Utmattad eller vad är grejen?
Nu måste jag få lite klok input känner jag..tankarna bara vandrar fram och tillbaka mest hela tiden.
Jag fick en liten bebis för tre månader sen. Slutade amma för en månad sen. Nu har jag kommit igång med träning, kör ca 4 pass i veckan (spinningg, löpning, styrketräning). Jag är nog på det klara med att jag ätit för lite kalorier sett till min träningsmängd för ingenting händer på vågen i princip. Jag tror min förbränning är satt helt ur spel. Efter träningspassen känner jag mig ofta yr och får huvudvärk vilket också är ett tecken på att jag äter för lite.
Inte nog med det..nu känner jag mig i princip helt slutkörd mest hela tiden. Min bebis sover bra på nätterna (!) så jag får egentligen inte för lite sömn. Jag vet inte om allt är en kombination av att det är jobbigt (även om barnet inte är det) att vara nybliven mamma, känna en enorm press över att komma i form vilket resulterar i hård träning och för lite mat. Jag känner att även humöret påverkas.
Kan det även vara att man börjar slappna av och bli mer trygg i sin mammaroll och att tröttheten då blir mer påtaglig?
Jag är livrädd för depressioner och utmattning. Har varit det en gång i mitt liv och helst aldrig igen! Nu har jag iallafall bestämt mig för att äta ordentligt och bra samt sluta noja över vikten. Men det är svårt ska erkännas! Jag älskar att träna och vill verkligen orka det. Det känner jag att jag blir glad av.
Är det depressionsvarning eller något annat?
Dela gärna med er av era erfarenheter..det kommer säkert göra att man slappnar av. Känns oftast lite bättre när man inte är ensam om saker och ting..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-25 12:54
Glömde beskriva tröttheten.. typ som en sönderkokt spaghetti. Inte så att jag kan sova utan mer dränerad och tung i huvudet.