Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Vegetarisk barnmat

Viktigt är att tänka på vad kött och fisk inehåller för viktiga näringsämnen, särskilt de som de är rika på eller som är svåra att finna i andra livsmedel, protein exempelvis.
    Sök därefter upp ett antal vegetariska alternativ som kan ersätta kött och fisk näringsmässigt och se till att du regelbundet använder dig av dessa i din matlagning.
    Har du ändå svårt att få ihop dagsbehovet av vissa näringsämnen, mineraler och vitaminer får du skaffa piller med dessa att fylla på med.

• Tom Araya
    bodilA skrev 2011-10-22 10:30:24 följande:
    Hahaha. Vad va det här svar på?? Du kan inte så mkt om vegetarisk kost antar jag? Du är medveten om att vegetarianer oftast får i sig mycket MER mineraler och vitaminer än köttätare va?
    Jo, jag vet en hel del om kost överhuvudtaget.

Jag vet att man får i sig gott om de flesta mineraler och vitaminer genom vegetarisk kost.

Sedan undrar jag hur mycket du vet, det är ju inte så att de som äter kött och fisk inte även äter vegetariskt.

Mitt inlägg handlade om att vara noggrann med att få med alla näringsämnen, något som är betydligt svårare när man utelämnar vissa livsmedel eller kategorier av livsmedel jämfört med att äta mer allsidigt, så det gäller att vara påläst.
Svar på tråden Vegetarisk barnmat