carwho skrev 2012-01-31 14:03:43 följande:
Hahaa du vill nog inte veta vad jag levde på!
Man får ju prova sig fram men följande är helt off limits för mej: röd paprika, stekt mat (allt!) väldigt fet mat (typ friterat osv), äpple (som jag älskar!) juicer, lösgodis, chips, kaffe...finns säkert mer som jag inte kommer på nu!
Jag levde på: mannagrynsgröt, kokt ris, fil&flingor (min mage tålde det så jag åt det till förbannelse) vatten banan kokta grönsaker... Men väldigt mycket mannagrynsgröt och fil&flingor... Jag blev rätt insnöad eftersom jag visste att det får jag inte ont i magen utav, så jag körde på det. Ris och typ kokad kyckling utan kryddor åt jag också en hel del.
Stressar jag, kommer det som ett brev på posten, och ibland stressar man ju utan att tänka på det... så försök o rannsaka dej själv. Inre stress osv...
Hoppas det ger med sig !! Prova Novalucol annars, funkar på mej...
Låter som en väldigt korrekt meny för en gravid...NOT
Mannagrynsgröt blir det ikväll! Yogurt går sådär bra det också men just nu går ju inte ens vatten så man får väl köra på några "säkra" kort och så körapå det hela veckan nu och bara säga luuuugn luuugn till magen...och definitivt rannsaka mig själv ang stress...helt enkelt försöka vila lite kanske? Tur jag lånat bra böcker och inte ska jobba imorgon! TUSEN TACK för råd!!!
lilltroll: haha! Låter som en typisk sak min karl skulle kunna säga! Bara måste faktiskt KOLLA om dom växt! Min kör med boobietest, nu är det dags! Dom är för söta!