Juni-barn
Tog ett varmt bad i går, i natt har jag fått sova ganska ok. Har inte vaknat varje gång jag vänt på mig:)
Tog ett varmt bad i går, i natt har jag fått sova ganska ok. Har inte vaknat varje gång jag vänt på mig:)
Någon som har ideer om några bra och billiga maträtter. Det ska gå att laga till 6 vuxna och en 2,5 åring. Det står still, ideerna är slut och jag tycker maten har blivit så dyr!!
zenoble, tack för tipsen......
Jag har ett problem vad gäller potatis, min 2,5 åring får inte i sig det. Hon klöker sig av alla former av potatis. Hon brukar få pasta i stället med det är så tråkigt. Jag har aldrig lagat särskild mat till något av mina barn, men det går inte. I går ville hon verkligen äta med det kom upp igen.
Hon är inte största problemet utan det är det stora som behöver ordentlig mat och vi är ju många vuxna. Fantasin är slut. Denna veckan blir det fisksoppa och hembakt bröd, skinkpiroger, toast med lite matig sallad och chili con carne. Det är skitbra om man tipsa varandra lite. Nån mer som tycker det är svårt? Eller har ni små barn allihop?
uddabus: håller med, potatissoppa är skitgott. Vi brukar ha soppa en gång/veckan och den ligger på topp 5 i alla fall:)
tack siciliana:)
lycka till på RUL i morgon. Mycket pojkar är det. Det känns som vi kommer få en tjej för att jämna ut det lite:)
Conda: Vad skönt att höra att det är någon mer än jag som inte känt fosterrörelser så tidigt, visst har du också flera barn? Jag har gått 20 fulla i morgon och ibland kan jag känna något som jag kanske tror är rörelser, men inte ofta. Detta är mitt 5 e barn och jag har alltid sett tidigt förut. Jag frågade min man häromdagen om han såg att babyn rörde benen på UL för jag undrade ock¨så om den var förlamad eller nåt. Hoppas den börjar snart annars är jag orolig på riktigt.
Jenni: tror jag det var som frågade om foglossning. Jag har haft det med alla fem och om jag har förstått det hela rätt så har du 2 fogar i ryggen och 1 i mitten i fram. När det har hållt på ett tag så blir ju hela bäckenet påverkat . Jag har även andra problem med rygg och höfter så mitt sitter överallt och går inte över efter att barnet är ute, men oftast gör det det. Det som hjäper är TENS-appart, foglossnongsbälte och kryckor. Denna gången har jag även rullstol. Förra gången fick jag låna en typ lyft för att komma upp ur sängen och ett glidlakan, men det har jag inte hämtat ännu. Allt detta är ju bara hjälpmedel, det enda som hjälper är vila.:( Lycka till
lilltroll: jag säger detsamma, gå till någon annan
usch, lider med er som jobbar vaken natt, själv jobbar jag på sexveckorsschema ocj har sovande jour, jag tycker det är jobbigt, hur hemskt är det inte att vara vaken då. Nu är jag sjukskriven så nu är det ingen fara men annars
Hur gör man när man ska svara på ett inlägg och vill visa det så som ni gör? Att det blir en liten grå ruta liksom?
I natt har jag sovit ganska okej. Har somnat om fort när jag har varit uppe hos dottern eller på toa:) Däremot har jag nog en ordentligen förkylning på gång, vilket är jätteovanligt för mig.
Jag är halvvägs så nu börjar nedräkningen:) Dessutom kommer jag bli mormor inom en månad så då kommer tiden gå lite fortare.
Jag är alltså i 20+0 i dag och känner inga direkta sparkar, skulle ni vara oroliga. Jag skulle vilja kolla det lilla livet så det inte är något somär fel, jag är ju gammal också så jag är så orolig hela tiden.