Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barn

fyrklöver81 skrev 2012-06-07 14:12:40 följande:
    Hahaha här är jag med tappkoll. 
    För att känna tappen måste du sitta på huk, tycker toaletten fungerar bra och ta fingret låååångt bak i slidan, tappen känns när den är mogen lite svampig eller som läpparna brukar man säga, kanske lite mjukare.
    När den är som "normal" är den hård och känns som nästippen och några cm lång.

Min tapp är väldigt långt bak så det krävs lite envishet för att hitta den , när förlossning närmar sig blir den utpålanad, öppen, mjuk och förflyttar sig framåt och är då mycket lättare att nå.

Självklart ska händer tvättas innan tapppill.

Haha jag älskar familjeliv ;)

Men oj. Då är det nog så att den är lite mogen.Skrattande Tusen tack för den upplysningen. Jag ska nog känna så som du skrev en gång till nu ikväll i alla fall för säkerhets skull.
  • Pluttan
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:21:14 följande:
    Absolut, men BM var lite förundrad och skulle höra med läkaren om man skulle röntga mitt bäcken för att se så det inte är för trångt så att han inte kan komma ner. Det är ju en väldigt bra sak att veta eftersom bebis inte kommer ut den vägen om det är för trångt...

Det ÄR frustrerande när alla förstföderskor jag känner och har pratat med berättar hur deras bebisar är fixerade sedan länge...
    Kan förstå att det är mycket frusrerande. Men tänk inte så mycket på andra. Varje graviditet är unik.
    Det kan vara så mycket väl att bäckenet är för trångt.
    Men du ska se att det att det ordnar sig.
  • Pluttan

Grattis Jennie.Glad

Bf + 3 idag. så seeeegt.

LillaGrynet: Jag känner också igen mig. Min mage kan vara stenhård ibland en hel dag. Som igår tex.och sen när det kommer en sammandragning så stramas magen åt ännu mer och blir liksom toppig. Har för mig att jag läst om magen är så hård så har man många små täta sammandrgningar.

• Pluttan

Ursäkta den "sura gubben" i början av inlägget. Är inte alltid så teknisk. Skulle var en smileys.
    Rättar mig själv jag har bf + 4 idag till och med. Bläääää så drygt.

• Pluttan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-08 08:41:02 följande:
    Grattis JennieJ! Inatt har jag haft rätt regelbundna värkar med hyffsad styrka. Började kl 00 oxh stannade upp ca 2 timmar då jag kunde sova men sen jag vaknade 6.20 så har jag haft värkar med 2-8 min mellanrum med varierande styrka.
    Spännande. Hur känner du nu? Tycker du skulle ringa in till fl och tala om hur du kännt / känner. Det kan ju som sagt gå snabbt när det väl sätter i gång. Håller tummarna för dig.
  • Pluttan

Precis hemkommen från allra sista bmbesöket.
    Idag fick jag gå till en helt ny barnmorska eftersom min har från i måndags börjat ute på fölossningen.
    Hade enligt henne blivit lovad att få gå till en som jag hade önskat. Men dom hade bokat om så jag fick en annan.
    Riktig tråkig människa denna barnmorska. Hon tyckte att jag utan vidare kunde gå till den 18 :e innan eventuell igångsättning. Därför jag hade gått över mer än två veckor innan.
    Vid frågan om hon ville utföra en undersökning och se om jag var mogen i tappen. Fick jag som svar att hon  INTE utförde det pga en som fick värkar 45 minuter efter att hon gjort det.
    Jag sa att det hade varit bra och se om man var mogen eftersom vi ev hade tänkt att åka en tur ner till Norje till Sweden Rock i helgen. Jag sa att jag vill helst föda i Karlskrona som det var tänkt och inte ev i Kristianstad.
    Så nu sitter jag bara här och gråter för ett uselt bemötande. Hoppas att det kommer igång Nu då.

• Pluttan
    Lucian Caesar skrev 2012-06-10 17:50:54 följande:
    Grattis ginny!!

Ni andra som har el haft mycket förvärkar brukar ni även känna ett tryck mot ändtarmen? Så som det känns vid krystvärkar typ? Har inte haft det tidigare men igår
    Ja. Nu har jag äntligen kännt lite grand. Både igår och i dag. Men inget ihållande. Jag har då kännt som du skriver ett tryck bak mot ändtarmen som vid krystvärk ungefär. Iblan d känns det som man behöver göra nr 2. Konstig känsla.

Lycka till LillaGrynet.
    Grattis Ginny och Elvis mamma.
  • Pluttan

Jag har också fått ont i benen. Det värker från nedre delen av ryggen och strålar ner genom skinkorna och ner i benen.

Städat hela huset idag. sånu sitter jag med molvärk som går ut i ryggen och ett illamående
    .
    Någon mer som känner av illamående vid molvärk / förvärk? Undrar om det är något tecken?

Svar på tråden Juni-barn