Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Massor av läsning när man inte varit in på några dagar

Har bytt lösenord och nu kan jag inte logga in alls ifrån appen, någon mer som har problem?

Ser att ni diskuterar att dricka vatten, jag är mycket mera törstig nu sedan jag blev gravid å dricker säkert dubbelt så mycket men mitt socker ligger bra, precis som vikt å kost. BM sa att det är helt normalt att man blir mera törstig då kroppen behöver extra vätska Och hon sa också att glukosbelatsning görs bara vid förhöjt socker under flera tillfällen

Pojke född 060409. BF tvåan Juni 2012
  • Elvis Mamma
    Dancia skrev 2012-01-24 14:25:49 följande:
    Grattis polarlantis och ja88 :).

Äntligen kan jag också slappna av helt och njuta av tanken att det faktiskt blir ett barn till :). Allt såg jättebra ut och hon flyttade BF från den 23 till den 24 Juni, så idag är det exakt 5 mån kvar till BF :). Enligt BM som gjorde ultraljudet så väntar vi en flicka så jag är en av de få som bryter pojktrenden ;).

På väg hem passade vi på att svänga inom H&M där jag gjorde första inköpet till bebis :).ett 2-pack mössor till nyfödd med en rosett på och 2 par strumpor i vit/grå med texten "Born 2012" :)
    Va härligt att allt såg bra ut Stort Grattis till tjejen  Å va mysigt att få handla nått litet, det vill jag med men ska vänta tills efter nästa veckas tillväxt ultraljud då jag hoppas få veta kön
  • Elvis Mamma

Å stort Grattis till alla andra som varit på lyckade ultraljud Så härligt å se alla små liven å alla fina magar i bildtråden

• Elvis Mamma

Idag kände både jag & sambon sparkar utanpå magen för första gången! Äntligen, som man längtat! Fick ju bekräftat på RUL att moderkakan är i framvägg som jag misstänkt å nu äntligen känner jag den lilla varje dag EN sån lycka!

• Elvis Mamma

Idag har jag varit på TUL, allting såg bra ut å den lilla hade växt bra sen sist å vi fick veta att vi väntar en liten tjej

• Elvis Mamma

Jag mår också bra ännu, känner mig knappt gravid men det lär väl vända nu jobbar visserligen inte jag utan pluggar heltid men jobb skulle funka bra som de känns nu iaf. Känns som jag är den enda som inte har foglossning men hade det inte med sonen heller så vet inte ens hur det känns Dock lär de väl vända antar jag

• Elvis Mamma

Nu ska jag tvinga mig ut på en promenad i 19 minus, fyy hade hellre legat nerbäddad i soffan! Finns inget man längtar efter så mycket nu som våren å värmen! Gör inge annat än fryser hela dagarna känns de som

• Elvis Mamma

I Falun kollar dom också kön, våran lilla tjej låg med fötterna över huvudet så de var inga problem alls att se att hon faktiskt är en tjej Men jag vet att när vi väntade sonen för snart 6 år sedan så talade man inte om kön så det är något dom börjat med på senare år. Gillar inte heller när folk ska ta på magen, familjen är såklart bara mysigt men folk jag träffar på stan får gärna låta bli, speciellt när dom också måste ha en åsikt om huruvida magen är jätte stor eller jätte liten

• Elvis Mamma

Har också moderkakan i framvägg å de är först nu jag börjat känna riktigt rörelser, även min sambo har känt en gång men tror det har mycket att göra med hur bebisen ligger för ibland känner jag att den liksom vänder sig å då känner jag inte alls sparkarna lika tydligt

• Elvis Mamma

Vaknat upp till den härliga temperaturen -24 fyy då! Idag blir det definitivt en inne dag. Trevlig helg alla mammor och magar

Svar på tråden Juni-barn