Inlägg från: emersson75 |Visa alla inlägg
  • emersson75

Juni-barn

Här händer det inte ett smack, var på kontroll (Bf 17 juni) idag, huvudet rörligt och hon ligger väldigt högt upp fortfarande, så man får väl rikta in sig på datumet 2 juli ist, då blir jag nämligen igångsatt om inget hänt innan dess......trååååkkigt att gå runt så här......

• emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-19 16:25:55 följande:
    Hinnorna tagna.... Värkarna börjar kännas mer iaf... Men inte så jag behöver andas ännu...

15.50 togs dem...
    Hoppas att du skriver om en nyutomkommen bebis imorgon fm :)
  • emersson75
    Pluttan skrev 2012-06-19 19:54:18 följande:
    Grattis till all nykomna bebisar.
    Amning och sömnbrist gör att man känner sig lite trött. Men man kan inte titta sig mätt på sitt lilla underverk.

Alla ni som är på g stort lycka till.
    Till er andra håll ut snart tittar era små underverk ut också.

När jag piggat på mig ska jag skriva om min förlossningsberättelse i den andra tråden.
    Kan tänka mig det, själv håller man på och längtar ihjäl sig efter den lilla :)
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-20 07:11:15 följande:
    Nu är Charlie här... 01.25 föddes han med sugklocka.

Han vägde 5264 o var 55 lång... Utan att gå sönder ett dugg ligger vi fortfarande på förlossning o han ammar så fint
    Grattis, äntligen!!:)
  • emersson75

Grattis till alla bebisar :) Själv känner jag fortfarande ingenting, var på kontroll och magen är fortfarande väldigt högt upp, har snart inga revben kvar ;) Så det lutar väl åt en repetition av min förra förlossning, igångsättning mm mm mm usch och fy :(

• emersson75

Vi ska iaf åka ut i skärgården över midsommar så kanske humöret blir lite bättre, senast till 2 juli säger dom nu att jag ska få gå, hoppas dom inte ändrar sig ;)

• emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-21 08:21:15 följande:
    Jag blev oxå igångsatt fast med att dem tog hinnorna o vägrade dropp utan gav min kropp chansen att starta igång ordentligt vilket jag visste att den skulle göra...

O tur var väl det eftersom när jag väl var igång från 6 cm så hade jag sååå täta värkar så mycket som 6/ 10 min o fick Eda som inte tog som den gjorde o vilket gjorde att dem var tvungna att ge mig bricanyl för att sänka hastigheten lite.. För bebis inte mådde så bra... Fast jag hade så tätt i 2-3 timmar...
    Hoppas dom gör nåt liknande här sen då. Med min son fick jag massor av dropp, resultatet blev att han "sjönk" ner med på tok för stor hastighet, förlossningen slutade i att dom sprang i väg med sängen, sa att barnet mådde väldigt dåligt, sen blev jag sövd och akutsnitt, mindre kul :(  
  • emersson75

Så var det BF+6 , inte en tillstymelse till bebis här inte, om man inte räknar med att hon kämpar med att få bort mina revben förstås, ligger högt upp där och trycker ;) Det är ju sååå tråkigt att gå över tiden så här, börjar lite tappa tålamodet...
    Grattis till alla nya bebisar, är sååå avis :D 

• emersson75

I söndags föddes Linnéa  3800 g tung och 50 cm lång :) Förlossningen tog 2,5 timmar, kom in vid fem och vid halv åtta var hon ute. Sååå skönt med en bra förlossning, speciellt då min förra var katastrof :) 

• emersson75

Var öppen 3 cm när jag kom in, sen från 4-10 på en halvtimma så det gick verkligen med en himla rulle, han inte få någon bedövning, men nu i efterhand gjorde det inget. Gastade därimot som en tok att jag ville bli sövd och snittad ist under hela förlossningen ;)

• emersson75
    Emma Stark skrev 2012-06-27 08:15:55 följande:
    Jahapp, då har man klampat in på BF+11 idag då... Det känns jäkligt surt men på söndag blir jag igångsatt iaf och det är ju faktiskt "bara" 4 dagar kvar dit :) Det jobbigaste just nu tycker jag är att folk inte förstår hur det känns att gå "över tiden". Alla tjatar om att "men det är ju baaaaara några dagar kvar"... Jo men de dagarna känns ju som en evighet! Igår kväll började jag känna molvärk på eftermiddagen och det var fantastiskt att känna hur det försvann och sen kom tillbaka efter en stund igen och jag hann ju självklart tänka flera gånger att NU är det på gång :D :D Men det försvann såklart och nu vaknade man lika utvilad som vanligt... 

