• emma78

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2012-02-17 09:20:27 följande:
    Tjejer: Jag var och köpte kakaostick på body shop efter tips härifrån så underbart och ta det på magen.. Om det nu hjälper.. Men värt ett försök! Hade weleda olja sist men den hjälpte inte.. Sprack på magen som en blixt från klar himmel på BF+3 Hon på säljaren på bodyshop hade användt sticket när hon var gravid o inte fått några bristningar

kan man använda "sticket" eller något annat om man har bristningar sedan tidigare??vill ju inte få fler menar jag....mina bristningar är ju ganska "gamla" och har hunnit blekas ner rätt mycket!

• emma78

idag har jag satt igång med bebis-shoppingen!!!!
    Har varit på Lager 157 och handlat Lundmyrbodys ,pyamas,byxor och strumpor!! såååååå mysigt!! Vi är i Västervik och hälsar på vänner och för första gången "på riktigt" har bebis sparkat så min kompis kunde känna det!! Märks att den börjar bli stor nu.....märker verkligen av ett mönster i rörelserna,och vilka tider:)) Njuter för glatta livet:))

• emma78

jag har jätteont i blygbenet och blygläpparna:(( men jag har ju otroligt mycket foglossning oxå.....tror att det hänger ihop....vet att jag fick åderbrock på blygläpparna när jag väntade yngste sonen,det är INTE skönt!!

Idag har jag bokat stuga i Ullared:)) Ska äka dit tillsammans med en annan familj i slutet av april! Då ska vi shoppa typ allt!! Har bara en vagn,en badbalja,lite kläder och en matstol än så länge.....så det blir en del att shoppa:)) 

• emma78

Jippi!! jag han till IKEA och fick en spjälsäng!! Ännu en sak att checka av på listan:))
    Har varit på vattengymnastik i dag för mina fogar.....såååååååå underbart!!! Kännslan av att känna sig tyngdlös och att faktiskt kunna röra sig var ljuvlig!!Rekomenderas starkt!!
    Ang havandeskapspenning...man kan inte söka det förrens man har fått sitt moderskapsintyg,eller??
    Har tid hos BM nästa måndag (5/3) hur lång tid tog det för er andra att få ärendet behandlat?
    Bli tokig om jag inte får igenom detta!! Är ju halvt sjukskriven nu,som iof inte blivit godkännt ännu......men jag hörde någonstans att restaurangarbetare inte brukade ha några problem dessa frågor eller??känns ju muppigt att man ska behöva grunna på dessa saker oxå!! räker det inte med den konstanta oron som redan finns?!

• emma78
    tomisamat skrev 2012-02-24 19:04:10 följande:
    Om du blir sjukskriven så går det före gravpeng. Jag fick beviljad sjukskrivning fram till förlossning, då sa handläggaren på fk att jag inte ens behövde söka grav peng.

fast jag är bara sjukskriven halvtid och detta fram till havandeskapspenningen "går igång" enl.min läkare,som inte tvivlade nått på att jag skulle få det beviljat....men det vet ju inte hon.....
  • emma78

Skulle mysa med min käre make på morgonkvisten.......
    Vilken historia det blev hahahaha magen börjar bli så stor att varenda ställning ( som känns behaglig) blir ett helt projekt:))hahahaha "tur" att det inte händer så ofta nu för tiden:)) Fick även en väldigt konstig kännsla när han "kom " i mig......nästan som en sveda..hmm har varit lite ur balans "där nere" sen det kära plusset  kom.Har varit väldigt torr och fått smörja med öströgensalva....vilka bekymmer man har..... ja,ja man får ju inte "till det" varje dag som tur ärFlört

Nu ska jag ut och njuta i solen,ha en bra söndag alla mammor:)) 

