• Tesssi

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-27 08:27:30 följande:

Så kan det absolut vara! Känner likadant nämligen. Jämförde magen med magbilden som jag tog för 7 dagar sen och magen har sjunkit och blivit toppigare. Jag är i vecka 33+6 idag. Är visserligen omföderska så det är väl tidigt för honom att fixera sig men jag tror ändå att det är det han gjort. Frågan är dock om han nu är fixerad eftersom magen sjunkit så...betyder det att förlossningen närmar sig?
    Åh, va skönt att det känns lika för någon annan - då har jag inte inbillat mig.

Jag hoppas att mensvärken ger med sig nu när jag har en långhelg att vila på. Sen är det bara 11 arbetsdagar kvar innan jag går hem.
  • Tesssi
    Ensortsmamma skrev 2012-05-01 22:16:38 följande:
    Toppen! Uppdatera när du vart där, jag vet plus att de är sååå varmt i vår lägenhet nu men vi kan ju inte öppna några fönster för då nyser jag ihjäl!
    Jag tar Loratadin. Inga problem enligt min BM och hennes kollegor.
  • Tesssi

Har bara 10 arbetsdagar kvar. Går hem den 16 maj. Längtar så. Det ska blir så skönt att slippa stress och press de sista veckorna innan BF.

• Tesssi

Jag besökte frisören igår. Underbart att vara nyklippt när man inte känner sig så snygg annars.Glad

Min hy har verkligen fått fnatt nu och ovanpå det så har ju pollensäsongen startat. Rynkar på näsan

Jag får glädja mig åt att det är fredag och jag har gått in i v.36 (35+0), inte långt kvar nu!

• Tesssi

Har också haft rejäl molvärk från och till i snart en vecka. Ibland ger det med sig med Alvedon och vila, ibland inte, dessutom så trycker det riktigt mycket nedåt.

• Tesssi

Idag är det 1 månad kvar till BF. Jag tycker att tiden har gått väldigt fort! Men nu längtar jag efter att ha honom på utsidan istället och slippa känna sig som en flodhäst. Flört

• Tesssi
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-07 08:35:29 följande:
    Känsliga läsare varnas!

Kom och tänka på det här med tömning av tarmen innan förlossningen. Jag är normalt sett sen flera månader tillbaka extremt hård i magen och har därmed gjort nr 2 ca var tredje dag trots maxdos linfrön varje dag. Men nu börjar jag behöva göra nr 2 mycket oftare, fast är fortfarande rätt hård men betydligt bättre. Igår fick jag lov att gå på toa två gånger. Det är extremt mycket för att vara på samma dag för mig!! Och nu känns det som att det är dags igen. Kan det vara ett tecken?
    Jag har också liknande som dig. Magen har varit väldigt trög hela graviditeten, men nu börjar det lossna trots att jag är relativt hård i magen fortfarande.

Vaknade ju en natt förra helgen med rejäla magknip - trodde nästan att värkarna hade startat då innan jag vaknade till ordentligt.
  • Tesssi

Så har även jag varit hos BM.

v.35+5
    Blodtryck 120/80
    Hb 133
    Blodscker 4,2
    SF-mått 33-34 

Minis hjärtslag var i snitt 140 slag / min.
    Han låg med huvudet ner i stort sett fixerad.
    Vikt: +12,5 kg

Jag påtalade min molvärk och sammandragningarna, men hon sa att det är helt normalt såhär dags. Det verkade även som om det var ok trots att molvärken oftast inte försvinner vid vila eller intag av värktabletter. Antar att det bara är att bita ihop och hoppas på att han kommer snart. (Bara 29 dagar kvar!)

Åh, jag vill också baka. Ska ändå baka till jobbet nästa vecka när jag jobbar min sista dag på ett år eller så.
  • Tesssi

Nu är det precis 4v kvar. (28dagar) Nu får han komma när som helst tycker jag. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Juni-barn