• Dancia

Juni-barn

Ja du, jag har också gjort några såna beställningar ;). Det var nämnligen min man som köpte piggelin, frysta bär, vaniljglass, saltiner, mariekex, proviva, bregott smör (för att det är saltare än LÄTTA), och tuggumi till mig tidigare idag. Skickade alltså iväg honom till affären med en lista för ätbara grejjer mot illamåendet ;). Är säker på att jag kommer göra så fler gånger denna graviditeten också :)

• Dancia

Haha, jag känner igen det där med att inte vara så sugen på mannens annars härliga del ;).

Men däremot känner jag redan den ökade sexlusten jag brukar ha när jag är gravid. Allt känns 100 gånger mer och jag vill bara bli berörd helatiden och ta varje tillfälle i akt att krypa ner i sängen med mannen under täcket. Detta går såklart väldigt upp och ner nu i början när illamåendet kommer och går. Men i mitten av graviditeten vet jag att jag kommer ha en ganska härlig period med denna sexlust ;) 

• Dancia

När jag väntade dottern fick jag inte ta med mig sonen in på RUL. Mannen fick vänta utanför hela undersökningen och sen titta lite snabbt i slutet för att få se det lilla livet :). Denna gången hoppas jag det löser sig med barnpassning så han kan få vara med under hela ultraljudet. Förhoppningsvis kan de kanske få vara kvar på dagis den stunden.

Förstår er oro tjejer, jag är orolig helatiden trots att jag har sett att hoppsan lever d'är inne, men att oroa sig för att förlora nåt så kärt är helt naturligt.   

• Dancia

Lycka 4: Haha, jag gjorde samma sak i början :). Nu tänkte jag spara mig tills jag ska ta en bild på ett nytt test för att lägga ut på facebook när det ska bli offentligt ;)

• Dancia
    stjärnfrukt skrev 2011-11-01 17:09:51 följande:
    Tänk att idag är ingenting offentligt om det inte ligger ute på facebook! Tungan ute

HAHA, PRECIS :)
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-11-02 11:31:50 följande:
    JAg fick göra VUL för att dem ville utesluta ett utomkveds då jag hade spiral när jag blev gravid...

Vad hade du för spiral? Min syster blev till med spiral så det är ju inte så ovanligt att det händer som barnmorskorna säger :)
  • Dancia
    Nangijala skrev 2011-11-02 12:03:00 följande:
    Visst är det så att jag egentligen bara behöver få ett vikariat på ½år för att min mammapeng ska höjas?

Vad jag har förstått det som så ska det vara minst 8 månader, om jag inte minns fel så ska man ha jobbat minst 246 dagar, eller vara anställd på en tjänst som beräknas pågå i minst 246 dagar. När jag väntade mitt första barn fick jag ett vikariat på 14 månader. Så trots att jag blev sjukskriven tidigt i graviditeten och inte jobbade i mer än ca 3 månader sammanlagt så fick jag föräldrapenning baserad på den månadslönen.

Har du haft någon SGI innan?  
  • Dancia

Snacka om att symtomen går upp coh ner från dag till dag. Igår var illamåendet inte så farligt och brösten ömmade bara lite grann. Idag har jag mått illa sen jag vaknade, varit hungrig som en björn hela dagen, trött som om jag inte sovit på 100 år och så ömmande bröst att jag nästan velat gråta ibland. Men jag försöker se det positivt att jag får stå ut med allt detta för att det kommer något fint utav det sen, och som sagt är det ju skönt att man inte mår riktigt lika dåligt varje dag.

• Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-02 18:01:05 följande:
    Samma här illamåendet går upp och ner. Och tur e det. Måste säga att jag HATAR det. Alla andra symtom e ingenting, ömma bröst, molvärk, inga problem men detta illamående gör mig helt förlamad och as förbannad!!!!!!

Håller med dig, illamåendet kunde man faktiskt gärna varit utan, de andra symtomen är välkomna för att man vill känna att man är gravid :). Men illamåendet är en plåga.
Svar på tråden Juni-barn