Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barn

Toppen! Uppdatera när du vart där, jag vet plus att de är sååå varmt i vår lägenhet nu men vi kan ju inte öppna några fönster för då nyser jag ihjäl!

• Ensortsmamma

Läste på FASS ang loratadin men de står likadant på den som så många andra :
    Graviditet (Läs mer om graviditet)
    Kategori B:3.
    Loratadin var inte teratogent i djurstudier. Säker användning av loratadin under graviditeten har inte fastställts. Användning av Loratadin Hexal under graviditet rekommenderas därför inte.

Precis så som de står på alla andra bipacksedlar.. Och de på Apoteket säger att de inte finns några tabletter man får ta. Jag blir gaaalen, vill ju kunna njuta av våren!!

• Ensortsmamma

Var på Mvc idag v.32+4,
    Sf: 31
    Vikt: +9 kg
    Hjärtljud: 140
    Hade en 1 på urinen men de va ändå ok sa hon.
    Frågade om allergimedicin och hon sa med tavegyl men att de är recept belagt så då fick ja vända mig till vårdcentralen. Som såklart hade gått för dagen! Grr..

Idag har för övrigt vår lilla ängla Maja sin ett års dag. Kan inte fatta att ett år redan har gått?! De är så fint på graven och hon hat fått otroligt mycket blommor av släkt och vänner , blir helt rörd.
    Sambon tog ledigt idag så vi har tillbringat förmiddagen vid graven och eftermiddagen åt att sätta upp spjälsäng och fixa inför denna bebis.. Jobbigt dag men de har ändå gått bra.

• Ensortsmamma

Ärligt talat alltså.. Det känns som om jag bokstavligen ska spricka . Det gör sjukt ont i magen och den är hård som en sten för att inte tala om när jag får en sammandragning på detta!
    Ajajaj! Vill inte vara gravid längre..

• Ensortsmamma

Elvis mamma: jag köpte mina pyttemössor på cubus, en vit och en vitgrå randig dem knyter du, 49:- för två :)

• Ensortsmamma

Tjooohoo! Här är vi mer än glada idag, nyss hemkommen ifrån antemotagningen. Allt gick hur bra som helst, och vi har nu fått ett datum för igångsättning om allt vill sig väl, om jag är mogen och förlossningen inte är knökad just den dagen så blir det den 14/6 :) helt gaalet! Äntligen kan man se ett slut på det! Åh vad vi längtar nu..

• Ensortsmamma

Åh bara för att ni tog upp detta med att föda hemma så drömde jag ju självklart värsta skräck drömmen om de inatt! Haha, de är verkligen ingenting som jag vill testa på!

Har mått väldigt konstigt de senaste dagarna, jag har svår pollen men tror att de är något mer, igår kändes de som om ja hade 40 graders feber ni vet när man är sådär yrig orkeslös och de gör ont precis överallt i kroppen, men jag hade ingen feber, jag sov bokstavligen bort dagen. Och inatt har jag hostat hela natten( hade lunginflammation i jan och den hostan kommer och går ) när ja beskriver de så låter de ju som en vanlig förkylning men som sagt de känns konstig.. Humm, vad kan detta vara?

• Ensortsmamma

Jag har säkert ätit 4 liter jordgubbar de senaste veckorna! Så sjukt gott, plus att man vet att man inte kommer kunna äta så mycket sen :(

• Ensortsmamma

Är det bara jag som ska bli igångsatt här? Någon som blivit det innan? Börjar bli nervös, blev ju igångsatt sist med, dock hade de ju ingen bebis att ta hänsyn till då. Undrar hur allt kommer att fortlöpa nu..

• Ensortsmamma

De märks att det börjat närma sig nu, inatt drömde jag att mitt vatten gick efter jag vart på toa. Sen vaknade jag och behövde gå och kissa men vågade inte ifall vattnet skulle gå. Haha!

Vart hittar man den där listan? Minns inte ens att jag har sett någon?

Svar på tråden Juni-barn