-
En kopparspiral. Satte in den efter mitt förra missfall förra sommaren...Dancia skrev 2011-11-02 17:20:48 följande:Vad hade du för spiral? Min syster blev till med spiral så det är ju inte så ovanligt att det händer som barnmorskorna säger :)
-
Jag har upptäckt att jag mår som sämst på kvällen efter middagen...
Magen är full upp till strupen, illamåendet finns i bakgrunden och jag är på uruselt humör!!
Jag vet inte vad jag ska göra med gubben. Han frågar varje dag hur det är med magen, om jag äter ordentligt. Att jag kanske borde köpa ett par större eller bättre passande byxor som inte klämmer åt över magen osv. Men han vägrar prata om graviditeten i övrigt... Måste ta upp frågan om KUB, men har ingen lust!! -
Tror det är ganska olika vart man bor.. När jag bodde i Uppsala län fick jag t ex både KUB-tid och RUL tid direkt på inskrivningen då dem själva kunde gå in och boka det i ett system...RocketQueen skrev 2011-11-03 14:58:54 följande:Smultron87: Jag antar det, så var det förra gången för oss iaf och det var bara några månader sen så jag tror inte så mycket har ändrats. Barnmorskan skickar en remiss till det sjukhus vi vill göra det på så kommer det en kallelse.
Men här i sthlm skickas det remisser hit och dit har jag märkt... -
Idag kom kallelsen till RUL, 16 januari! Känns ju som en evighet dit och att jag kommer vara i vecka 20 typ?
-
Frukosten fick stanna i 5 minuter idag....
-
Sura karlar vill man ju bara kräkas över!!!
Här hemma pratar han inte med mig mer än nödvändigt, och inte kan han säga vad det är heller.... Kanske är det jag som blivit hormondeppig, men jag märker ju att det inte är som det brukar... -
Hahah "lättspydd"!conda skrev 2011-11-07 13:31:59 följande:Vet precis hur det är, sambon pendlar i humör värre än mig. Tror han känner sig pressad med ett barn till och mycket på jobbet. Sen är man väl inte världens roligaste att leva ihop med, sover nästan hela tiden, den vakna tiden äter jag, spyr jag eller så lipar jag...
Ena stalltjejen här hemma drog med mig på en galopprunda idag. Två timmar i fullt ös - hur skönt som helst, jag mådde inte illa en enda gång under ridturen.
Sen hem och käka tomtegröt, har längtat efter det i flera dagar, den var jättegod och faktiskt väldigt lättspydd också. Så tomtegröt blir det fler gånger tills illamåendet har lagt sig...
Förlåt att jag skrattar med jag förstår ju exakt hur du menar! Knäckebröd är inge bra, det river bara i halsen på väg upp igen!!
Tack för tipset föresten, nu ska jag köpa tomtegröt på tub på ica! Älskar att äta den kall! -
Grattis till alla er som fått se era små gryn!
Här hade vi en rejäl urladdning igår men jag förstår fortfarande inte vart vi står...
Han har ju inte nämnt ett ord om den här oönskade graviditeten sen förra gången vi pratade om det och jag tänkte väl att han får väl ta upp det när han känner sig redo för det. Men igår när han lämnat äldsta tjejen i stallet, kom han hem och nästan skrek åt mig "jaha, när hade du tänkt prata med mig om det här då?!!!!" Oj vad chockad jag blev och började gråta...
Sen ägnade vi kommande två timmarna åt att han slängde ur sig massa saker. Jag svarade bara med nej, jo, jaha, oj... Jag fattar inte, han säger att han tycker om mig men att anledningen till att vi började träffas var för att få njuta, känna sig behövd och uppskattad. Vilket jag håller helt med om! MEN, nu är det så här. Jag vart gravid och ja, det var en olyckshändelse. Det gör inte en abort lättare för mig att göra. Han sa att det inte är lika etiskt komplicerat att göra en abort nu eftersom vi båda ser det här som ett olycksfall... Han sa även att han inte är intresserad av att börja om, och att han inte är intresserad av att ha ett barn som fyller 20 när han blir 61. Att han nu måste börja satsa på sin karriär och trygga framtiden för de två barn han har, som han tycker räcker mer än nog....
Så här sitter jag, inte ett dugg klokare...
Vad menar han? Att om jag behåller så är det tack och adjö och om jag gör en abort så kan vi fortsätta ha det skönt tillsammans så länge som han vill eller tills jag är klar med mina studier och vill ha barn?
Förlåt om jag drog ner stämningen nu!! -
Jo ja ska göra det ikväll, eller imorgon, eller i helgen när vi är barnfria....IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-09 09:29:18 följande:Sweetlife- men ställ den frågan till honom. Gå inte runt å grubbla å älta. Rakt på bara, så att du vet. Du blir ju galen av att gå runt och tänka och anta.....
I natt sov vi inte ens i samma säng. Han har inte rört mig sen i lördags.. Och nu förstår jag ju varför, han var så arg att han höll på att explodera igår. för att JAG inte hade tagit upp ämnet.... -
Japps, men när jag pratar med honom ska jag säga att om han inte vill ha fler barn får han bannemig sterilisera sig så att han slipper risken! För jag anser inte att det är mitt ansvar att skydda mig för att han inte vill ha barn..Uddabus skrev 2011-11-09 09:41:43 följande:Dessa jävla karlar... Hade dem fått bestämma hade det inte blivit några barn för att dem blir så rädda så fort kvinnan säger att hon är gravid...
Hot om att lämna, inte ha sex osv osv
Nej, nu ska jag försöka vara positiv iaf...