Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Josenoah skrev 2011-11-10 21:47:42 följande:
    Mitt enda krav på vagn denna gång är fyra fast gummi hjul, hade en brio sing men vart så besviken på den tyvärr :( hjulen strula hela tiden och jag går i såpass mycket "terräng" att jag behöver nått mer stabilt. Tycker även att sufletten var så dålig på sittdelen skyddade ingenting på sommaren. Nån som har tips på vagn med dem kriterierna jag har? :)
    En äkta Brio med lufthjul :)
  • Havsjungfrun
    Nilee skrev 2011-11-11 08:09:55 följande:
    Mågon här som börjar fundera på några namn ännu :) ?
    Här är Hilma och Alma högaktuella tjejnamn. Killnamn är som alltid svårare, jag gillar Vidar och maken August och Alfred. Då våra barn heter Elis & Tyra ska namnen vara gamla och fina. Barnen röstar dock på Elin, Gullet och Malte ;)
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-11 11:15:29 följande:
    Havsjungfrun: hehe dina barn heter samma som modellen Emma Sjöbergs ;)
    Japp, jag vet men i omvänd ordning. Skojade med maken om att jag nog får mejla henne och fråga vad en ev. tre skulle kunna tänkas heta ;)
  • Havsjungfrun

Har efter en superillamående dag tillslut fått "lätta på trycket". När man hänger där över handfatet är det ju inte helt konstigt att man frågar sig själv varför man utsätter sig för det här en gång till när man redan fått två fina och friska barn. Sedan så vill jag ju ändå så supergärna ha en här lill* också förtsåss men önskar så att det här förbannade illamåendet ska ge med sig nu.

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-11 13:35:40 följande:
    Blir orolig när de där jädra bruna flytningarna dykt upp igen. Grrrrr
    Det förstår jag! De är i alla fall inte röda, inbillar mig att det skulle vara sämre men jag vet inte.
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-11-11 15:59:36 följande:
    Har varit på mitt andra vul idag för att se om det gick att hitta något foster idag, o det gick!!!!!!! Jag blev så lycklig så jag började gråta...för 2 veckor sen var läkaren stensäker på att jag hade en ofostrig graviditet då han inte kunde se något. Men idag fanns där en liten krabat på 3cm och tickande hjärta!! Nu kan jag pusta ut och äntligen njuta av att vara gravid Är i v.10+5 idag, bf blir då 1-3 Juni beroende på vilken graviditetskalender jag använder mig av, vilken använder ni?
    Åh, vad härligt! Grattis!
    JennieJ skrev 2011-11-11 15:20:10 följande:
    Åh så kul! Åter igen har min tarm gått sönder satte mig på toa och total förstoppad men tryckte och försökte kändes som jag pissa på mig dok med röva så reste mig och de rinner blod ner på låren och hela toasitsen så riktigt ordentligt. Väntar på min syster som ska passa barnen sedan in till akuten för dom ville jag skulle komma in direkt. Vad händer nu tro? Räckte de inte med urininfektion eller? Fredagsmys på akuten *jippi*
    Hoppas att du får bra hjälp. Har det hänt tidigare? Vad gjorde de då? Har det inte heller så kul på toan just nu. 
  • Havsjungfrun

Här är det nog mest maken som knorrar men han vet ju vad som gäller, här är det ju nr. som inväntas. Fy vad okänsliga de var!!! Kunde inte du få något annat då? Kan ju inte ha varit omöjligt. Här på fl är vi i alla fall många som vet precis hur du känner dig! Kramar på dig!

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-11 21:42:15 följande:
    Hejsan alla! Sitter nu på en kudde i bilen på väg för att få lite kina mat i mig då jag är hungrig som ett djur efter 5 timmar på akuten. Känner mig våldtagen i baken snabbt var dom kom fram till. Dom gjorde avföringsprov som ska skickas för analys, även en undersökning där de bokstavligen kändes som att dom körde in hela näven i röva på mig. Men de dom nu kom fram till är att jag har en pricka i ändtarmen då min slemhinna var snustorr och jag har även hemorrojder både på insida å utsida av öppningen. Mediciner jag nu fick var scheriproct som är ett storpiller och xyloproct som är en salva som ska strykas på utsidan. Även första tiden nu efter rekommendera dom mig olika slags laxeringsmedel och att jag ska smörja in ändtarmsöppningen med olja eller liknade innan så jag inte var så torr. Dom ville oxå om jag inte blir bättre till nästa vecka genomförra en koloskopi och de innebär att gå in med slang i analen *aj aj aj* då de kan vara någon form av inflammation i tarmslemhinnan vilket hette enterkolit. Så nu jävlar har man hela apoteket hemma snart då man även idag fick veta att man har en urininfektion som gått upp mot njurarna suck men men jag har ju en bebis i magen som växer så de är väl värt varje kramp antar jag även om jag nu bara vill lägga kudden över huvudet men innan dess äta då spyan står långt upp i halsen. Ha en underbar fredag alla gravida
    Hoppas att det blir bättre nu då!
  • Havsjungfrun

Idag mår jag riktigt bra faktiskt så här fram på dagen. Har roat mig med att slå in julklappar och födelsedagspresenter, perfekt göromål i soffan. Barnen är hos farmor och farfar så här är det lugnt just nu. Börjar dock sakna dem nu...
    Tog i förrgår fram mina graviddagböcker från de föregånde graviditeterna för att hitta besked på att illamåendet snart borde dämpa sig. Var dock inte så nära ännu, i v. 17-18 först hade de lugnat sig med de två andra så risken är väl stor att illamåendet ska hänga kvar ett bra tag till.
    Hoppas att ni har/får en trevlig helg! 

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-11-12 15:57:12 följande:
    Nu är min man äntligen hemma, ett par dagar iallafall :).

I 6 dagar har vi oroat oss och väntat och varit utan varandra. Jag har gråtit, kräkts som en tok och hamnat alldeles för långt bak i studierna :(. Äntligen har de gjort en MR som visade att allt såg normalt ut.

Nu misstänker de att han antingen har haft en propp i hjärnan som har löst upp sig själv under dagarna, eller att han har en infektion eller eller ett virus som inte syns på vanliga blodprov. Därför ska de ta ett ryggmärgsprov nu på måndag vilket innebär att han nog får stanna en eller ett par nätter till. Men sen ska han förhoppningsvis få stanna hemma hädanefter och slippa fler besök på sjukhuset för sådana ändamål.

Nu har oron lagt sig ganska mycket men illamåendet hänger kvar och igår fick jag en sjukskrivning så jag slipper oroa mig för studierna som jag absolut inte klarat av senaste veckorna och heller inte kommer klara så länge illamåendet och tröttheten är så kraftig.  
    Satt precis och tänkte på er... Vad skönt att MR såg bra ut. Hoppas att ni kan njuta av helgen hemma tillsammans så får ni ta nya tag till veckan. Kram
Svar på tråden Juni-barn