• PIO

Juni-barn

Elvis mamma- jasså de va ju inte så bra. Har en kompis som har den vagnen o hon verkar nöjd. Herregud vad detta är svårt. Får nog ta rn sväng till affären o klämma o känns lite mer innan ja bestämmer mej :)

• PIO

Liljan o loppan- åååå ja håller tummarna så hårt ja kan för att det inte är någon fara med bebisen. Kan du inte åka in till akuten så du får träffa läkare idag? När ja började blöda i måndags så åkte ja in till akuten o då fick ja träffa läkare. Förstår din oro nu! Kram på dej

• PIO

Liljan o loppan- guuud så härligt att höra att allt gick bra!!!!!

När ja va inne o gjorde kub sa bm att är man förstföderska så brukar man känna i v 16. Så om de e ditt tredje barn så är de nog ingen tvekan om att de e bebisen du känner :)
    Jag tror att ja kände bebisen både igår o i förrgår. Är i v 14 men ja är inte säker.

• PIO

Jag fick träffa läkare första gången Ja va gravid. Han kollade typ att allt såg bra ut. Inget märkvärdigt. Den här gången på inskrivningen så nämndes inte ens läkarbesök. Däremot ska ja ju gå på spec.möd så ja kommer ju att kollas av läkare iaf.

• PIO

Herregud jag har fått dille på kiwi!!! Gissa om de svider på tungan efter att ja vräkt i mej 3-4 st på raken. Ajajaj!! O förstoppningen borta. Hahaha
    Känner mej så totalt ogravid!!! Trodde verkligen att ja skulle ha större mage vid den här tiden. När ja väntade sonen då tyckte ja att de syndes jätte tidigt men ny har magen lagt sej o ja tycker knappt att det syns. Längtar tills man får den där fina kulan att visa upp för alla :)
    Blir oxå öm o så ibland. Speciellt på kvällen. O så får ja stickningar ibland. De bara sticker till långt ner i magen på mej. De e bara att hoppas att allt står rätt till man blir ju lite nojjig o spec efter blödningen.

• PIO

Min förlossning med sonen blev ju lite dramatisk. Har inte riktigt koll på när värkarna började men kan försöka sammanfatta den :)
    26 okt 2006:
    Åkte in till akuten då ja börjat blöda. Detta va i v 23+5. Va öppen 2 cm när ja kom in. Blev inlagd på förlossningen för att stoppa förlossningen som va på gång. Efter nästan 4 dagar på sjukhus (24+1)så satte förlossningen igång på riktigt. Värkarbetet satte igång o de gick inte att stoppa längre. Vet inte riktigt hur länge j hade värkar innan. Det slutade med akut snitt där ja blev sövd. Ut kom en liten liten pojke som vägde 600 gram och va 33 cm lång. Som idag är 5 år :)

Vecka 15 välkommen :) (14+1) Känns bra. Läkarbesök på tisdag för kontroll efter blödnigen. Är lite nervös inför den. Vill bara få se att allt är bra med den lilla. Nått som är skönt är att illamåendet är helt väck!!! De trodde man inte för några veckor sen när de kändes som att hela världen skulle gå under för att man mådde så dåligt. Magen börjar synas lite. Igår va ja jäääätte svullen då syndes den verkligen, men ja har märkt att de beror lite på vad ja äter o dricker. Dricker ja mycket mjölk så sväller magen upp som en ballong.

• PIO

Jag skulle inte tillbaka till min bm förrens i v 24(!) va på inskrivning i v 10. Hon skulle höra av sej med den nya tiden. Tycker det va väääldigt långt mellan besökena hos bm. Vecka 10 o sen inte förrens vecka 24. Men nu ska ju ja gå på spec.mvc oxå så vet inte om de e det som spelar in.

• PIO

LillaGrynet- ÅK in till gynakuten!!! Finns inget att tveka på!!! Lycka till!!

• PIO

LillaGrynet- å va härligt att höra att allt såg bra ut.

Imorgon ska ja på återbesök efter min blödning. Usch ja e så nervös! Är livrädd att något ska vara på tok. Vill bara kunna slappna av o få njuta av graviditeten.

• PIO

Om ca 3 timmar sitter ja nervöst i väntrummet uppe på spec.mvc för att se om allt är bra me lilla grodan i magen. Usch ja e nervös!! Vill bara få det överstökat nu!

Svar på tråden Juni-barn