Vegetarisk barnmat
Jag är vegan men ger vår dotter vegetariskt kost. Pappan är köttätare. Eftersom jag är mammaledig så är det jag som ger henne mat, alltså vegetariskt.
Jag ger henne sojaprodukter dagligen. Hon är en sådan krånglis när det gäller mat, det är nu när hon 2 veckor ifrån 1 år som hon har börjat äta och tyvärr är det halvfabrikat. Har prövat allt och detta har vart min sista utväg. Ville igentligen inte ge henne det, och inte soja heller men jag anser ändå att det är bättre än qourn som faktiskt är tillverkat på ett underligt sätt.
Hon tycker inte om när det är geggigt, som med sås och blandat utan vill hellst ha det "rent" vette tusan vad jag ska ge henne då eftersom bara bönor äter hon inte, hon vägrar.
Någon som har ett bra recept på någon gryta utan tomat som är polulär som man ändå kan testa? Hon reagerar starkt på det. Eller på biffar så jag kan göra egna?
Och ang järn så är messmör och mesost en bra källa till järn. Industriell gröt innehåller ju mycket järn. Vår dotter äter gröt morogon och kväll och då får hon i sig ca 80% av RDI.