Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Tomisamat: ska du med bli igångsatt? Hur kommer de gå till för dig?
    Är nyfiken då jag ska bli igångsatt i v.38+5

• Ensortsmamma

Tomisamat: vi har också förlorat ett barn så det är också pga av psykiska skäl som vi vill bli igångsatta, är rädd att jag inte klarar mig psykiskt till v.38+5 då vi ska bli igångsatta. Men är rädd att kroppen är för omogen om man blir de i vecka 37.
    Sist fick jag gel och efter de ballong, vilket var h e m s k t!! Men efter att ha pratat med läkare så visar de sig att de brukar sätta in ballong först och inte ge gel. Gelén gör ju att man får så täta värkar, får man ballongen sp får kroppen jobba på själv och där efter kan de ge dropp..
    Bm ska börja röra på tappen i v.37 . Vet inte så mycket och känner mig mest vimsig just nu, ska till bm imorgon och då ska jag förslag få svar på alla mina frågor..

• Ensortsmamma

Suck för att inte kunna sova, sammandragningar och pollen besvär, ska gå och ställs mig i duschen nu..

• Ensortsmamma

Havsljungfrun: jag äter tavegyl just nu, men jag blir så dåsig av dem. Just nu använder ja både nässpray och allerginässpray, ibland är de pollen och ibland gravidtäppa. Tack för tipset jag ska kolla upp detta:)

• Ensortsmamma

Så tråkigt, vi ska på stort släktkalas nu och jag ser ut som en drogad ko i ansiktet. Pinsamt, man kan ju liksom inte sminka bort blodsprängda ögon?!
    Jävla pollen!

• Ensortsmamma

Har storstädat hela lägenheten nu, tänk vad skönt om bebis ville titta ut nu ,helt slut. Men inser att de lär bli minst en storstädning till innan den lill* tittar ut, pust och stånk! Men ack så skönt de är när allt är skinande rent :)

• Ensortsmamma

Någon här som har gjort en hinnsvepning? Hur kändes det undertiden och efteråt? Satte det igång eller fick ni göra en gång till?
    Börjar bli nervös ska göra en i vecka 37..

• Ensortsmamma

Gammelmamma: jag ska föda på KSS och gjorde de sist med.
    Va där igår en sväng pga falska värkar. Och då kom de in en barnmorska som inte hade oss för stunden, men Som hade oss när Maja föddes och dog. Hon ville bara komma in för att krama oss och hon hoppades sp på att hon skulle jobba när vi väl kommer ib och ska föda. Och de hoppas vi med, helt underbar människa!

• Ensortsmamma

Gammelmamma: ja vi har också bara positiva tankar (ifrån personalen) träffade ju ganska många under den tiden vi var där. Alla utom en va toppen! De grät när vi grät och va så mänskliga , de tycker jag är bra.

Vi har också haft mycket kontakt med ante, gillar de flesta sist hade vi anna trollstad , vi gillar dock inte Hanne hon va mesig och tyst mest.
    Hoppas de går bra för dig idag, lycka till :)

Svar på tråden Juni-barn