• AAEV

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-03-14 21:15:19 följande:
    usch vad jobbigt. Vår 17 åring är känslig för mjölk, fast bara känslig och det lilla tycker jag är bökigt. Vi är så förskonade från sånt. Håller tummarna att er nästa slipper
    Det var jättebökigt i början, hon kolikskrek i sex månader innan vi fick börja testa att utesluta.
    Vi är inte riktigt färdiga än, vi tror att hon är allergisk mot något mer, antingen havre eller fisk. Vi får väl se :)
    I nuläget är mjölkprotein, ägg, soja, baljväxter (ärtor, bönor, linser), och sojasläktingar konstaterade. Hon har dessutom svår pollenallergi, vilket förbryllar läkarna lite eftersom man inte "ska" kunna vara pollenallergisk förrän man har gått igenom minst två pollensäsonger...  
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV
    gammelmamma skrev 2012-03-20 10:58:08 följande:
    Någon som har erfarenhet av Brio Zento bilbarnstol?
    Vi har den till sonen och tycker den är jättebra. Han är snart 3.5 och sitter bra. Förhoppningen är att han kan ha den tills bebisen behöver den och då får han en framåtvänd stol. 
  • AAEV

MissFörstånd: Jag har också börjat på akupunktur. Får en nål i varje hand, i varje fot, en i huvudet och 8 i svanken. Är öm på ett ställe i svanken annars har jag inte känt av nåt.

Känns ju puckat o berätta att vi åker på semester imorgon, Sälen Jag har ju en hel del foglossning men har tä'nkt o försöka åka skidor nån dag iaf. Ska bli så skönt o komma iväg  

• AAEV

Hemkommen från barnmorskan. V 25+4.
    Vikt: +3.6 kg
    Blodsocker: 4.2
    Järnvärde: 120
    Blodtryck: 100/50
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 25.  

Första gången nånsin jag ligger över kurvan med sf-måttet.  

• AAEV

Carwho: så hade jag det båda grav. Innan. Järnet låg nere under 90 och jag blev jättesjuk, o sen visade b12 proverna jättelågt så när jag väl fick injektionerna blev jag snabbt piggare! Lider med dig!

• AAEV

Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för tidigt födda :)

• AAEV

Här får man blöjor men om jag minns rätt var det libero och jag använder hellre pampers till mina små. När de är nyfödda åtminstone, sen går jag över till libero  
    Jag hade med mig 3 ombyten sist (vi stannade 24h på bb) och maken fick ta med mer när han kom för att hämta mig - vi har nämligen förärats med två st kräkbarn! .-) Så jag packar nog ner 3-4 ombyten nånting!

Idag har dottern fått magsjuka, hemskt generöst av svågern med familj att komma på påskmiddag hos svärisarna med en son som "spytt ner hela sängen inatt, men det är nog inte magsjuka". Tack för den liksom! Jag hatar hatar hatar att spy och blir livrädd för att smittas varje gång barnen får det, så vi utsätter ju inte oss i onödan om man säger så... Men hon är piggare nu ikväll o så får vi se vilka mer som blir smittade... 

• AAEV

Jag har bara 13 mån mellan mina men tvåan kom 11 dagar efter bf och ettan åtta :)

• AAEV
    Polarlantis skrev 2012-04-23 13:59:47 följande:
    Gaaahhh! MÅSTE det vara så dyrt att koppla ur airbag i bilarna? Hur har ni gjort, som har mer än en bil? Kopplat ur på båda eller bara en? Eller ingen och haft stolen bak? Några visa tips?
    Vi har kopplat ur vår, det kostade bara 350 kr. 
    Vi har inte så mkt val eftersom både dottern och sonen åker bakåtvänt fortf., så sonen sitter nu fram, dottern bakom föraren och bebisen kommer sitta på andra sidan :) 
  • AAEV

Angående bristningar så tackar jag Gud, har inte en enda på magen (bara typ två på brösten), har inte fått innan så hoppas jag slipper nu också :)

Ang. föräldrapenningen så ÄR det krånligt, nu med tredje barnet börjar man bli riktigt haj på det så om du undrar nåt så får du fråga Annars kan man alltid skicka fråga på FB eller här på FL.
    Jag kommer ta fem dagar i veckan första två månaderna, sen ska ju jag börja jobba 1 dag i veckan (och ha bebisen med mig) så då kommer jag ta fyra. Jag vill ha så många dagar kvar som möjligt eftersom jag bara jobbar 50%, då är det skönt att kunna fylla ut kassan lite ;)

Svar på tråden Juni-barn