Inlägg från: Emma Stark |Visa alla inlägg
  • Emma Stark

Juni-barn

Lucian Caesar skrev 2012-06-04 12:46:59 följande:
    Ensortsmamma: här händer ingenting efter att vi har sex, inga sammandragningar, ingen molvärk el nåt. Inte ens efter orgasm. Varje gång efter vi haft sex så hoppas jag på att den där jäkla slemproppen ska lossna men det gör den aldrig nån mer än jag som inte får några som helst känningar efter sex?
    Jag får inte heller några känningar efter sex :) Jag tror inte heller på det där med färdknäppen iofs :P
  • Emma Stark

Hehe, ja och med det illamåendet som har smugit sig på de senaste dagarna så kommer ingen annans kroppsvätskor ner i min hals det kan jag lova :P

Det är ju faktiskt inte många dagar kvar och bebis kommer ju när bebis behagar så jag orkar inte testa massa knepiga grejor som faktiskt kan skada mer än det hjälper :) 

• Emma Stark
    Sweet life skrev 2012-06-05 11:03:02 följande:
    Haha...

Kom på en sak! Jag som väntar första barnet undrar självklart: Får man med en instruktionsbok?
    Det undrar jag med! :D
  • Emma Stark

Bläää va allt är tråååkiiiiiigt... Jag kommer vara gravid tills tidens ände MINST! Inte ett tecken på förlossningsstart så långt ögat når.... Det roliga är att jag inte har BF förrän om 11 dagar och ändå går jag här och åmar mig över detta även om jag VET att det kan dröja 25 dagar till innan bebis är här Förvånad Jag ska till barnmorskan kl 13 och då hoppas jag VERKLIGEN att bebis har fixerat sig (var ruckbar för 2 veckor sedan) annars slänger jag mig på golvet och storlipar! 

Jag var på Jula förresten och köpte en TENS-apparat för 399:- Skrattande Alltid nåt positivt mitt i eländet eftersom det skulle kostat samma pengar att hyra en hos BM. Bara ett tips Cool

• Emma Stark
    Cataleya skrev 2012-06-06 09:27:50 följande:
    Någon mer som mår illa och är spy färdig på mogonen ?
    Jag mår jättedåligt på morgonen om jag inte får frukost i mig tillräckligt snabbt... Hinner jag inte i tid så kommer maten upp i toaletten strax där efter och det är därför det bara blir frukost utan bitar i (typ yoghurt) de närmsta dagarna Cool
  • Emma Stark
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-07 20:12:47 följande:
    Ifall man läcker fostervatten...hur mycket bör det komma då? Har satt på en binda då jag inte kunde gå ifrån toaletten utan att det kändes som att det fortsatte sippra/rinna. Hur pass snart bör bindan bli ordentligt blöt?!
    De säger väl att om den blir blöt (genomblöt alltså) inom en timma så "är det" fostervatten :) Men ännu bättre är att lägga en frottéhandduk i trosorna och om den blir blöt är det vatten.
  • Emma Stark
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-07 20:41:34 följande:
    Ah okej...tack för svaret! Är det bättre med handduk då den inte absorberar lika mycket som en binda?
    Min barnmorska sa att flytningarna lägger sig mer ovanpå på nåt sätt på handduken medan den blir blöt av vattnet och om du åker in till förlossningen kan du ha handduken med dig för att visa att det är vatten och inte flytningar :) De vill tydligen gärna kolla på det :)
  • Emma Stark

Sent igår kväll fick min bästa vän sin dotter. Jag är så otroligt glad för hennes skull och ändå kunde jag inte låta bli att känna lite ångest för min egen skull. BF 16 juni och så kanske man går över 2 veckor.. Herregud 22 dagar kvar, det känns som en eeevigheeeeet!!! 

• Emma Stark
    Elvis Mamma skrev 2012-06-08 10:47:18 följande:
    Fick precis en chock! Min struma läkare ringde å på grund av mitt skyhöga T4 värde så måste jag bli igångsatt idag! Skulle egentligen in för bedömning och hinnsvepning på måndag men nu blev det bråttom. Bara packa ihop å åka. Jag är så nervös å rädd så jag skakar!
    Oj, här går det undan :O Då får jag både beklaga och gratulera samtidigt helt enkelt. Bebis är påväg :D :D :D
  • Emma Stark

De brukar väl säga att man ska ta 2 alvedon och en varm dusch :) Är det förvärkar så brukar det avta då

Svar på tråden Juni-barn