• ZettanA

Blöjan läcker varje natt!

Håller på å bli galen..
    lillgrabbens (15mån) blöjor läcker varje natt. Lyckas den hålla tätt så har den garanterat läckt på morgonen när han vaknar. han är en ganska rultig grabb så vi har strl större på blöjor, men det hjälper endå inte.
     Han dricker välling varje kväll å de vill jag inte sluta med för det funkar så bra med nattning å så.

Nån som har nå bra tips??

Just nu kör vi willysblöjorna för de funkar faktiskt bättre än bådå libro å pampers.

• Svar på tråden Blöjan läcker varje natt!
  • ZettanA

Vad är de för speciella blöjor?? Willys håller flera timmar längre än både libro och pampers.

• ZettanA
    Banzai skrev 2011-09-26 08:58:31 följande:
    Jag hade lita av det problemet på sonen en period
    jag började då med att gå in till honom innan jag gick och la mig oftast 3-5 timmar efter att han somnat kände på blöjan var den kissig så bytte jag.
    oj.. men då skulle A vakna direkt å vilja ha ännu en flaska välling. eller i alla fall bli uppsrörd å väcka syrran sin.
  • ZettanA

Har provat alla strl på pampers å libro.. å de funkar inte alls. Finns det nått annat märke som nån har testat som funkar?? Det läcker alltid fram på magen eftersom han gärna sover på sidan/magen.

• ZettanA

hmm.. kanske ska testa libero 15-30 kg, alltså nummer 7. Han väger visserligen bara 11 kg å vi har andvänt nummer 6, 12-22kg. han har väldigt tjocka lår så han kan ha lite större blöjor.

• ZettanA

Tyvär så vill han ha hela mängden välling för att sova hela natten.. annars vaknar han tidigare å vill ha välling igen. Dotterns blöjor läckte aldrig men de va nog eftersom hon inte drack välling på kvällen. hmm.. kanske ska testa ge honom gröt i stället, men det är ju SÅ smidigt med vällingen.

Tror inte att nummer 7 blir för stort, han har lår som är väldigt tjocka. 
     Råkade köpa up & go i den strlk å de har inte läckt dagtid i alla fall.

• ZettanA

Han har inte body på nätterna, utan har vanlig två delad pyjamas. Kanske borde testa lidls blöjor, har bara läst gott om dem.

Svar på tråden Blöjan läcker varje natt!