Juni-barn
Så bra då är jag inte ensam men känns så konstigt att slurpa i sig så mycket
Så bra då är jag inte ensam men känns så konstigt att slurpa i sig så mycket
Jag fick inte veta något på det tidiga ul i v.12 om moderkakans placering, så det blir väl på rul.
Igårkväll innan jag skulle sova fick jag mig ett par buffar som jag kände var bebis :) längtar tills dom riktiga sparkarna!!
Jo med rödkålstestet så ska du hacka en bit rödkål i små bitar, koka det med lite vatten ca 10 min sila av rödkålen och låt det svalna. blanda lika mycket urin som rödkålssaft, avläs färgen.
Röd/Rosa- kille. Lila/Blå-flicka. Kan inte fler testa så man får se lite olika resultat kanske
Jag har sd ganska ofta, gör nästan ont.. Är inte alls kul, kände inte av en enda sd förra gången för ens värkarna satte igång! så det är lite ovant.
Har tid för rul den 11/1 då jag är i v.19+2, vi är lite veliga med hurvida vi ska ta reda på könet eller inte men lutar åt att inte göra det Tänker mest på vilken färg vi ska ha på vagnen men jag vill ha vit och med en kille passar det ju bättre med svart, svårt!
Ååh vill också beställa vagn nu när man vet vilken man ska ha! :) men ska vänta lite längre fram på våren då vi inte har nån vidare plats nu ändå.
Var och kollade på en bostadsrätt idag och blir antagligen att lägga ett bud på den imorgon, behöver ett sovrum till tills den lill* kommer! så om det blir så flyttar vi nog 1mars, inte jätte höggravid då i alla fall, flyttade helgen innan sonen kom förra året så det var inte så bra planerat skönt om man får allt färdigt tills ankomsten.
Usch lider med er som redan har foglossning.. Kan inte vara kul.
På tal om sex så har jag ingen som helst lust! inte som i vanliga fall eller som i förra graviditeten då jag tyckte de blev tvärt om. Jobbigt att inte känna sig som vanligt på den fronten, njuter inte för fem öre när vi har det heller.
Här blir det en emmljunga nitrocity , super nöjd med den som vi hade förra året. Denna gången en vit i skinn
Nä inte är det lätt att höja SGI, känns som massa krav hit och dit! Förra året slutade jag skolan och fick därför lägsta nivå på mammaledigheten. Fick fast anställning nu i maj så nu kan jag andas ut på den fronten i alla fall, för visst är det jobbigt att man redan innan bebis kommit tänker på hur det kommer gå.. De är inte alltid så vänliga på fk heller när man ska försöka få hjälp eller förklara, suck.
Känner också att det kan bli lite jobbigt med ekonomin, vi måste flytta till större och kollar hus samt bostadsrätter men inte det lätta att hitta något. Var på en visning idag och 3 till imorgon hoppas att något utav dem känns bra. Man vill ju inte förhasta sig men ändå flytta så snart som möjligt innan det blir för jobbigt! Med hus kan det ju bli så oväntade utgifter men det är ändå i hus vi vill bo så småningom så känns ganska splittrat! samt att det blir ganska höga avgifter med räntor amorteringar och driftkostnader och allt. Så just nu står vi i valet och kvalet.. Man vill ju som sagt kunna leva med och inte lägga allt på boendet! hmm...
Men slv avråder faktiskt inte från att äta gravad lax även om den är köpt, så länge datumet är bra alltså.
Har också känt bebis nu ikväll och hade glömt bort hur mysigt det är :)