• Aned78

Hur länge är normalt med bruna flytningar efter missfall??

Jag fick MA i vecka 12, men det hade avstannat redan i v 7. För en månad sedan idag gjordes en medicinsk abort på sjukhuset. Redan en vecka senare fick vi komma tillbaka och då gjordes bara ett snabbt blodprov för att kolla att hcg hade minskat, och det hade det enligt dem.

Jag blödde i ca 1 1/2 vecka och efter det har det varit bruna flytningar hela tiden. Hur länge ska man ha dessa flytningar? Hade även lite mensvärk i onsdags och mer bruna flytningar än vanligt, sedan färskt blod halva dagen, efter det bruna flytningar igen, kan det varit mensen eller är nåt fel?

• Svar på tråden Hur länge är normalt med bruna flytningar efter missfall??
  • Aned78

Någon som ha ngn erfarenhet?

• Jag är bara jag

Jag småblödde totalt 2,5 vecka efter MA v.10+6 och tror det är rätt vanligt att man blöder ganska länge. Fast en månad låter jättelänge om än inte alldelels ovanligt. Men de borde gjort VUL på dig förstås så de sett att allt var ute! Det är också vanligt med utebliven äl efter lite senare MA så mensen kan dröja. Min kom efter 6,5 vecka.

• Aned78
    Jag är bara jag skrev 2011-09-26 15:06:33 följande:
    Jag småblödde totalt 2,5 vecka efter MA v.10+6 och tror det är rätt vanligt att man blöder ganska länge. Fast en månad låter jättelänge om än inte alldelels ovanligt. Men de borde gjort VUL på dig förstås så de sett att allt var ute! Det är också vanligt med utebliven äl efter lite senare MA så mensen kan dröja. Min kom efter 6,5 vecka.
    Jo jag har hört att man kan blöda ett bra tag, särskilt efter medicinsk abort. Men absolut tycker jag att de borde gjort vul och kollat upp det bättre. Inte nog med att ett missfall är fruktansvärt jobbigt i sig, både psykiskt och fysiskt, men det känns som man inte kan gå vidare och slappna av heller när det småblöder brunt fortfarande :(
  • Jag är bara jag
    Aned78 skrev 2011-09-27 07:19:34 följande:
    Jo jag har hört att man kan blöda ett bra tag, särskilt efter medicinsk abort. Men absolut tycker jag att de borde gjort vul och kollat upp det bättre. Inte nog med att ett missfall är fruktansvärt jobbigt i sig, både psykiskt och fysiskt, men det känns som man inte kan gå vidare och slappna av heller när det småblöder brunt fortfarande :(
    Kontakta gyn igen eller gå privat. VUL är de minsta man kan begära! Sympati saknade de däremot helt här på k.k...
Svar på tråden Hur länge är normalt med bruna flytningar efter missfall??