• An0nym0us

Varför tycker ni om Odd Molly?

Jag är ingen dömande person....eller det kanske jag är....Men jag undrar vad som är så speciellt med klädmärket Odd Molly? Jag kikade in på deras hemsida och kollade på deras kollektion och njae...inget för mig. Jag såg dock en snygg jacka (kappa? Nåt mitt i mellan ting) som var snygg och som jag kanske t.o.m kommer köpa!

Men resten var inte min stil....Sen tycker jag att deras kläder är väldigt dyra med tanke på att de ser ut som kläder man kan finna på Indiska för någon hundralapp.

Så vilka är ni som älskar Odd Molly? Vad har ni för livsstil? Bor ni i en stor stad eller mindre stad?

Jag är 100% säker på att kvalitén på deras kläder är tipp topp så ingen behöver nämna det.

Jag undrar bara vad det är som FL kvinnor och mammor tycker är så snyggt med just Odd Molly.

• Svar på tråden Varför tycker ni om Odd Molly?
  • TEDDEN

Bor i Sthlms innerstad. De som har OM här är mammor över 35. Lovely Knit är väl den populäraste koftan.
    Ett märke som ses som vilket som helst, tycker att mycket utav kläderna är svårburna/ kräver lagerpålager. Är man gravid finns det dock många plagg som passar bra, eftersom de alltid är väl tiltagna runt midjan och ofta rätt fladdriga i modellen. 

• Skruttelito

Jag hittade massa kläder från odd molly som jag gillade för en del år sedan (är 32 nu). Då var jag heltidsarbetande och bodde i en av Sveriges 15 största tätorter Tyvärr är de inte gjorda för nån som är lång och därmed också har rätt långa armar så jag äger inte ett plagg av det märket. Jag gillar dock koftorna och jackorna.

• Alvöra

Har aldrig varit inne och kollat på hemsidan förrens nu när du tog upp det, och jag tycker det är jättefina saker!! men rätt dyrt. Jag shoppar dock kvalité och kan lätt lägga lite extra på nått jag vill ha om jag vet att det håller. Men ett par fleece-mjukisbyxor för 995kr hoppar jag nog över Men väldigt fina färger och former! 

• Millan83

Jag har aldrig förstått OM faktiskt. Gillar det inte alls. En massa mönster och färger som bara känns missmatchade och fel. Själva formen och designen på plaggen är väl ok men själva tyg/färg/mönstervalen går fetbort! 

• BunnyBrown

Älskar Odd Molly! Ser ingen likhet mellan deras o Indiska. Och ofta är det mer kvalitet/hantverksmässigt än andra märken = dyrare. Sedan måste man ju tänka på att saker faktiskt kostar. Billigt material är ofta sämre, både kvalitet och tillverkning.

Sedan, hur kan man ifrågasätta någon annans stil? Att man inte "fröstår" vad andra tycker är fint?
    Jag bor i torp i skogen och har inte råd med Odd Molly, men har en kappa därifrån jag fullkomligt älskar :)

• Millan83
    Millan83 skrev 2011-09-26 13:58:28 följande:
    Jag har aldrig förstått OM faktiskt. Gillar det inte alls. En massa mönster och färger som bara känns missmatchade och fel. Själva formen och designen på plaggen är väl ok men själva tyg/färg/mönstervalen går fetbort! 
    Korrigerar mig då:

Förstår inte OM-hypen! 
  • BunnyBrown

Jasså det är ett populärt märke? Vad roligt, då har folk stil med andra ord :P

• principisessan

visst är de fina, men själv är jag i ärlighetens namn för snål (ekonomisk?:)) för att köpa deras kläder. Det räcker ju liksom inte med bara ett plagg utan man måste köpa hela konceptet.. typ.. så för min del köper jag gärna saker i liknande stil men billigare kläder helt enkelt. Visst, kvalité i all ära, men det beror väl på plånboken också. Hade jag råd kanske jag inte skulle kolla så mkt på priset

• An0nym0us
    Stryk det där med att köpa den där jack-kapp-parkan eller vad man ska kalla den för....För 22 000 köper jag hellre en resa till Bahamas.
  • brünnhilde

Mycket är snyggt, men det är lite för mycket för mig. Jag är själv en ganska färgstark människa - både till utseende och sätt, så jag tror det hade blivit för mycket på mig.

Dessutom känns det som om otroligt många kring 50 köper OM. Det kanske låter elakt men av den anledningen känns det inte heller så attraktivt att köpa OM för mig.

Svar på tråden Varför tycker ni om Odd Molly?