• emma78

jag är oxå sjukskriven 50% pga foglossning....men har dock inte fått det "godkänt" av fk än.....är jättenervös!!skrev typ ett långt brev om hur min arbetsdag ser ut och vad jag har för arbetsuppgifter( restaurangchef med servering som huvudsakliga uppgift)Som tur är har jag världens bästa chef som kommer att göra allt han kan för att jag ska ha det bra:)) Han kommer oxå att hjälpa mig med allt han kan för att jag ska få igenom min havandeskapspenning....men vi vet oxå att det inte är han som bestämmer i slutänden:(( På tal om fk så fick min make ett samtal ifrån dom igår.....när vi hade sportlov här så skulle våran 11 (snart 12) åring vara hemma själv ett par timma när vi jobbade.Han går inte på fritids i vanliga fall heller.Men han fick vad vi då trodde magsjukan! min make åkte hem från jobbet för att vara med honom.Anmälde vab.Igår ringde dom och ifrågasatte vad sonen annars skulle ha varit eftersom han hade lov och menade på att min man inte hade rätt till vab eftersom det var lov och sonen inte går på fritids! men herregud,ska vi lämna honom ensam hemma med magsjuka!!(som visade sig vara förstoppning)blir tokig på detta!! nu är det inte ens en heldag det handlar om så det är inte så mycket pengar men av ren princip!

oj vad långt det blev.....
    men man blir ju skogstokig!!  

• emma78

Hemmamorsan: vi har oxå bytardag här imorgon....hoppas att det inte är samma,för jag har ju oxå tänkt att shoppa alla de där sakerna hihihihi

V 26 idag:)) tiden går tjejer!!!underbart!!!
    Ska åka och köpa babyskydd idag...blir ett Brio Primo med bas hittade ett på blocket,använt 6 mån 800:- passade oss perfekt! Passar även till vagenen....
    Vattengympa idag oxå:)) längtar efter att få gå ner i det varma vattnet igen.....underbart!!

På tal om försäkringskassan så skrev jag ju häromdagen om min make som blev ifrågasatt när han vabade på sonens sportlov.....men de tog sitt förnuft till fånga och vi fick pengarna!!Det jobbar tydligen mänskliga även på FK:))

Ha en härlig fredag alla vänner:))        

• emma78

häe har det varit "babyshopping" på hög nivå i två dagar:)))
    Babyskyddet som vi skulle köpa via blocket var superfint!!!Bas enheten var inte ens uppackad ur kartongen! idag var det bytardag här där jag bor! kom över en jättefin babysitter( i kartong) ,en amningskudde och ett par mammatights för 175:-!!!!hittade även jättefina påslakan till vagnen igår när jag gick en runda på stan....."Babyhörnan" i varadagsrummet växer i stadig takt.) hade glömt hur roligt det är att shoppa babysaker.....!

Svullen är bara förnamnet kan jag säga!! särskillt vristerna....efter en dag på jobbet känner jag mig dubbelt så stor som på morgornen:(( superjobbigt!!

Läääängtar så till måndag då jag äntligen har min tid hos BM!! Att äntligen få höra hjärtljudenHjärta    

• emma78

lite konstig fråga kanske....men man hör ju lite då och då om folk som fått tvillingar utan att veta om att dom väntade två.....hur vanligt kan det vara igentligen??Hur kan man inte känna att det är det är två i magen??

Anledningen till att jag fråga är att en av mina grav.nojjor är att det ska vara två.....
    Jag är så stor om magen så 90% av det människor jag träffar frågar om jag väntar tvillingar......Dessutom ligger bebisen väldigt "långt in"  sparkarna jag känner är nästan alltid koncentrerade till min rygg,rumpa,och ner mot muffen!! Jättekonstig nojja jag har fått.....men ju mer folk påpekar och ju mer jag tänker på det dessto mer börjar jag fundera på att det kanske är två! Har dessutom tvillingar i släkten:) ja,ja jag får ju formodligen svar imorgon hos BM då hon lyssnar på hjärtljuden:))

Svar på tråden Juni-barn