Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

Okidoki, blir en kul helg i matväg alltså...bara det hjälper!
    Hur är det med yogurt och mjölk osv?
    Frukt och juice var inte så bra förstod jag det som, är det något i den vägen som är snällare? Banan borde ju vara det, eller?

TACK alla för svar!!!

• Polarlantis
    carwho skrev 2012-01-31 14:03:43 följande:
    Hahaa du vill nog inte veta vad jag levde på!  
    Man får ju prova sig fram men följande är helt off limits för mej: röd paprika, stekt mat (allt!) väldigt fet mat (typ friterat osv), äpple (som jag älskar!) juicer, lösgodis, chips, kaffe...finns säkert mer som jag inte kommer på nu! 

Jag levde på: mannagrynsgröt, kokt ris, fil&flingor (min mage tålde det så jag åt det till förbannelse) vatten banan kokta grönsaker... Men väldigt mycket mannagrynsgröt och fil&flingor...  Jag blev rätt insnöad eftersom jag visste att det får jag inte ont i magen utav, så jag körde på det. Ris och typ kokad kyckling utan kryddor åt jag också en hel del.

Stressar jag, kommer det som ett brev på posten, och ibland stressar man ju utan att tänka på det... så försök o rannsaka dej själv. Inre stress osv...  

Hoppas det ger med sig !! Prova Novalucol annars, funkar på mej...  

Låter som en väldigt korrekt meny för en gravid...NOT Skrattande Mannagrynsgröt blir det ikväll! Yogurt går sådär bra det också men just nu går ju inte ens vatten så man får väl köra på några "säkra" kort och så körapå det hela veckan nu och bara säga luuuugn luuugn till magen...och definitivt rannsaka mig själv ang stress...helt enkelt försöka vila lite kanske? Tur jag lånat bra böcker och inte ska jobba imorgon! TUSEN TACK för råd!!!

lilltroll: haha! Låter som en typisk sak min karl skulle kunna säga! Bara måste faktiskt KOLLA om dom växt! Min kör med boobietest, nu är det dags! Dom är för söta!

• Polarlantis

Vill bara tacka för tipsen om mat när man har magkatarr! Åt gröt igår och skorpor och det gjorde ju ont men till frukost var det liiite bättre! Hoppas det håller i sig nu, så jag blir bra! Sambon fyller år idag och får tårta...som jag ändå tänker smaka på och sedan lida lite, sista grejen som slinker ner denna veckan, sedan ska det blir BRA!

• Polarlantis

Har börjat känna av den lilla lite nu från och till men ännu inte på utsidan. Har gått halvvägs jag också nu, OJ! Idag ska vi kolla barnvagnar på nätet och lite andra prylar...får iaf börja! Mår rätt bra förutom magkatarren som är hemsk...men knaprar losec och hoppas på det bästa!

• Polarlantis
    RocketQueen skrev 2012-02-07 12:14:51 följande:
    IdaElinlivia: Är novaluzid tabletterna lättare att få ner än Gavisconet? Jag dricker flytande Gaviscon men det är ju inte så smidigt att ta med sig tex till jobbet och så, så om det finns tabletter jag kan svälja utan att kräkas så vore ju det toppen
    Hmm...novalucid ska man väl inte äta när man är gravid har jag för mig?!!
    Sweet life skrev 2012-02-07 09:43:59 följande:
    Uch vad livet är orättvist...

Här ligger jag i soffan med en buffande bebis i magen och några kilometer bort på sjukhuset ligger min bästa kompis efter en katastrofal förlossning i vecka 32 utan ett levande barn... Önskar bara jag kunde trolla och göra allt bra!
    Fy så hemskt! Det finns verkligen inga garantier för något och det är så otäckt! Kramar till dem!!!

EGO: mot vårdcentralen och se om jag kan få ngn hjälp mot magkatarren, har så ont :(   

• Polarlantis

Här är en livlig sak i magen också! Stor skillnad jämfört med bara några veckor sedan!

Fråga om sammandragningar, hur mycket är normalt egentligen? Och i stillasittande läge? 

• Polarlantis

Xcyloproct gjorde ingen nytta för mig men så fick jag en bedövande salva istället, sååå bra! Har även varit på rektoskopi och det var inte så himla farligt, så sök hjälp om dom inte försvinner, det är onödigt att lida om man inte måste!

• Polarlantis

Jösses vad ni handlar och grejar! Jag har råkat köpa en vagn men bara för att det var så himla bra klipp på blocket annars hade det fått vänta. Det är ju gott om tid tycker ju jag...

• Polarlantis

Har ngn sjuk idé om att bäbis kommer komma alldeles för tidigt, antagligen ngt jag kommer att få äta upp...men det bara KÄNNS så. Så det är skönt att ha börjat fixa med saker och fixat vagn...känns bara så knasigt likcom! Men innan så tänkte jag alltid att jag absolut inte skulle köpa en massa förens i sista stund, nu tänker jag annorlunda...ser det som ett sätt att förbereda sig liksom...att försöka fatta vad som ska hända... Kollar blocket och shoppar när det dyker upp ngt bra, det är min strategi nu! Tur vi lagt undan lite kr från jul och födelsedagar, så vi har en egen liten pengahög att ta av till detta, även om den är liten Glad

• Polarlantis

Jag har också ont i blygdbenet, funkar bara att gå små steg och inte så fort annars gör det ont. Att resa sig och ta sig ur sängen är ajajaj...

Fråga som varit uppe innan...som jag inte fick med mig så mycket av så jag frågar igen: Försäkringar??? Har ni tecknar gravidförsäkrning och isf vilken (alltså betalversionen) och varför tog ni just den? har surfat runt på lite olika men sånt här är lika svårt varje gång! HJÄLP!

Svar på tråden Juni-barn