Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Lucian Caesar skrev 2012-06-11 07:41:10 följande:
    Hur går det frökenfräken82?

För er där slemproppen lossnat bara några dagar innan bf antingen denna grav el i någon tidigare graviditet hur lång tid tog det då tills eran förlossning drog igång? För med bara 4 dagar kvar till bf så borde den väl inte återbildas? Den har aldrig lossnat på mig innan förlossning så därför e jag lite okunnig runt det här
    Kan ju säga att min lossnade dagen efter bf men ännu bf+6 har ingen bebis kommit... Nej, nu tror jag absolut inte att den återbildas utan det måste ju vara tidigare i graviditeten. Ska till bm idag och hoppas på en hinnsvepning. Med mina andra två barn har jag inte heller märkt av slemproppen.
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-11 09:59:18 följande:
    Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vår älskade lilla Harry kom till världen igår! :)
    Grattis till er Harry Baby! Skönt att han hittade ut tillslut... Hoppas att allt gick bra.
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-11 13:45:07 följande:
    Fick som sjuk kramp i ljumskarna alldeles nyss. Vet inte vad det kan ha varit. Det var som att musklerna i ljumskarna krampade på nått konstigt sätt och at det gick ner i låren. Hände när jag satt och åt. Fick resa mig och gå runt ett bra tag innan det släppte. Fy va ont det gjorde, jag skrek rakt ut och svärmor höll på å få en hjärtattack för hon trodde att det var på g stackarn.

Har ett riktigt tryck neråt idag och det molar och drar, men inga förvärkar. En kompis till mig på FB skrev att pojkar alltid e lite senare av sig än om man fått flickor....kan det stämma eller???? 
    Vår son kom 35+4 och dottern på bf så hos oss har det inte stämt...
  • Havsjungfrun

Är såå frustrerad! Var hos barnmorskan idag och livmodertappen var så långt upp och bakåt att hon knappt kom åt att känna på den överhuvudtaget så en hinnsvepning gick inte att göra. Sluten var den också. Hon drog lite i den i alla fall. Undrar vad det var jag såg i spegel igår kväll vid min besiktning...
    Om förlossningen inte satt igång nästa tisdag har jag fått tid till Obstretiska (?) mottagningen för igångsättning. Hon tyckte dock att eftersom båda mina tidigare födslar satt igång av sig själva så är det större chans att den bör också gör det, frågan är bara när...

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-11 22:22:36 följande:
    Lycka 4: sådär har jag haft länge nu... Känns som om en hel hand ska komma ut först...

O speciellt vid denna tiden... När han är igång som värst... Jag måste ha väldigt sega fosterhinnor... Som han sparkar o boxar osv borde vattnet gått för länge sedan
    Samma här. Bebisen är jätteaktiv!
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-06-12 00:29:35 följande:
    Är det någon som vet om man måste fortsätta äta folsyra i v 40? Tog precis min sista tablett känns onödigt att köpa en helt ny förpackning för de 6 återstående dagarna (iof kanske man går över 2 v till.)
    Eller är de bra att äta även när man ammar? Hur gör ni?
    Från www.slv.se: Du behöver lite mer av de flesta näringsämnen när du ammar. Välj särskilt mat som innehåller mycket vitamin D, omega 3-fett och folat (folsyra). Det är också bra att fylla på lagret av järn efter graviditeten genom att äta järnrik mat.

LillaGrynet: Grattis till er tjej Baby! Härligt att du är så nöjd med förlossningen. 
  • Havsjungfrun

Cataleya: Grattis till tjejen Baby!

Ensortsmamma: Hur har de kunnat göra hinnsvepningar tidigare? Trodde att man måste vara öppen lite. Hållar tummarna för dig!

Stjärnfrukt: Förstår att du är orolig. Hoppas att du får komma in för kontroll idag.   

• Havsjungfrun

Eftersom bebisen inte har behagat komma ännu hoppas jag att den väntar tills sent ikväll eftersom vår son firar sin första skolavslutning ikväll och då vill jag gärna vara med Solig

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-12 16:30:19 följande:
    Jag får ha flipflopps nu, inget annat e bekvämt.

Någon som vet hur troligt det är att gå över och bli igångsatt om man fött fler barn innan eller på bf???? Vill inte gå över Tungan ute 
    Väntar ju nr. 3 och de andra två är födda 35+4 och på bf. Denna gång är jag upp i bf+8 då jag var beräknad 4/6. Bm tyckte dock att det vore mest troligt att det kommer igång av sig själv när de andra två förlossningarna gjort det. Vi får väl se, har i alla fall fått tid för igångsättning på tisdag om det inte hänt något innan dess.
Svar på tråden Juni-barn