Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

mittlivsomjosefine skrev 2012-06-06 23:06:53 följande:

Ja, snitt är ju förstås ett alternativ i så fall. Men man tycker att hon borde skicka iväg mig på tul om hon verkligen trodde den är SÅ stor. Därför jag tycker det är konstigt av henne att ens säga något om storleken på det viset om det egentligen inte är något problem...
    Det hoppas man ju verkligen att hon i så fall hade gjort men om inte så skrämmer hon ju upp er i onödan... Hoppas att det går bra för dig!
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-06-07 06:17:25 följande:
    Baby1112: Tack du lugnade mig nu.. Det känns inget just nu så är säkert ingen fara.. Men sexet får nog vara för ett tag framöver från nu.. Va ju inte direkt skönt å blev ju mer för att tillfredställa mannen:-/... Sen tänkte jag att en liten färdknäpp kanske hjälper..

Kan vara så att bebis sjunkit ner som du säger.. Kändes liksom som att nåt tog emot, men det kan väl inte va bebis?
    Det är nog fosterhinnorna som buktar om din slempropp gått eller livmodertappen som tar emot.
  • Havsjungfrun

Har vaknat hur många gånger som helst inatt känns det som. Kl. 5.30 gav jag upp och steg upp. Lite molvärk in emellan inatt men annars lugnt. Och jag som t.o.m. hoppade lite studsmatta igår...
    Idag ska vi i alla fall på studentuppvaktning till kompisarnas son om inget annat inträffar. 

• Havsjungfrun

Har varit på toa typ 8 ggr. nu, varav de senaste väldigt tätt. Undrar om det är något på g. Så här brukar min mage bli först efter att värkarna har startat men man vet ju aldrig.

• Havsjungfrun
    emma78 skrev 2012-06-07 09:56:02 följande:

En vecka kvar till bf......
    Tycker så synd om mina pojkar....dom har ingen rolig mamma just nu:(( jag bara skäller och surar hela tiden.....värst är det på morgornen när man inte har sovit ett skit på natten.Min äldste son är inne i en förpubetet (12 år) så han har det själv jättejobbigt med sitt humör,och en tjurig mamma på det kan inte vara lätt:(( Skönt att det är sommarlov om en vecka och förhoppningsvis är bebis ute då så vi kan rå om varandra och bli en "mysig" familj igen! 

Känner igen mig. Inget roligt humör och gnällig. Blir galen när det ligger saker här och var... Tur att det snart blir bättre Glad
  • Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-06-07 08:51:33 följande:
    Är lite orolig att åka själv då förra förlossningen gick så snabbt och att detta barns huvud är rörligt och då måste jag direkt in till förlossning om vattnet skulle gå, samtidigt är jag bara i vecka 36
    Frågade min bm om det då min bebis också fortfarande var rörlig på bf i måndags. Hon sa att det var gamla rön och inte alls någon fara. Hon hade varit med om att navelsträngen kommit i kläm en gång under hela hennes yrkesliv och hon sa att om det händer kan man oftast känns det själv att något hänger ut mellan benen. Då ska man i så fall givetvis lägga sig ner och ringa ambulans.
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2012-06-07 10:25:39 följande:
    Idag skulle jag gjort klart det sista i mitt skolarbete och skicka in och äntligen ta sommarlov och bara njuta. Tror ni inte jag upptäcker att det fattas en bok som jag måste ha för att kunna göra klart?! Och inte kan jag få tag på den innan tisdag typ. Deadline är på söndag. Åååhhhh jag blir så ledsen!
    Antingen kommer jag sitta där och plugga tills krystvärkarna börjar, eller så får jag helt enkelt plugga när bebisen kommit... Vet inte vilket som känns värst faktiskt. Detta är troligtvis min sista graviditet, så jag har hela tiden försökt unna mig saker som jag aldrig gjorde första gången, som nu att kunna "bara va" den allra sista tiden. Fy blir så ledsen och besviken när saker inte blir som jag har tänkt. Rynkar på näsan

Idag är det exakt en vecka kvar till bf {#emotions_dlg.flower}
    Åh, vad typiskt! Ingen kursare som är klar och kan låna ut den heller?
    stjärnfrukt skrev 2012-06-07 10:27:44 följande:
    Åh så skönt att läsa ditt inlägg!!!! Min bebis har ju backat från att vara djupt ruckbar, nästan fixerad till att "ligger väldigt långt upp med huvudet" (rörligt då eller vad menade hon?! hade en vikarie...) och jag oroar mig så för detta ifall vattnet skulle gå, men då skiter jag i att oroa mig för det! 
    Så sa hon i alla fall. Var tvungen att fråga eftersom jag läst en del här och då hon inte sagt något alls om det. Skulle vattnet gå kan det ju vara bra att tala om att huvudet är rörligt när man ringer till förlossningen i alla fall så får de säga vad de tycker att man ska göra. Men är inte orolig över det i alla fall.

• Havsjungfrun

Inarosegarden: Grattis till er bebis Baby! Härligt att höra att det gick så bra.

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-06-07 11:39:14 följande:
    Nu ligger jag på förlossningen och är igångsatt och vattnet har gått så snart bebis :))) dok inga riktiga värkar än så dropp sätts kl 12
    Åh, lycka till!!!
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:42:04 följande:
    Tog en dusch för ett tag sen och läste ju om att nån kännt på sin tapp så tänkte att jag skulle prova. Vet inte riktigt vad jag letade efter eller hur det känns om man är öppen. Men huvudet kände jag i alla fall. Satan va långt ner han ligger Tungan ute typ 5 cm upp känner man huvudet bukta.
    Det är väl i och för sig hinnorna som du känner men i alla fall så måste du ju vara öppen lite då.
Svar på tråden Juni-barn