Inlägg från: MammaIna88 |Visa alla inlägg
  • MammaIna88

Kan man bo 5 pers i en trea?

Vet inte om denna ligger i rätt kategori men.. Behöver lite åsikter. För två månader sen kom jag och min sambo överens om att börja bebisverkstan 3:an. Vi trivs med familjelivet och har alltid velat ha tre barn. Båda vi längtar och lyckan var total för båda när vi bestämde oss. För 1 månad sen fick vi beskedet att vi fått vår drömlägenhet! En nybyggd trea med havsutsikt och jag är så lycklig! Jag vill i framtiden ha ett hus men i FRAMTIDEN! Kanske om 8-9 år? Vill verkligen bo i den lägenheten vi fått då jag ÄLSKAR den men vill samtidigt så gärna ha ett tredje barn nu också. Men är orolig över att det blir för tr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-26 12:23
    Men är orolig över att det blir för trångt!
    Finns ju sängskåp men vill veta vad tycker ni? Kan man bo fem pers i en trea länge?

• Svar på tråden Kan man bo 5 pers i en trea?
  • MammaIna88

Den är 70kvm med stooor altan o uteplats de är ej inräknade. Ena sovrummet är väldigt litet dock. Får plats en dubbelsäng, thats it

• MammaIna88

Barnen är små. Pojken är 4, tösen är 15 månader och så planerar vi en till men pojken vill ju ba sova med oss i sängen ändå :-P vad skönt o höra att det kan funka utan att det känns föööör jobbigt då jag så gärna vill bo kvar. Kämpat som en dåre för att få den lägenheten men vill som sagt ha trean med. Kan någon komma med lite mer tips på möblering?

• MammaIna88

Mamman02 garderoberna är redan inbyggda där. Tänkte mer att det enda jag kan tillföra är dubbelsäng o inte mer annars blir det FÖR trångt där..

• MammaIna88

Åsa: ja du har ju rätt. Bebisen behöver ändå inget eget rum i början så då är det lungt. Tänkte mest att om man vill bo kvar när barnen blir större hur det går då? O lite tips för dem som bor så

• MammaIna88

Det vi hade tänkt va o köpa en skåpsäng till oss vuxna då planlösningen är öppen o vardagsrummet rätt så stort. Sonen får det lilla rummet och de två yngsta delar på det stora sovrummet. Tänkte gö så när den yngsta ej sover med oss längre då jag inte tycker att så små barn måste ha eget rum utan kan dela. Det jag mest undrade över är hur det funkar för dom som bor så på dagarna då alla är vakna? Blir det för rörigt?

• MammaIna88

Tedden men skärp dig för in i helvete!! Så alla som har barn som delar rum skiter i sitt barns bästa?! Vilket jäkla skitsnack! Ja jag vill bo där! Att få en fyra är o glömma då det är skitsvårt där! O att bo kvar i en sunkig förort bland knarkare o festande ungdomar bara för att få ett rum extra? NEJ TACK! Då sover hellre jag o min sambo i vardagsrummet! Visst att vissa tycker det kan va trångt! Men att hävda att man inte tänker på barnen för att alla inte får varsitt eget rum var det dummaste jag hört o du borde skämmas! Att bo kvar här i ett otryggt område för att jag o sambon ska ha eget rum med hade vart enklast men DÅ om nåt hade jag vart ego! Väljer hellre bort sovrum åt mig o min sambo bara barnen får växa upp i ett tryggt o lungt område i fin natur!

• MammaIna88

Jag är lugn däremot vem ger dig rätten o skriva att jag sätter mig själv i första hand. Har hela tiden sagt att vi planerar skaffa sängskåp till oss vuxna o ha i vardagsrummet så tar barnen sovrummen den äldsta får eget. Klart jag då tolkar det som att du tycker alla ska ha eget rum? För de finns de som har femmor som har mini vardagsrum om du menade att umgänget på dagen blir trångt? Jag ville mest veta vad de som redan bor så tycker då jag ej prövat på det än. Om jag måste välja med att trängas i ett fantastiskt område som är tryggt eller att ha gott om plats i ett slumområde? Ja då trängs jag hellre o tar vardagsrummet

Svar på tråden Kan man bo 5 pers i en trea?