-
tycker även jag att du ska ringa henne. Så vet hon det iaf och får ta ett beslut utifrån det. Kan tänka mig att hon kommer vilja att du kommer in innan den 12/12.Lina007 skrev 2011-10-29 11:34:43 följande:Ja verkligen, dock vet jag inte om jag ska ringa till min BM och informera henne om det och be om att få komma in för inskrivning någon vecka tidigare? Har fått ett inskrivningsdatum till 12/12 och då är jag i v. 16, om denna framflyttning stämmer. Eller spelar det någon roll?
-
Är det många här som börjat använda mammakläder? Nyfiken bara
-
Jag har som sagt mått väldigt bra. Igår kände jag lite illamående på kvällen men annars har det varit bra. Lite molvärk och huvudvärk samt att jag minns mina drömmar varje natt vilket jag aldrig gör annars. Det är väl de symtom jag har. Jag fick ju se min lilla ärtas hjärta slå i torsdags så jag känner mig betydligt lugnare än innan.fröken01 skrev 2011-10-29 12:03:47 följande:Pepita, symptomen är tillbaka. Tack och lov. Illamåendet kommer och går. Känner mig väldigt svullen!!! Hur mår du?
-
Ja, det var sååå sköntfröken01 skrev 2011-10-29 12:22:08 följande:Måste vara en fantastisk känsla Pepita!!!
-
Listan blev bra tycker jagDancia skrev 2011-10-29 20:54:55 följande:
Nu har jag lagt till mig i BF listan och gjort den lite mer lättläslig :)
, funkar det för er?
Det har kommit in många nya och några som fortfarande inte skrivit in sig i listan. Så klicka in på länken, kopiera listan längst ner på sidan och klistra in i svarsrutan där du lägger till ditt namn under ditt datum :) (saknas ditt datum så lägger du bara till det med en understrykning).
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html
Hur mår ni ikväll?
Enklare att se när alla är beräknade.
-
Dancia: Vad härligt att du oxå har fått se ett litet hjärta slå
Är ju en sån härlig känsla.
-
Jag har oxå så. Minns aldrig mina drömmar annars men nu göra jag det. Var så sist oxå, den graviditeten slutade dock i mf så när jag blev gavid igen nu så var det faktiskt så jag började misstänka att det var något.Dancia skrev 2011-10-30 09:49:01 följande:En fråga till er:
Är det fler som alltid drömmer mer intensivt och kommer ihåg drömmarna väldigt tydligt när ni är gravida? Jag har haft det så varje gång jag varit gravid och jag bara måste få veta varför det är så ;). Är det någon som hört om det finns en förklaring?
Vet inte varför det är så faktiskt. Men jag har hört eller läst någonstanns att kvinnan inte sover lika djupt när hon är gravid för att kroppen förbereder henne för att bli mamma. Kroppen förbereder inför när barnet är ute då vi ska vakna av minsta lilla för att se hur det är med barnet. Vet inte om detta stämmer men tyckte själv när jag hörde/läste det att det låter vettigt. -
Oj, vad otäckt. din stackare! Har inte varit med om något sånt själv så har tyvärr inget vettigt att komma med. Fast jag tycker du borde börja blöda om det är mf på gång. Har du gjort det? eller att det iaf borde komma bruna flytningar.stjärnfrukt skrev 2011-10-30 16:47:02 följande:Hej!
Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...
Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag...
Någon som har erfarenhet av detta?
Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(
Alla mf är dock olika men när jag hade mitt i juni så började det med bruna flytningar som övergick i blod efter ca 1 vecka och då var det kört för min del.
Hoppas, hoppas du får något vettig och icke tråkigt besked imorgon.
Lycka till! -
Bäbisstorken - Grattis! Men oj så spännande. Du måste uppdatera här när du vet hur många du har i magen
Jag är mest sugen på salt så det skulle alltså betyda en flicka, Den kinesiska kalendern säger oxå flicka, spännande får se vad som tittar fram.
Ska bli spännande att se hur många detta stämt för sen. -
Även här i vecka 10 nu
väldigt skönt, det börjar närma sig vecka 12 nu. Jag hade ont i brösten inatt. Har i princip inte haft ömma bröst alls. Å imorse tyckte jag att det såg ut som att vårtgårdarna faktiskt blivit lite större. Kan det stämma?
Nangijala: Usch, det låter ju jättejobbigt. Hoppas du klarar dig så illamåendet inte slår till precis när du är på praktik.