Inlägg från: Aikotakara |Visa alla inlägg
  • Aikotakara

Juni-barn

Förresten så tycker jag att min mage fullkomligt har exploderat storleksmässigt under förra och denna veckan. Är i v17 nu. Blir nästan lite rädd :P Jag menar.. så mycket proppar jag inte i mig.

• Aikotakara

Äntligen helg~ Precis en vecka kvar till RUL för mig :)

Igår innan jag somnade låg jag lugnt och stilla och pratade med min sambo i sängen, så känner jag bebis som buffar till i magen. "Fort, fort! Känn här" Så sätter sambon handen på magen och jag min ena hand på hans. Efter en liten stund så sparkar bebisen till igen och både jag och min sambo känner det väldigt bra. Det var första gången vi kände det på utsidan och han fick känna bebisen över huvudtagen för första gången. Han sken upp som en sol, och jag tror att det är lite mer verklighet för honom då han fick känna bebisen sådär nära honom.

Gissa om vi båda somnade med ett leende på läpparna? :)

Hoppas ni har en härlig fredag! Jag ska snart åka till mina föräldrar där vi är bjudna på middag och sen ska jag börja städa bort julen.

• Aikotakara

Pio: Vad skönt att det har lugnat sig lite. Jag håller också tummarna~!

Jag har gått 18 fulla veckor på måndag, har gått upp snart 5 kilo.

Namn: 
    Flicka: Junie
    Pojke: Melker

Pojknamn har varit fruktansvärt svårt att komma på! Vi hade faktiskt tre flicknamn som vi gillade starkt, men pojknamnet bestämde vi oss för i veckan. Sen kan det ju kanske ändras helt då bebis väl kommer.. Det kanske inte alls ser ut som en Junie eller Melker. Men det är vad vi har tänkt på nu :)

• Aikotakara

Åh, bebis har börjat sparka för fullt i magen! Helt sjukt vad som bara har hänt på en vecka. Min mamma o sambo har känt bebisen, sen igår och idag har jag sett buffarna utanpå magen också :) Har gått 18 fulla veckor idag och det närmar sig RUL som är nu på fredag.

Första dagen med mina mammajeans idag. Dom var sååå sköna med mudden över magen, måste köpa minst två par till, förstår inte varför jag har gått omkring med öppna jeans så jag måste dölja glipan med långa toppar och se till så att öppningen inte putar ut.

• Aikotakara
    Havsjungfrun skrev 2012-01-17 21:33:04 följande:
    V. 20+0 idag. Halvvägs tills vi får träffa Lill-Skrutt Baby
    Åh~ :D

Vecka 18+2. Någon annan som tycker att tiden går fort??
  • Aikotakara

Min bebis har inte velat röra sig på hela dagen verkar det som.. jag måste lägga mig ner i soffan så kanske jag känner av någonting. Blir ju orolig då jag har känt bebis konstant i nästan en vecka.. och nu pang bom. Ingenting :(

• Aikotakara

Så fort jag la mig ner i soffan och tog det lugnt så började bebisen sparka igen :) Åhh, bara två dagar kvar till RUL nu! Det känns så sjukt spännande att få se bebisen igen.

Hur kan man inreda ett barnrum neutralt då man inte vet könet? Jag behöver inspiration. Vi ska måla barnrummet.

• Aikotakara

Fia: Jag har också haft kramp! Brukar aldrig, någonsin få det.. men det hände först en gång rätt tidigt i vecka 8 eller så.. Sen var det senaste gången i förra veckan. Jag vaknade mitt i natten och nästan skrek för att det gjorde så ont. Två gånger samma natt dessutom. Hoppas inte på att få det igen då det är så obehagligt :P

RUL imorgon och jag längtar så himla mycket!! :D Känns som lilla julafton eller något. Jag hoppas bara att allt ser bra ut~

• Aikotakara

Här är en till som nu äntligen har fått vara på RUL!

Vi ville inte veta könet, men dom sa att dom ändå inte tog reda på det :P Bebisen såg ut precis som den skulle vilket var så skönt att höra. Blev framflyttad och är beräknad den 22 juni, på midsommar. Så alltså har jag gått 18 fulla veckor imorgon lördag och inte 19 fulla på måndag som jag trodde :P Ny magbild imorgon alltså.

Bebisen var 17cm lång sammanlagt och jag hade moderkakan i framvägg. Tycker ändå att jag har känt bra med buffar :)

Nya bilder på bebis kommer snart i bildtråden!

• Aikotakara

Jag har inte orkat byta signatur.. Vem fasen orkar hacka en sån här sida egentligen? Skrattretande :P

Hursomhelst.. Har precis gjort min graviditet officiellt på fejjan. Många härliga reaktioner ;D

Svar på tråden Juni-barn