• conda

Juni-barn

Jag drömmer om bakelser, bananbakelse, prinsessbakelse, kladdkaka med grädde... Men det blir inget annat än drömmar då jag har diabetes (kanske tur i oturen... ;) ) Annars är gröna äpplen grymt goda och kokt potatis!

• conda

Jag kommer att skaffa gravidförsäkring. När mitt första barn dog en vecka efter bf i magen så hade jag tecknat en gratisförsäkring hos trygghansa (jag hade glömt det). Kuratorn kollade upp och vi fick ut 10 000:- vilket täckte begravningskostnaderna. Jag önskar ingen det jag gick igenom men det kan vara skönt att få ekonomisk hjälp om det inträffar något oförutsett.

Jag har försäkrat alla barn, man vet aldrig vad de kan råka ut för och jag har ju husdjuren försäkrade så det skulle kännas så fel om inte barnen hade samma skydd. =) Trygghansa har vi valt, mest för att jag tyckte att de alltid skött alla försäkringsärenden så smidigt...

• conda

Jag vet inte hur det är med de andra bolagen men på trygghansa börjar försäkringen gälla i v. 26.

• conda

Skruttens mamma: "golvpussel" finns det något som heter, min son älskar dom. Stora bitar med ett pussel på varje sida, när man pusslat färdigt kan man bara vända på pusslet så har man ett nytt att pussla. Men det är svårt att hitta på roliga saker, min treåring här hemma blir lite rastlös nu när vi är hemma hela tiden. Idag har han hjälpt mig att städa undan, det tycker han är roligt. Det tar visserligen ganska lång tid att städa men han gillar att vara med. Likaså baka brukar han gilla, hjälpa till att hälla i ägg och mjöl... =) Men jag tar också gärna emot förslag...

Pinkflower: Det var det värsta jag varit med om, jag tänker ofta på Lina även om jag inte besöker hennes grav lika ofta som i början. För mig hjälpte det mycket att vara aktiv i spädbarnsfonden, att möta och hjälpa andra föräldrar i liknande situationer, det kändes som att det trots allt fanns någon slags mening med det som hänt. Men jag kommer alltid att sakna ett barn även om sorgen över hennes död är lättare nu...

• conda

Gammelmamma: själv väntar jag mitt femte barn också men jag har ännu inte känt några sparkar. Kände mycket tidigare de andra gångerna. Är i v. 18 (17+4). Magen har dock växt så jag är inte så orolig än, kanske det är så att moderkakan ligger i framvägg kanske.. =)

• conda

Oj vad jag hade mycket att läsa igen, har suttit med en hemtenta i biologisk analys i två dagar... Obestämd

Imorgon är det dags för RUL, orolig men samtidigt ser jag fram emot det. Om allt går bra ska jag beställa en takovagn om några veckor har jag bestämt. Hittade en grön som är sååå snygg och nu sista barnet så har jag precis allt jag skulle kunna behöva till bebben förutom vagn. Vår förra vagn trillade hela framvagnen av på sist jag använde den (körde staketstolpar över en gropig hästhage... Skrattande ... den var nog inte byggd för det... haha

Ang. blöjor, till våra pojkar har bara libero fungerat medans de läckte på tösen. Får väl prova mig fram. Annars tycker jag att många billiga blöjor blivit jättebra, inte plastaktiga längre och håller som de ska. Men de första blir nog 1 paket miniblöjor från libero, de små brukar ju växa ur dessa väldigt snabbt så jag köper ett paket åt gången... =)

Kram på er!

• conda

Igår var vi på RUL och det var helt fantastiskt. I jönköping bytte de ultraljudsapparater i våras och det var enorm skillnad mot de gamla då man inte förstod alls vad man tittade på. De tittade på massor av saker och tillochmed tre blodkärl i hjärtat. Under ultraljudet drack bebisen, man såg hur magsäcken blev större. De tittade även på läpparna och munnen vilket jag inte varit med om innan... =D

Vi frågade aldrig efter könet utan spar den överraskningen till förlossningen. Har ju alla bebissaker för både pojk och flicka och vagnen ska vara grön så det spelar ingen roll...

Men vilken underbar känsla det var! Och vilken lättnad att de inte hittade några fel... Nu ska jag försöka njuta av denna, sista, graviditet och klicka hem en ny barnvagn... =D

Busbus: Stå på dig, tycker inte du är det minsta hård. Detta är ju enl. dig själv din sista grav. och du måste sätta dig själv främst. Inte bra för vare sig bebis eller dig att hela tiden leva under känslomässig press, då är det bättre att du får lugn och ro... kramar!

• conda

Jag vet inte om man får reda på det för vi frågade ju aldrig men det kändes som att hon nästan väntade på frågan. I slutet sa hon att nu hade hon tittat på allt och hade vi några frågor? =)

Tidigare har de inte berättat och det har stått i tidningen att de inte lägger tid på det i onödan då de anser att tiden under ultraljudet ska användas för att titta på medicinska saker. Men som sagt, jag vet inte.

Usch vad jobbigt för dig med rygg och höfter, min tredje graviditet tillbringade jag sittandes, sjukskriven från fjärde månaden och det var hemskt. Men förra graviditet var nästan helt problemfri och jag stod och klöv ved dagen innan igångsättningen... =)

Denna gången verkar det än så länge klara sig bra med ryggen, har lite småont ibland men inga större smärtor. Jag klarar fortfarande att sköta och rida mina hästar vilket jag hoppas kunna göra länge till.

Jag har fastnat för Tako, en grön. Har alltid haft emmaljunga duo och kombi (begagnade) förut och varit nöjd med det men nu sista gången vill jag unna mig en ny vagn. Fördelen med tako är att den är billig, vet inte jättemycket mer om vagnen men det jag sett på internet så verkar folk vara nöjda med den. Tycker den är grymt snygg också =D.

Dessutom behöver jag inte tänka på att den ska hålla till fler barn då denna bonus definitivt får bli den sista knodden i vår familj... =)

http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvagnar/tako-drifter-sport-line-barnvagnar.php

Kram

• conda

Grattis till RUL fia!

Själv har jag verkligen fått besked om att det är 10 som gäller som bf.

Enligt äggl. räknade jag själv ut 10:e, bm sa samma, CUB visade 10:e och nu igår fick vi också 10:e som datum. =)

• conda

Usch vad tråkigt, ring och kolla reseförsäkringen, ingår oftast i hemförsäkringen och kolla vad som gäller om du behöver medicinsk vård. USA är ju lite speciellt när det gäller sjukvården så det gäller verkligen att man är ordentligt försäkrat. Kolla också hur det fungerar med hemtransport om det skulle bli så illa att du inte kan flyga reguljärt hem.

Svar på tråden Juni-barn