• HallonS

Kokar ni upp vattnet innan flaskmatning till eran bebis som är under 6 månader

OBS Denna fråga riktar sig till föräldrar som har barn under 6 månader och har bra kommunalt vatten. Inte egen brunn!! OBS

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kokar ni upp vattnet innan flaskmatning till eran bebis som är under 6 månader
  • SjälvaJag
    Linda1976 skrev 2011-09-28 17:30:43 följande:
    Ja, jag serverar gärna mitt barn kallt friskt svenskt kranvatten.

Kokar du badvattnet också? Det kan ju stänka in besudlat okokt vatten i munnen.  
    på mitt spädbarn ser jag till att han inte får i sig det vattnet JA. Men min 3-åring stoppar vilken skit som helst i munnen så det kan jag inte förhindra. Men då är ju hans immunförsvar liite starkare än vad minstingens är.
  • SilverLadyG
    Morcheeba skrev 2011-09-28 15:32:40 följande:
    Ja, jag tycker att bebisar ska ha lite "skit" i sig. Jag tror på den forskning som säger att immunförsvaret behöver lite att jobba med för att komma igång. Och att inte koka vattnet tycker jag är en ganska bra "mjukstart" för vad som kommer sedan, dvs perioden när hon kommer stoppa ALLT i munnen.
    bebisar ska ha lite skit i sig? varför inte tillsätta 1 g jord till vattnet, mycket bra träning för immunförsvaret och mjuk start för en månaders bebis.
  • Bonanza

De som ammar, ska de skrubba bröstvårtan med sprit också innan de låter ungen suga? Vem vet vad som finns på den tutten?

Jag lovar att ni är såna som kokar napparna varje gång de ramlat på golvet också.  

• SjälvaJag
    Bonanza skrev 2011-09-28 17:44:04 följande:
    Jag lovar att ni är såna som kokar napparna varje gång de ramlat på golvet också.  
    Ja det gjorde jag med min äldsta son.
  • Mad as snow
    SjälvaJag skrev 2011-09-28 17:55:00 följande:
    Ja det gjorde jag med min äldsta son.
    Så fort han tappade nappen så kokade du den?
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • SjälvaJag
    Mad as snow skrev 2011-09-28 17:59:25 följande:
    Så fort han tappade nappen så kokade du den?
    ja. Kokade nappflaskan också efter varje användning
  • Cloudberry
    SjälvaJag skrev 2011-09-28 18:02:00 följande:
    Åh, herregud..
  • SjälvaJag
    Cloudberry skrev 2011-09-28 18:05:04 följande:
    Åh, herregud..
    javisst, hemsk mamma va??
  • Mad as snow
    SjälvaJag skrev 2011-09-28 18:02:00 följande:
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Kickan35

Kokar fortfarande vattnet till min tjej som är åtta månader. Tycker att Skellefteå är ett tydligt exempel på att man inte ska "lita på" att kommunalt vatten är ok =(. De som blev sjuka av "parasiten" blev riktigt sjuka.... och det skulle jag inte önska att min lilla skulle behöva få, bara för att jag inte orkar koka vattnet.....

Svar på tråden Kokar ni upp vattnet innan flaskmatning till eran bebis som är under 6 månader