Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

AgnesGN - Jag har likadant i perioder om ett par dagar och det just på kvällarna. Det liksom spänner, pirrar och värker lite smått. Jag frågade min BM om detta och hon sa att det är livmodern som är i en tillväxtfas och att man oftast känner av detta i vila. Kanske är det samma du har?

jjohansson - Jag hade ringt gyn och rådfrågat. Hoppas att badet hjälpte och tog bort smärtan!
    Dancia - Vilken otroligt korkad fråga din man fick Skrikandes. Undrar om personen som frågade ens vet om vad MS är för något. Så dumt! 
  • Tre Flickor
    PIO skrev 2011-12-11 15:18:41 följande:
    Jag skulle inte tillbaka till min bm förrens i v 24(!) va på inskrivning i v 10. Hon skulle höra av sej med den nya tiden. Tycker det va väääldigt långt mellan besökena hos bm. Vecka 10 o sen inte förrens vecka 24. Men nu ska ju ja gå på spec.mvc oxå så vet inte om de e det som spelar in.
    Jag ska inte tillbaka till BM förens i vecka 25 i februari. Om jag förstog henne rätt så var det brukligt för omföderskor i min kommun. Jag håller med om att det är väldigt långt mellan inskrivning och vecka 24-25!
  • Tre Flickor
    Dancia skrev 2011-12-12 13:15:53 följande:

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

Jag är säker på att jag känner av bebisen sedan förra veckan (Vecka 15). Första barnet kände jag av i vecka 17. Med andra barnet satt moderkakan i framvägg så det dröjde till efter RUL innan jag kände bebisen.
  • Tre Flickor
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 15:54:58 följande:
    Nu har jag varit på gynmottagningen:) Brukar vara lite svårt å få komma dit o ofta tycker dem man ska avvakta.. Så jag "överdrev" lite med blödningarna.. Lärde mig det från förra graviditeten att spä på lite för att dem ska ta en på allvar;) Han/hon sprattlade så fint å hjärtat ticka på som det skulle Antagligen kommer blödningen från moderkakan..:-P Känns skönt å veta för nu kan jag vara lugn till RUL.. Gjorde både VUL o UL
    Vad härligt att höra att allt var bra med din bebis Glad
    Hoppas att blödningen avtar snart!
  • Tre Flickor
    Aikotakara skrev 2011-12-12 16:16:22 följande:
    Jag har helt tappat bort bildtråden och är nyfiken på allas magar! Dessutom vill jag börja lägga upp egna bilder.. finns det någon vänlig själ som kan länka till den åter igen? :)
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html

Där har du bildtråden Glad  
  • Tre Flickor

Med första barnet minns jag inte hur mycket jag gick upp då det var 12 år sedan. Med andra gick jag upp 8 kg. Under denna graviditet kommer jag nog att gå upp det dubbla. Mina cravings är sötsaker i form av bullar och godis och dessutom måste jag äta minst en kebabpizza i veckan FörvånadSkrattande

Är det någon mera som har fått en hormonrand ännu?
    Min dök upp i vecka 14 och går från naveln ner mot blygdbenet. Under första graviditeten hade jag aldrig någon hormonrand och under andra dök den inte upp förens efter vecka 20 någon gång.  

• Tre Flickor

jjihansson - Jag håller tummar och tår för att allt går bra för dig och bebis! Kram

• Tre Flickor
    Dancia skrev 2011-12-28 12:48:44 följande:
    Är det någon av er som känt någon spark på utsidan? Jag blev helt chockad igår när jag lade handen på magen precis ovanför blygdbenet eftersom jag precis hade känt några sparkar där. Ville "trycka till" lite för att se om den sparkade igen och jisses, den sparkade så jag kunde känna det med handen till och med. Helt otroligt :).

Har aldrig känt sparkar på utsidan så här tidigt i graviditeten någon gång innan och det var nog en lycklig tillfällighet att bebisen sparkade på ett ställe som där knappt är något fett eller något annat emellan :).
    Vad mysigt Glad

Första sparken utanpå kände sambon för drygt en vecka sedan (vecka 17) och på julaftons morgon såg jag den första sparken utanpå magen Glad  
  • Tre Flickor

Jag längtar efter förlossningen jag också.

Första var en hemsk historia som höll på drygt ett dygn och avslutades med sugklocka och akut operation då jag förlorade 2½ liter blod.

Andra var rena drömförlossningen. Kände första värkarna kring midnatt och mindre än 4 timmar senare är hon född. Det blev 1 timme och 8 minuter på förlossningen.

Jag tror nog att jag får åka in tidigare den här gången. Vi har ungefär 40-45 minuters resa till fastlandet och sjukhuset. Vill helst slippa åka ambulans haha Glad      

• Tre Flickor

Dancia - Vilken tur att allt var bra med din lilla Hoppsan. Hoppas att antibiotikan gör sitt snart så att du slipper sammandragningarna. Fram till dess får du väl försöka vila och ta det så lugnt du bara kan. Sköt om dig!

Svar på tråden Juni-barn