check! Äter kryptoniter, ajajaj! Salt och surt är grejen, sött är rätt...menlöst, haha!
    Har en oöppnad påse som jag nog ska ta och äta upp nu!
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-11-01 15:13:25 följande:
    Haha, jag känner igen det där med att inte vara så sugen på mannens annars härliga del ;).

Men däremot känner jag redan den ökade sexlusten jag brukar ha när jag är gravid. Allt känns 100 gånger mer och jag vill bara bli berörd helatiden och ta varje tillfälle i akt att krypa ner i sängen med mannen under täcket. Detta går såklart väldigt upp och ner nu i början när illamåendet kommer och går. Men i mitten av graviditeten vet jag att jag kommer ha en ganska härlig period med denna sexlust ;) 
    Det där med sexlusten är exakt lika för mig...
    I torsdags jobbade gubben hemma och jag låg i soffan och mådde lite halvkasst. Så han kom och satte sig bredvid mig och smekte mig på rygg och rumpa. Helt plötsligt skrek jag bara rakt ut "jag måste få sex NUUUUUUU!!!" Och det fick jag mitt på blanka förmiddagen!

Har precis kommit hem från min inskrivning. Supergullig barnmorska som jag tror jag kommer trivas super med. FIck garanterat att jag får göra KUB om jag vill och komma in och lyssna på hjärtat runt vecka 14 om jag känner att jag behöver det för att stilla min oro för missfall...
  • Sweet life

JAg fick göra VUL för att dem ville utesluta ett utomkveds då jag hade spiral när jag blev gravid...

• Sweet life

Haha sov en stund på lunchen då jag är hemma och vabbar sambons minsta idag... Drömde om kebab och vaknade och var så förbanna sugen på salta pommes, vit sås och kebab. Så jag satte ungen i bilen och åkte till pizzerian och köpte det, med två extra burkar sås.... Åh, va gott det var!!!

Svar på tråden Juni-barn