Min dotter skrev 2011-10-25 00:30:12 följande:
Ett tips till er som har barn som äter smakisar är hummus. Min dotter har alltid älskat det (bra som pålägg också). Mixa kikärtor & häll i lite olja, krydda m vad som behagas- tex vitlök, paprikapulver, spiskummin, chilipeppar & dyl. Till en början kan man ju vara lite sparsam med kryddningen om man vill det (men de flesta bebisar Gillar att det smakar om maten!)
En annan favorit hos min dotter (15 mån) sen säkert ett halvår tillbaka är currykikärtsgryta. Fräs rejält med gul curry i ordentligt med smör och/eller olja, i med skivad banan & låt "fräsa ihop", tillsätt ex majs och/el annan grönsak & sen i med (kokta) kikärtor. Stek samman allt & sen i med grädde, ev mer curry el ingefära. Servera med ris.
Tack! Var helt utan inspiration idag trots att skafferiet är fullt av mat... Kikärtsgryta blev det, med curry, lite blomkål, majs, lök, vitlök och kokosmjölk. Han åt jättemycket rivna morötter till lunchen idag så det blir ärter till :)
Tips är att klämma lite apelsin på rivna morötter, mamma brukade göra det åt mig och mina syskon när vi var små. Så himla gott! :D