Inlägg från: TEDDEN |Visa alla inlägg
  • TEDDEN

Kan man bo 5 pers i en trea?

Hur stor är den? 

• TEDDEN

Jag tycker att det låter väldigt, väldigt litet. Det är klart att allt går, men när barnen blir större och inte längre sover i er säng och är i behov av eget rum/ privat sfär känns det ju galet litet. Om ni inte har något val, så självklart ja, men ni verkar ju aktivt vilja flytta till 80 kvadrat. 

Ni kommer ha tre rum fulla med sängar..
    Låter sådär i mina öron.

Hur gör ni med förvaring?

Finns det sep wc och dusch?  

• TEDDEN
    Purpurbräcka skrev 2011-09-26 13:47:47 följande:

Det låter rysligt trångt, även om det såklart inte är omöjligt. Om det är värt det eller ej beror väl på vad det finns för alternativ, men jag tror att få barn i skolåldern uppskattar havsutsikt mera än ett eget rum.

Instämmer. 

Låter tyvärr mer som om TS tänker på sig själv än på sina barn i just det här fallet. Om man inte behöver klämma in sig med 2 (+1) barn på så liten yta känns det som ett konstigt beslut bara för att man själv vill bo där.

Vi sålde en fantastisk vindsvåning p ga en planlösning som ej passar barn. Jag tycker att barnens välbefinnande måste gå före den egen önskan. OM MÖJLIGT! 

• TEDDEN
    MammaIna88 skrev 2011-09-26 14:23:10 följande:
    Tedden men skärp dig för in i helvete!! Så alla som har barn som delar rum skiter i sitt barns bästa?! Vilket jäkla skitsnack! Ja jag vill bo där! Att få en fyra är o glömma då det är skitsvårt där! O att bo kvar i en sunkig förort bland knarkare o festande ungdomar bara för att få ett rum extra? NEJ TACK! Då sover hellre jag o min sambo i vardagsrummet! Visst att vissa tycker det kan va trångt! Men att hävda att man inte tänker på barnen för att alla inte får varsitt eget rum var det dummaste jag hört o du borde skämmas! Att bo kvar här i ett otryggt område för att jag o sambon ska ha eget rum med hade vart enklast men DÅ om nåt hade jag vart ego! Väljer hellre bort sovrum åt mig o min sambo bara barnen får växa upp i ett tryggt o lungt område i fin natur!
    Nu har du nog hetsat upp dig lite i onödan.
    Orkar inte ens svara på detta, du läser mellan raderna på ett sätt som är rätt trist. 
    Återkom gärna när du lugnat dig lite.  
  • TEDDEN
    MammaIna88 skrev 2011-09-26 15:05:11 följande:
    Jag är lugn däremot vem ger dig rätten o skriva att jag sätter mig själv i första hand. Har hela tiden sagt att vi planerar skaffa sängskåp till oss vuxna o ha i vardagsrummet så tar barnen sovrummen den äldsta får eget. Klart jag då tolkar det som att du tycker alla ska ha eget rum? För de finns de som har femmor som har mini vardagsrum om du menade att umgänget på dagen blir trångt? Jag ville mest veta vad de som redan bor så tycker då jag ej prövat på det än. Om jag måste välja med att trängas i ett fantastiskt område som är tryggt eller att ha gott om plats i ett slumområde? Ja då trängs jag hellre o tar vardagsrummet
    Hade du angett alla skäl som du skrev i ovanstående inlägg hade jag på studs skrivit att självklart skall ni flytta!
    Men, det du skrivit som orsak har varit att DU älskar den nya lägenheten b l a för att det är havsutsikt. Jag tycker att det är fler faktorer som bör avgöra en flytt till en annan lägenhet. Nu förstår jag bakgrunden mer och tycker verkligen att ni skall flytta- då det finns en väldigt bra anledning! Och det är inte att det är havsutsikt

Självklart mår inte barn dåligt av att dela rum, det har jag heller aldrig påstått. 

Lycka till med nya boendet!  

Svar på tråden Kan man bo 5 pers i en trea?