Ikväll har jag i alla fall bokat en middagsdate med min kära mor, så då finns det nåt att se fram emot iaf :P 
    Jag gick över en vecka och var typ vansinnig, sen blir man ju ännu mer galen när alla frågar om man inte fått än, vad ser det ut som liksom....plus att man sagt 1000 gånger att man säger till när det börjar hända nåt...
    Hoppas det sätter igång för dig iaf. Jag hade inte en enda känning innan, hon var inte fixerad och låg jättehögt upp hela tiden, sen vips så satte det en himla fart.Tur att vi hann komma hem från skärgården, vi har ju världens långsammaste båt ;) 
  • emersson75
    Bumman79 skrev 2012-06-27 15:09:29 följande:
    Jag blir oxå tooookig ibland (fast jag döljer det väl tror jag) på alla frågor varje dag. VA HAR DU INTE KLÄMT UT UNGEN ÄN??? Från vänner, släktingar, på centrum, på jobbet (mataffären där jag även handlar mest.)
    Man känner sig nästan lite misslyckad när alla andra "lyckas" klämma ut sina ungar före beräknad bf eller så men själv går man med jättekagge över tiden...det är väl därför alla tjatar extra mycket på just mig för att jag är så stor. Då borde jag ha klämt ut den 2 v innan typ...Tungan ute
    haha dom tycker kanske det, att ungen ska komma typ 2 veckor innan beräknat ;) Det är iaf typ då alla börjar tjata ;) Jag hade en liten mage, och att jag vet att den "satt" väldigt högt upp är bland annat för att alla som har barn var ju tvungen att påpeka det  - man ser att det är ju inte ens på g, magen sitter ju uppe i revbenen fortfarande, typ det man vill höra när man gått 4-5 dagar över tiden ;) Med min son gick jag ju två och en halv vecka över tiden så jag tänkte att det blir väl samma sak igen, men men.. :)
    Hoppas det går bra för dig även om det blir snitt. Jag fick sk katastrofsnitt med sonen, blev sövd och hela faderullan, men det blev en bra upplevelse ändå, det viktigaste är ju iaf att dom kommer och att man får ha dom hos sig. Själv har jag aldrig gått och "stört" mig på att jag inte kunde slutföra min förlossning utan har varit jättenöjd ändå.  Hoppas det går bra för dig, jättestort lycka till :D
  • emersson75

Jättestort grattis till de nya bebisarna :) Det är fortfarande lika roligt att läsa den här tråden när en efter en poppar ut. Ni som går över tiden är verkligen tappra, det är INTE roligt, håller tummarna för att det händer nåt snart :)

• emersson75
    Emma Stark skrev 2012-06-30 11:02:08 följande:
    Jag tror att jag har värkar :) de har kommit med ca 5 minuters mellanrum sedan ca kl 7 imorse :) det måste ju vara värkar :P de gör inte speciellt ont, de är mest irriterande :P men jag har tagit 2 Alvedon nu och när jag känner att de börjar göra mer ont så ska jag ta en varm dusch/bad så får vi se om det är på riktigt eller inte :P annars är det ju igångsättning imorgon kl 10 :D
    håller tummarna för att det är på g:) det låter ju som det iaf:) 
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-30 21:55:54 följande:
    Snart har ni alla era underbara bebisar i famnen... :) håll ut dem är här snart...

Är det någon som känt under graviditeten att fan jag vill ju ha fler.. Det kan inte vara sista bebisen nu... O känner även så nu när lille Charlie är här...

Konstigt egentligen eftersom jag alltid innan sagt att jag aldrig vill föda barn igen osv
    Jag känner nog så, försöker slå bort det, men någonstans finns nog längtan efter fler hela tiden ;) Jag blir ju 37 i år så jag borde ju börja tänka på annat nu ;)
Svar på tråden Juni-barn