• AAEV

Juni-barn

JennieJ skrev 2012-02-15 20:20:57 följande:
    Äckel varning på detta inlägg!!!! Men aj aj aj vilka hemorrojder jag fått! Duscha och tvåla in mig och de kändes som små vindruvor och svider och bränner! Bad mannen kolla och snacka om att brusa upp och blev orolig och fick för sig både ett och två vad de kunde vara! Fick ta fram på Google bilder för att han skulle inse att de ingen fara var förutom att de gör jävligt ont! Imon blir de att köpa salva * tycker de är pinsamt* och hoppas dom går ner och försvinner av sig själv så man slipper ha en doktor pillande där :S fler än jag som lider av hemorrojder och vet om man kan bada i klor (ska till badhuset imon) och även vilken är bästa salvan?
    Jag fick det med andra barnet, och jag använde AC3 komfort. Jag "sprack" varje gång jag bajsade, det liksom rann blod. Gjorde apont!! nu är det faktiskt mycket bättre och jag har inte blött nån gång på det senaste året....
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV

Jag har riktigt viktnoja denna gången och väger mig varje dag. Har inte gått upp något än, ligger på -2 kg. Är livrädd för att gå upp massor denna gången också så jag försöker tänka på vad jag äter. Svårt ibland, just nu är jag inne i en är-sugen-på-allt period och igår åt jag två sandwich-glassar, ett helt rör med pringels och en twix. Till kvällsmat

• AAEV
    MissFörstånd skrev 2012-02-20 10:13:28 följande:
    Vi har haft sex typ två gånger sen plusset . Har ingen lust alls och det gör liksom ont att ens röra på benen. Blir dåligt med allt. Inga kramar eller pussar heller. Tiden går snabbt och plötsligt har det gått lång tid.
    Fast vi har haft sex en gång om det tröstar dig ;)

• AAEV
    Elvis Mamma skrev 2012-02-21 10:20:23 följande:
    Känns som att jag är den enda som inte köpt något alls till bebis men vi flyttar till hus på fredag å sen ska vi börja fixa lite Inatt är första gången jag vaknade flera gånger av att våran tjej sparkade, så mysigt! Helt galet va fort de går, från att känna nån buff då å då till att känna riktiga hårda sparkar flera gånger dagligen Lyckades till å med filma sparkarna utanpå magen igår
    Jag har inte heller köpt nåt. Fast vi har ju det mesta :) Det är liksom ingen brådska känner jag, 17 veckor kvar ju
  • AAEV

Vad många ni är som har hemska svärmödrar. Jag jobbar ju med min och vi kommer riktigt bra överens. Tur det när vi träffas flera timmar varje dag
    Jag jobbar ju på makens föräldras företag, vi är fyra anställda, svärfar, svärmor, svågern och så jag  

• AAEV

Ja88: jag blev snittad med första, andra som kom 13 mån senare föddes vaginalt efter en 60 timmars förlossning och det var inga problem med livmodern :)

• AAEV

Lycka4: Beklagar! :(

Hemmamorsan: jag hade regelbundna värkar (2-3 på tio min) i 60 timmar, jag låg på förlossningen 25 av dom.

• AAEV

Jag vill amma men det har inte funkat med dom andra barnen.
    Jag har massor med mjölk men barnen har helt enkelt inte velat ha bröstet...

• AAEV
    snuppis skrev 2012-03-14 17:39:27 följande:
    var på mvc idag jag har 25 i sf mått. Är i vecka 25 så de låter ju bra, men ändå frågar folk om de är två och att bebisen kommer tidigare. Varför ser jag så stor ut? 
    Nåväl jag måste äta järntabletter =/
    Jag känner nog ingen som inte fått den frågan ;)Tror nog det är så att folk bara inte VET hur stor en gravidmage är! :)
  • AAEV

Då vill jag också klaga
    Sitter och äter chips framför TV:n efter en intensiv kväll. Vår dotter är födoämnesallergiker och idag har hon nog fått i sig nåt hon inte ska. Vi är SÅ noga och jag vill egentligen inte skylla på dagis men får nog göra det idag. Vid middagsbordet ställde hon sig upp och sa "jag kissar" fast jag kände direkt att det inte var kiss. Det gäller att skynda på när hon bajsar så för det fräter något oerhört bara efter några sekunder. Så jag har ägnat kvällen åt att byta blöjor och trösta ledsen dotter. Det går liksom inte att hejda utan det bara rinner (ursäkta) för henne och det är SÅ äckligt men det kan man ju inte visa. Tycker så synd om henne när det blir så här, men är samtidigt glad att det inte är mjölk hon fått i sig för då skriker hon i typ ett dygn efteråt
    Vi ber till gudarna här hemma att vi inte får ett allergibarn till, även om vi har bra rutiner nu :)

Svar på tråden Juni-barn