Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Havsjungfrun: jag vill också till Ullared! Har aldrig varit där men skulle vilja passa på runt påsk också och köpa lite bas-grejer.

Dock har jag nog svårt att få med sambon på köpcentret Birsta city och IKEA så att han ens skulle tänka tanken att följa med till Ullared skulle få mig att tappa hakan :-P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Här är en som nu smått börjat vanka som en anka märkte jag tidigare ikväll pga de hemska fogarna, blygdbenet och att magen är som en kanonkula. :-P

• Lina007

Har en liten madame i magen som verkar haft ett träningspass emellanåt idag. Verkar ha tränat mot en boxningssäck för rätt vad det är blir det en himla fart och många "smällar" :-P

Skrev för några veckor sen att j ag trodde hon "vänt" sig, men jag tror banne mig att jag har livmodern i framvägg för det känns fortfarande som (väldigt hårt) fladder...

Vill minnas att jag kände sonen betydligt starkare i denna vecka än vad jag gör nu och även då hade jag livmodern i framvägg.

Jag vill börja känna riktigt och att även mina vänner kan känna!!

• Lina007

Vad roligt att höra att det gick så bra som det kunde på förlossningen idag, Ensortsmamma!

Själv ligger jag nu och ska påbörja nya numret av "Vi föräldrar" efter att ha gått igenom nya H&M-katalogen, papperna om SGIn tidigare ikväll och velat proppa i mig all choklad i hela världen efter att jag i em fick reda på att jag, och två andra, troligen kommer att varslas till den 15/3. "Troligen" för att vi i morgon får reda på om provanställningenp avbrott endast gäller kunden vi jobbar för just nu eller vår arbetsgivare också.

Vi är anställda av ett bemanningsföretag och jobbar åt ett försäkringsbolag som från och med den 15/3 har tagit in/utbildat mer extrapersonal, och då får vi som jobbar heltid kliva åt sidan då prognoserna (samtalsvolymen) är mer lämpad för att ha extrapersonal.

Det är något vi har haft i åtanke ända sen vi började men ändå blev man tagen på sängen i eftermiddags när man fick beskedet...

• Lina007
    JennieJ skrev 2012-02-29 06:59:49 följande:
    God morgon tjejer :) idag blir de fullt ös genom Gbg. Först till fungera för akupunktur för mina foglossningar fram och direkt efter de till Emmakliniken för 3D/4D ultraljud *jippi* Gud vad jag längtat efter denna dag :))) ha de gott alla

• Lina007

Funderar på om jag håller på att åka på en uvi, idag när jag har varit på toaletten så har det gjort ont. Dels så sved det och dels så gjorde det ont längre ned i magen. Det sistnämnda gör fortfarande ont.

Sedan vet jag inte om den vidriga främre foglossningen och de sammandragningarna jag haft/har spelar lite roll och också gör att det gör ont.

Ni som har/haft uvi under en graviditet, har det gjort ont vid varje toalettbesök? Kan det vara något annat?

• Lina007

Efter att ha sökt min barnmorska både per telefon och mejl halva dagen ringde jag till slut förlossningen och rådfrågade dem vad jag skulle göra. De hänvisade mig till vårdcentralen för att lämna ett urinprov.

Kom dit tjugo minuter innan de stängde och fick lämna ett prov. Hade tydligen väldigt mycket vita i urinen och fick en tio dagars-antibiotikakur. Nu ska det onda bort!!

En liten reminder till mig själv; besök vårdcentralen innan stängningsdags, då går det undan!

• Lina007

Nu slår jag ner ändan efter att ha städat och skurat lägenheten och balkongen + att vi innan var på IKEA och åt lunch och strosade omkring. På fyndhörnan fyndade vi ett nytt köksbord + fyra stolar för ca 1800 kr som endast kostade oss 300 kr då jag hade presentkort på 1500 kr den typen av fynd gillar jag! Ord pris för det bordet + sex stolar och iläggsskiva var närmare 3700 kr.

Nu har jag sonen sovandes mot axeln så nu blir det att vila de vidriga fogarna en stund innan småplocket måste tas itu med. Kan man inte anlita någon för det?!

• Lina007

Vi har lite namn-problem...

Vi är väldigt förtjusta i den fornnordiska mytologin och vill att lillasyster ska ha ett namn därifrån. Problemet är bara att de namn som vi verkligen tycker o m, har vi kompisar vars barn heter. Jag tycker jag kollar dagligen efter något namn som vi fastnar för. Hittills har vi bara hittat ett och vi vill gärna ha fler val än så. :-P

De namn som tyvärr "går bort" är;

Embla,

Freja,

Idun,

Saga och namn som Signe, Sigun, Tyra t.ex.

Har någon av er andra tips?

• Lina007

Ja men det är väl självklart att bilen väljer att lägga av just idag... När jag måste in till köpcentret för att köpa galonbyxor till sonen, se om jag kan hitta något till lillasyster i magen för alla rabattkuponger jag har och lite smink till mig själv. Och sonen var faktiskt glad över att följa med, vilket inte hör till vanligheterna då det oftast är dö-trist att hänga med mamma på klädaffärer o dyl.

Sonen är ju född i december så till honom var det inte svårt att köpa kläder efter årstiden.

Nu i juni kan ju vädret verkligen växla och jag vet inte alls vad jag ska införskaffa. :-S Av det vi köpt hittills så har jag märkt att det behövs lite mer långärmade och koftor i alla fall.

Ni som har barn födda kring denna årstid sen tidigare får gärna komma med tips till mig!!

Svar på tråden Juni-barn