Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

I dag ska det inhandlas kiwi, päron och frökusar.
    Tack för tipsen tjejer Glad

• Tre Flickor

Vagn har jag inte funderat på så mycket ännu men just nu lutar det åt en Bozz Allround syskonvagn. Främst för att storasyster som kommer att vara två år gammal ska få åka framåtvänd medans bebis ligger mot mig.
     http://www.jollyroom.se/varumarken/a-d/bozz/bozz-allround.html

Sweet life - Jag lider så med dig. Jag förstår inte hur din sambo tänker och vilket fegt tillvägagångssätt, att skicka ett mail när du är hos din mamma. Om han nu är så arg på dig för att du går vidare med graviditeten, hur arg skulle du inte vara på honom om han tvingade dig till en abort? Tänk på hur DU själv vill ha det, det är du som ska leva med ditt beslut vad du än beslutar dig för så låt inte honom ta beslutet åt dig. Massor med kramar!

• Tre Flickor
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-03 18:56:26 följande:
    Är så lycklig idag, i morse hörde jag bebis med min angel soud. Gud vilken känsla. Jag som nojjat den senast veckan att något inte kändes bra. Min bebis lever loppan där inne längtar så till juni.
    Vad härligt att få tjuvlyssna lite på bebisen. Hoppas att du slipper nojja mera Glad
  • Tre Flickor

liljan o loppan - Håller tummarna för att allt är okej med bebis och att det inte är någon infektion det handlar om. Kram

• Tre Flickor
    Zvartaliljan skrev 2011-12-06 10:46:12 följande:
    Allt gick bra, liten sprattlade runt så fint på vul idag Hjärta Jag blöder fortfarande men läkaren kunde inte se vart det kom ifrån men han trodde det bara var något blodkärl som brustit i tappen.
    Härligt att höra Glad
    Hoppas att blödningen upphör snart!
  • Tre Flickor
    RocketQueen skrev 2011-12-07 01:50:16 följande:
    Blev ni erbjudna erbjudna ett läkarbesök i samband med inskrivningen? Jag fick en tid i v.11 som blev inställd och ska nu dit imorgon istället (eller tja, idag blir det ju) men jag är lite nyfiken på vad det går ut på?
    Jag blev det under förra graviditeten då BM ansåg att jag behövde extra kontroller. På läkarbesöket gick vi bara igenom min tidigare graviditet samt kom överens om vilka extra kontroller jag skulle ha under graviditeten. Det var allt för min del. Under denna graviditet blev jag inte erbjuden läkarbesök då BM ansåg att det inte var nödvändigt.

Hoppas att ditt besök går bra Glad
  • Tre Flickor
    RocketQueen skrev 2011-12-07 07:40:49 följande:
    Jaha, jag fattade det som att det var standard... Har tid om en timme så vi får väl se vad som händer då. Jag har ju redan fått en massa tider för extra kontroller. Förutom min vanliga MVC som ligger här där jag bor så går jag även på specialmvc på ett större sjukhus där jag kommer att gå en gång i veckan och nu igår så kom det en kallelse till ytterligare ett specialmvc på ett annat stort sjukhus dit jag ska i januari... Så det kan ju vara så att det handlar om extra koll eftersom det tydligen är min grej
    Jag vet faktiskt inte om det är standard eller inte. Kanske är olika från ställe till ställe. Hoppas att läkarbesöket gick bra Glad
  • Tre Flickor

Grattis till fler lyckade UL Glad
    Visst är det en härlig känsla att få se sin lilla bebis. Jag har tid för RUL den 3 januari och som jag längtar och räknar dagar. Efter RUL ska vi även berätta för omvärlden att våra tjejer ska bli storasystrar.

Eftersom jag älskar att läsa bloggar och speciellt gravidbloggar just nu så tänkte jag passa på att fråga om det är någon här som bloggar och vill dela med sig av sin blogg? Jag bloggar inte själv men älskar att läsa andras bloggar Glad   

• Tre Flickor
    conda skrev 2011-12-08 10:01:55 följande:
    SkrattandeJag hittade flera toppar och leggings som jag handlade.  Något som jag är på jakt efter är en "tub-klänning" (heter det så). Senast jag var gravid fick jag barn i juli och jag bodde i min tub  de sista fyra månaderna. Det är en elastisk klänning som man bara drar på sig, förstår ni vad jag menar då? Sist köpte jag ingen gravidtub utan det var en vanlig tub i stor storlek som funkade kanon. Den hittade jag på lindex. Om någon förstår vad jag menar och lyckas få syn på en sån här "tub" får ni gärna hojta till då jag springer och köper den direkt!
    Jag är också på jakt efter en tubklänning. De är otroligt praktiska och bekväma att ha. Hittar du någon så berätta gärna vart Glad
  • Tre Flickor

1: V 40+4 3795 g 50 cm
    Från regelbundna värkar till förlossning 24 h varav 16 h på förlossningen. 

2: V 38+6 3240 g 49 cm
    Från regelbundna värkar till förlossning 4 h varav 1 h på förlossningen.

Svar på tråden Juni-barn