Inlägg från: smultron87 |Visa alla inlägg
  • smultron87

Juni-barn

120126 A skrev 2011-11-02 07:53:35 följande:
    Det kan vara av olika orsaker, tidigare missfall, högrisk graviditeter, IVF behandlingar.

Jag ska göra det för att jag ätit pergotime då jag inte haft någon egen ägglossning, detta ökar risken för tvillingar till 1/10 ävent trillingar blir vanligare. Därför ska jag göra ett VUL så om det är tvillingar eller fler så att jag och läkarna vet om detta, och vi får fortsätta med vul/ul för att hålla koll på hur de växer..
    okej.
    ja alltså jag gnäller inte på dom/er som gör VUL, utan jag är mest nyfiken på anledningen =)
  • smultron87
    mammie86 skrev 2011-11-02 10:00:15 följande:
    v 8+0 idag och mår illa mest hela tiden ligger i sängen i stort sett hela dagarna för mitt hjärta slår vädigt snabbt så fort jag anstränger mig minsta lilla. får se om de blir bättre eller om jag kan få något för det.. hade medicin för det förut.

smultron87 jag gjorde vul för att se vilken vecka jag var i. enligt senaste mens var jag nämligen i v 10 men det trodde jag själv inte på och hade rätt var bara i v6+5 känndeds skönt att veta lite mer exakt..
    jag får inte göra VUL fast jag tror att jag är kortare gången pga att enligt SM är jag ju i vecka 8, men enligt ÄL så är jag i vecka 6.. men får ändå inte göra något vul =(
  • smultron87
    Havsjungfrun skrev 2011-11-02 10:11:37 följande:
    Eftersom jag haft blödningar kollade de upp att allt var bra och det var det som tur var. Annars görs inga vul här om det inte finns någon oro.
    okej =), skönt att allt var bra =)
  • smultron87
    Dullidutt skrev 2011-11-02 10:52:27 följande:
    Jag får inte heller göra VUL, min barnmorska säger att det är för stora risker med att göra det såhär tidigt, när det ändå inte finns någon misstanke om att något skulle vara fel.  Och visst, har ju inte haft några komplikationer, men det hade ändå varit roligt att se om det verkligen är någon där inne :)
    så säger dom här också.
    här vill dom helst inte göra det utan bra anledning pga riskerna.

jag vill också se om det växer som det ska.. men får snällt vänta till dec då vi får göra kub.

ska göra blodprovet den 23e nov iaf..
  • smultron87

vi ska berätta för min pappa och hans fru dan innan julafton då vi brukar ha uppe sittar kväll hos dom,
    dom ska få vårt UL som ett pussel som dom får pussla ihop =).

i början av januari så flyttar vi till vårt hus! 4 rum och ett jätte kök =)

• smultron87

fick precis springa till dagis och hämta sonen, dom ringde och berättade att han hade fått 39 graders feber! jätte snabbt hade den stigit =(

• smultron87
    mammie86 skrev 2011-11-02 13:09:34 följande:
    ok? jag åkte till specmvc för att jag har medicinerats för högt blodtryck, så frågade hon vilken v jag var i och jag förklarade att min mens är VÄLDIGT oregelbunden, så då sa hon åt mig att hoppa upp i stolen. och det var väl tur att jag bara var i v6 för hade fått infon att fortsätta med en av mina mediciner av en annan läkare och det var ju tydligen jätte farligt för fostret men eftersom jag inte gått så långt så hade det inte hänt något :)
    det var ju bra att du fick veta det iaf =).

äh dom är så snåla med ultraljud här så det finns inte fast min BM vet att mensen är totalt oregelbunden..
    men jag har inte behövt blivit behandlad för något så det är väl därför.. jag vet inte..
  • smultron87

jag vill så gärna se bebisen att jag ibland funderar på att ljuga ihop något och ringa så jag får komma in och göra ul :P.

• smultron87
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-02 18:01:59 följande:
    Lider med dig. Äter du Lergigan eller nått????
    vem lider du med? =p
  • smultron87
    m1ni skrev 2011-11-02 21:04:44 följande:
    smultron87: ring en privat gynmottagning om du är nyfiken ;)
    det var ju lite därför jag gjorde det. och för att få veta hur långt gången jag är.
    säg att du är osäker på hur långt gången du är så är det nog inga problem :)
    vi har inga sånna där jag bor tyvärr =(, får snällt vänta till dec på kub..
  • smultron87

jag hoppar ur denna tråden ett tag då jag börjar nojja mig lite för mkt pga alla "olyckor" och jobbiga grejer som händer endel här i tråden (tråkigt), mår rätt dåligt av att läsa allt sånt just nu.
    återkommer kanske senare =)

Svar på tråden Juni-barn