• Oliviahh

Vilket/Vilka av dessa namn gillar du bäst?

Här kommer alla mina favoritnamn! Det är en lång lista Flört Nu undrar jag vilka/vilket ni tycker är finast? Skriv helst minst 1 från tjej-listan & minst 1 från pojk-listan Skrattande Motivera! Du får också gärna tala om vilket namn du inte gillar eller så Flört

TJEJNAMN
    Jazmyn
    Miley
    Renesmee
    Mackenzie
    Janelle
    Junie
    Samantha
    Cayenne
    Lucy
    Meria
    Nathalie
    Natalie
    Yasmine
    Emma
    Channel
    Chanelle
    Lewisia
    Lisa-Marie
    Marilyn
    Tilde
    Tilda
    Estelle
    Norah
    Madeline
    Evelyn
    Alice
    Kathleen
    Novalie
    Liwia
    Destiny
    Wilda
    Leah
    Nikita
    Elle
    Ruthie
    Savannah
    Wanessa
    Vanessa
    Charlie
    Tiffany
    Whitney
    Lilly
    Lily-Rose
    Tee
    Mary-Kate
    Meya
    Thea
    Tea
    Meredith

KILLNAMN
    Jaxon
    Justin
    Nathaniel
    Vilmer
    Julian
    Andrew
    William
    Charlie
    Vidar
    Hugo

Så.. Vilket/vilka namn gillar ni bäst!? Glad

• Svar på tråden Vilket/Vilka av dessa namn gillar du bäst?
  • Furstinna

Natalie och William

Har väldigt svårt för nästa alla de övriga..  

• Trident5678

Bland flicknamnen är det bara Alice jag gillar.
    Bland pojknamnen gillar jag William och Vidar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Furstinna
    Furstinna skrev 2011-09-25 21:03:29 följande:
    Natalie och William

Har väldigt svårt för nästa alla de övriga..  

Alice gillar jag också
  • Oliviahh

Kul med lite svar :) Vad är det ni inte gillar med dem andra namnen? *nyfiken*

• Hippopotame1

Emma, Alice

Julian, Hugo, Charlie

Enligt mitt tycke så är de allra flesta namnen rätt fåniga. Jazmyn, Chanelle... kom igen! Och Renesmee - är du Twilightfan?    

• anok

Bor du i ett engelskspråkigt land TS? I så fall kan jag förstå de engelska/amerikanska namnen och kan bedöma dem på ett annat sätt. Det känns ganska smaklöst att döpa sitt barn till Andrew eller Jaxon om man bor i Sverige och har svenskt påbrå. Det samma gäller Whitney, Lewisia, och kanske det värsta namnet Destiny.

Men det är bara min åsikt. Jag tycker inte att det är så fint med engelska namn på svenska barn i Sverige av någon anledning som säkerligen hade varit intressant att diskutera ur ett sociologiskt perspektiv...

Men varför har du dessa namn på din lista? Vad tycker du själv om dem? 

• Furstinna
    Oliviahh skrev 2011-09-25 21:05:16 följande:
    Kul med lite svar :) Vad är det ni inte gillar med dem andra namnen? *nyfiken*

Tycker de är tillgjorda och mycket konstiga stavningar och låter som man döpt sin unge som kompensation för något annat..

Typisk påhittade amerikanska namn som stjärnorna ger till sina barn för att de ska vara speciella..    
  • NeLi

william var det enda namnet jag gillade. många av de andra namnen kändes väldigt wt. och jag ahr svårt för konstiga stavningar på namn. känns krystat. men smaken är ju olika. men renesmee måste ändå vara det fulaste fiktiva namnet i bokhistoria..förstår inte riktigt hur stephanie meyer tänkte där..

Svar på tråden Vilket/Vilka av dessa namn gillar du bäst?